Gå til innhold

Utdrikkningslag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor blir dato for utdrikkingslaget valgt... vet bruden ingenting.. eller kommer bruden med forslag til dato?

Er det overraskelse for bruden, hvem som skal komme i utdrikkingslaget, eller er det bruden som setter opp hvem hun ønsker skal bli med?

Hilsen en vordene brud som aldri har vært i utdrikkningslag eller bryllup!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår omgangskrets er det vanlig at bruden setter opp en liste på de hun iallefall vil ha med, men det kan være forloveren tar med noen hun ikke har skrevet opp også.

Hvilken dag det blir er den første overraskelsen. Så det blir å gå og grue seg hver helg når den store dagen nærmer seg.

Skrevet

Mange har det hemmelig, men har man barn/travelt liv er det mange som planlegger litt.

Selv ba jeg om å få en liste med tlf.nr. over alle unge som var invitert i brylluppet i goood tid i forveien. Da er det alltids noen som kjenner noen som vil være med også.

Selv syntes jeg ca 10-14 er et passende antall.

Skrevet

Veldig forskjellig!

I vår vennekrets er det vanlig å levere liste med kontaktinfo til forlover, det er jo ikke alltid hun/han har full oversikt over hvilke venner brud/brudgom vil ha i utdrikningslaget sitt.

Dato er ofte en overraskelse. Likevel er det få som klarer å holde det helt hemmelig eller er nødt til å avklare det med den som skal drikkes ut pga jobb/familie/andre aktiviteter.

Skrevet

...men det trenger ikke å være hemmelig, jeg for min del har en forlover som kjenner meg godt nok til å vite overraskelser ang dato ikke kommer på tale.

Skrevet

I vår "gjeng" har forlover ordnet med barnevakt og evt. noe fri fra jobben hvis det har vært nødvendig.

Vi har hund og jeg har gitt klar beskjed til min forlover at hun må sørge for bikkjevakt hvis kjæresten min skal drikkes ut på samme dag.

Skrevet

Bruden bør def. ordne med kontaktliste. Greit nok med felles venner og familie, men kollegaer o.l. er vanskeligere å holde orden på. For min egen del så har jeg sagt at jeg gjerne ser at utdrikkingslaget foregår uken før bryllupet. På denne måte får noen av vennene mine som kommer reisende fra andre deler av landet + utlandet også mulighet å muligvis være med. Da jeg skal ta meg fri fra jobb uken før bryllupet, så passer dette ganske fint.

Ellers har min forlover fått frie tøyler med den eneste begrensningen at hun ikke har lov å "drite" meg ut. Syns det er noe tull at jeg skal være nødt til å gå på ski opp Karl Johan.... :evil:

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Jeg tror kanskje man bør gi en liste, hvis man vet at forlover ikke kjenner alle.

Jeg kommer til å si at jeg ikke ønsker utdrikkingslag, men heller en hyggelig dag/kveld med gode venninner! Har ikke sans for masse oppgaver og stress, og at bruden skal sjenkes dritings. Det skal være en hyggelig dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...