Gå til innhold

støl etter jogging

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat begynt å jogge :Hehe:

Jogget 1 gang i forrige, og så i dag. Men etter sist gang, og dagens økt, så er jeg støl i hoftepartiet eller lysken eller der om kring. Og veldig sliten i bena da selvsagt. Men er det vanlig å bli støl etter jogging? Det er vel uansett bare å kjøre på, så venner kroppen seg til det? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig å bli støl når man har brukt muskler som ikke er vant til å brukes ja. :) Det er bare å fortsette med treningen (husk å trappe opp gradvis bare, slik at kroppen blir vant til det). Vanlig jogging er ikke spesielt hardt for musklene, så det skal ikke så mye til før man slutter å bli støl.

Det går fint å trene selv om man er støl, men lytt litt til kroppen; dersom du er så støl at det gjør vondt å bevege seg, kan det være mer hensiktsmessig å ta seg en gåtur eller noe annet mindre belastende.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for kjapt svar :)

Ja, i forrige uke prøvde jeg meg på mølla igjen dagen etter, og det klarte jeg bare ikke. Hadde så vondt i det ene benet. Så da ga jeg meg etter 10 min. Så i morgen får det bli en annen form for trening!

Gleder meg til jeg kan jogge fort og lenge :)

Skrevet

Bruk gode joggesko og tøy godt ut etter joggeturen, da er det mindre sjanser for å bli støl etterpå. Lykke til med joggingen :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bruk gode joggesko og tøy godt ut etter joggeturen, da er det mindre sjanser for å bli støl etterpå. Lykke til med joggingen :)

Uttøying fungerer ikke mot stølhet, og kan faktisk være skadelig om man gjør det etter hard trening. Uttøying bør utføres som en separat økt, etter en rolig oppvarming!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...