Gå til innhold

Dama går ikke i lag med mine venner.

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann seint i 20-årene, og har nå hatt en dame i noen mnd. Min vennekrets er ganske stor, og jeg har alltid tilbringt mye tid med vennene mine da jeg var alene. Nå ses vi ikke like ofte, naturlig nok når jeg har fått meg en dame. Men vi holder kontakten for all del.

Problemet er dama mi, som ikke har så mange venner her i distriktet, hun takler overhode ikke mine "jentevenner". En stund trodde jeg kanskje det var litt sjalusi, men hun nekter på det. Hun leter etter feil hos mine venner hele tiden. Det har også i fylla vært tendenser til å spre falske rykter, noe hun nekter på når jeg tar det opp. Jeg er gald i dama mi, og setter pris på vennene mine. Men at hun setter ut falske rykter mot mine barndomsvenner som jeg kjenner ut og inn mener jeg er respektløst.

Når man kommer som "ny" inn i en godt sammensveist gjeng, er det ikke da normalt å være litt beskjeden og ydmyk og føle seg frem til sin plass?

Jeg har faktisk tenkt tanken om å la forholde vårt ende sine dager, pga måten hun er mot mine alle beste venner. Disse vil jo med tiden kutte meg mer og mer ut når dama mi er i deres øyne ufordragelig og vanskelig.

Mine venner ønsker meg alt godt i forhold med dama, men isolert sett har de ikke mye bra erfaringer med min dame.

Jeg setter vennskap rimelig høyt viss jeg dumer henne.

og motsatt viss jeg beholder henne.....

Et dilemma dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å være med vennene dine og dama di hver for seg?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For min del går venner foran alt :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hun bitcher før hun har noe å bitche for. Sett krav til henne om å skjerpe seg. Klarer hun ikke det så er det bare til å sette henne av på første og beste busstopp.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For min del går venner foran alt :)

Ja, helt klart!

Jeg har både mann og 2 barn, men vennene er viktigst! Kjærester kommer og går, men vennene er der alltid :)))))

Skrevet

Jeg tror ikke det er så lett å komme som en kjæreste inn i en sammensveiset gjeng. Slik jeg forstår det, så er dere en gjeng som har holdt sammen i tykt og tynt i flere år. Jeg vil tro at dama di føler seg litt tilsidesatt og utenfor. Vet selv når jeg er sammen med andre der de har kjent hverandre i mange år, så er praten ofte om ting som har hendt tidligere, og ting jeg overhodet ikke kan relatere til, da jeg ikke kjenner verken situasjonen eller menneskene.

Og på den andre siden, burde ikke dere som er en sammensveiset gjeng være de som står med åpne armer mot dama di? Greit, hun burde overhodet ikke sette ut falske rykter, det er lavmål, og ja, litt ydmyk går det an å være, men det er faktisk hun som er i "mindretall" og den som er "alene".

Skrevet (endret)

Ja, helt klart!

Jeg har både mann og 2 barn, men vennene er viktigst! Kjærester kommer og går, men vennene er der alltid :)))))

Det mener du vel ikke?

Ellers er jeg enig med O'Hara. Hun skal selvsagt ikke spre rykter og være ufin mot vennene dine, men jeg skjønner ikke hvorfor hun skal være "ydmyk". Er det kongelig selskap dette?

Har vennene dine og du strukket ut en hånd til henne og virkelig prøvd å inkludere henne?

Endret av Harlekin
Skrevet

Klart man kan være sjenert i begynnelsen før man har blitt skikkelig inkludert i gjengen. Men det er ikke normalt, og HELT uakseptabelt(!!!), å spre falske rykter om folk! Det har ingenting med forholdet mellom dama di og vennene dine å gjøre. Det er rett og slett en dårlig egenskap dama di har. At det går utover vennene dine, kan jo hende er fordi hun ønsker at du skal bruke mer av din tid på henne og mindre på vennene dine (men det er bare gjetting fra min side).

Du skriver at hun nekter for at hun sprer falske rykter - vet du 100% sikkert at hun har gjort det?

Skrevet

Har du observert dette selv, eller er det andre som har sagt det til deg?

Skrevet

var litt i samme situasjon selv, da typer har en stor sammensveist vennegjeng å jeg plutslig skulle inn i den. følte ikke at det var så lett. men da fåreslo jeg at vi kunne ta en venn om gangen jeg syns det var mye lettere å bli kjennt m di en etter en da var det mye lettere å komme inn følte jeg så kansje du skulle prøvd d m dama di?

Gjest Gjest
Skrevet

For å ha sagt det først som sist: Hvis det stemmer at hun sprer usanne rykter, så er det uakseptabelt.

Jeg skal ikke skylde på vennene dine, men det det er ikke så lett å komme som ny kjæreste inn i en vennegjeng, særlig ikke å møte mange på en gang i festsammenheng. Med litt alkohol innabords endrer jo folk ofte litt oppførsel, og noen kan bli veldig flørtete og klengete. Andre oppfatter den nye kjæresten som et "fremmedelement", og i begynnelsen vet de jo ikke hvor seriøst forholdet er. Av den grunn er det ikke alle som møter vennenes nye kjærester med like åpne armer.

Da jeg møtte mannens venner var det slett ikke alle som var verken vennlig innstilt eller inkluderende overfor meg. Da føler man seg både mislikt og utenfor, i en situasjon der en allerede har vært ganske spent på forhånd, og opptatt av å gjøre et godt førsteinntrykk.

De som var avvisende eller lot som jeg var luft, og som på toppen av det hele snakket masse i positive vendinger om ex-en til kjæresten min (!!), fikk jeg ikke så positivt inntrykk av, og det sa jeg også til mannen min (som da var kun kjæresten min :) ) Han tok det heldigvis pent, antakeligvis fordi jeg fortalte hvorfor inntrykkene ble som de ble.

Gjest Dhanu
Skrevet

Er du helt sikker på at hun sprer falske rykter? I så fall, er du helt sikker på at du vil være sammen med en person som gjør slikt?

Skrevet

Du må konfrontere henne ordentlig med at hun må skjerpe seg rundt vennene/venninene dine. Hvis hun ikkje ser hvordan dette går innpå deg og gir faen så syntes eg du skal dumpe henne. Vil du være sammen med en sån dame?

Gjest Gjest
Skrevet

Snakke med henne først er vel lurt. Men jeg kan igrunnen forstå henne litt, det er et helvete å føle at man konkurrerer med kjærestens venner.

Og de som sier "venner først, kjærester kommer og går", de må ha bodd på små steder i livet. Jeg har aldri noen sinne opplevd å ha venner over tid. VENNER vokser man fra. Bare se på trådene der jenter klager over venninner som har fått barn.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hva er det med at "kjærester kommer og går, mens venner alltid er der?" Det er helt feil!! Venner er faktisk dem som kommer og går. Jeg tviler sterkt på at dere er med de samme heletiden. Man får nye venner og mister noe hele tiden.

Kjæresten er den man skal leve livet sitt med.

Tull å være med venner og kjæresten hver for seg, en må kunne ha en dame som kan henge med dine venner.

Fortell at hun må skjepe seg ellers er det ræva ut?

Skrevet (endret)

.

Endret av Pepe
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis du slår opp med dama pga de ikke går sammen så fortjener du ikke henne. Da burde henne heller finne seg en som bryr seg mere om henne enn deg.

Skrevet (endret)

...

Endret av Brunette88
Skrevet

Ofte er det fryktelig vanskelig for en ny kjæreste å bli tatt godt imot av hans jentevenner. De kan være direkte ubehagelige når han ikke ser etter og engler når han er i nærheten. Jeg sier ikke at dette skjer her, men ofte så er det sånn og du burde kanskje snakke med dama di om hva som egentlig skjer når du snur ryggen til? Føler hun at de tar godt imot henne eller er de kalde? Sprer hun faktisk rykter eller er det noe andre sier for å ødelegge?

Hvis dama di er ufordragelig og sprer rykter så må du tenke etter om det er en slik person du vil være sammen med?

Spør om hva det er som gjør at hun ikke liker de. Hvis hun sier "jeg bare liker de ikke", så er det kanskje ikke så mye å jobbe med mer?

Skrevet

Noe sånt hadde jeg faktisk ikke akseptert i det hele tatt. En ting er å ikke gå helt overens med typen/damen sine venner, men voksne mennesker burde klare å omgås med hverandre, bare være vennlig og høflig - selv om man ikke er interessert i et nært vennskap. Det at damen din driver å sprer rykter om dine venner, er overhodet ingen god egenskap, og det kan umulig være godt å være i forhold med en slik person?

Vet vi egentlig at hun gjør det, eller er det hans venner som sier at hun gjør det? Om det er det siste, kan det like godt være hans venner som ikke liker henne, og som derfor prøver å få han til å gjøre det slutt med henne. Er ikke nødvendigvis hennes feil, selv om det blir fremstilt slik.

Har selv opplevd at min mann sine venner gikk i mot meg, og jeg ahr aldri vært uhøflig mot de på noen som helst måte. Men de ville heller at han skulle velge en som allerede var en del av gjengen, noe han selv ikke ville. Jeg er utrolig glad for at han valgte meg, og at han stole på det jeg hadde å si. Hadde han automatisk stolt på de, bare fordi de hadde vært venner lengre, ville han ikke vært verdt noe i mine øyner, og det hadde aldri blitt oss to.

Det dumme er at han mistet en god del av vennene sine, men som han selv sier, var ikke det noe særlig tap når de holdt på som de gjorde. derfor skal man aldri stole blindt på det vennene sier, spesielt ikke om man er en sammensveiset gjeng, der man helst ikke vil ha nye inn i gruppe, uten at alle får være med å bestemme hvem det skal være. De finnes, og mange forhold har blitt ødelagt på grunn av at den ene har stolt mer på vennene sine enn på den som ble støtt ut.

Og min mann kommer foran mine venner, for han er min beste venn. Derfor blir det feil i mine øyner å si at venner kommer foran kjæreste, for vennene skal også oppføre seg mot andre mennesker, selv om de kanskje ikke føler de har den rette kemien. Det kalles for høflighet, noe en del mangler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...