Steinar40 Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Personkjemi er selvfølgelig kritisk viktig i et parforhold, men hvorfor er det ikke greit nok å bare være gode venner? Forelskelsen varer aldri allikevel.
Gjest KateW Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Ingen som gidder å svare deg lengre, Steinar? Lei av de sure oppgulpene dine? Lykke til med nok en tråd hvor du kan fronte kjerringbissel-sympatiene dine...
Steinar40 Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2010 Ingen som gidder å svare deg lengre, Steinar? Lei av de sure oppgulpene dine? Lykke til med nok en tråd hvor du kan fronte kjerringbissel-sympatiene dine... Inntil videre er det ikke mye mer å gjøre enn å tjatre her. Ingen som tvinger noen til å svare. Jeg syns dette er interessant fordi mitt inntrykk er at menn syns det er helt greit å være venner (med diverse fordeler selvfølgelig) mens kvinner ikke er fornøyde med det. Og derfor lurer jeg på hvorfor.
Gjest Tidssone Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Dersom man bare skulle ha basert et forhold på vennskap og ikke på kjærlighet (som noen ganger en forelskesle ender opp i), så kan man jo være sammen med hvem som helst.
Steinar40 Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2010 Dersom man bare skulle ha basert et forhold på vennskap og ikke på kjærlighet (som noen ganger en forelskesle ender opp i), så kan man jo være sammen med hvem som helst. Ja, og det er mitt inntrykk at veldig mange kan være i sammen med bortimot hvem som helst. Og er det. Husker jeg hørte en fyr sa; "Jeg kunne aldri tenke meg å være uten et kvinnfolk". Fikk helt klart inntrykket av at det spilte mindre rolle hvem det var, bare det var ei. Da innså jeg hvor praktiske mange er i denne verden. Skulle ønske jeg hadde vært sånn selv faktisk. Mye enklere da.
Gjest brutal_mann Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Svaret på dette spørsmålet finner en den dagen en har elsket.
Lillemeiii Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Forelskelse er noe du har i noen du er spesielt gla i. Gode venner er du med, ja venner. Hvis ditt syn på ett parforhold er gode venner, har du isåfall mange kjærester. Nyt forelskelsen så lenge du kan. Den absloutt best følelsen en kan ha (i mine øyner hvertfall!)
Djungelvrål Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 Er ikke så mange som ligger med vennene sine. Selv om forelskelsen dabber av vil jo forhåpentligvis den fysiske tiltrekningen vedvare.
AngeliqueW Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 Sitter du og grubler over livets viderverdigheter igjen nå, Steinar? Selvfølgelig varer ikke en forelskelse, men den er faktisk et godt grunnlag for et forhold da en forelskelse ofte går over i kjærlighet. Nå spørs det litt hvordan du definerer forelskelse, men de færreste går inn i et forhold med noe basert på kun vennskap.
Steinar40 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2010 Forelskelse er noe du har i noen du er spesielt gla i. Gode venner er du med, ja venner. Hvis ditt syn på ett parforhold er gode venner, har du isåfall mange kjærester. Nyt forelskelsen så lenge du kan. Den absloutt best følelsen en kan ha (i mine øyner hvertfall!) Forelskelsen er den farligste følelsen vi har. Fordi den medfører ofte at man gjør feil valg. Dumme valg. Ufornuftige valg. Derfor er det bedre å ikke basere seg på en forelskelse.
Steinar40 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2010 Sitter du og grubler over livets viderverdigheter igjen nå, Steinar? Selvfølgelig varer ikke en forelskelse, men den er faktisk et godt grunnlag for et forhold da en forelskelse ofte går over i kjærlighet. Nå spørs det litt hvordan du definerer forelskelse, men de færreste går inn i et forhold med noe basert på kun vennskap. Jeg grubler på alt mellom himmel og jord
Suzy Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Svaret på dette spørsmålet finner en den dagen en har elsket. Så enkelt og greit kan det sies
Steinar40 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2010 Svaret på dette spørsmålet finner en den dagen en har elsket. Så enkelt og greit kan det sies Men, forelskelsen og (den ekte) kjærligheten er ikke det samme.
Gjest Tidssone Skrevet 15. juni 2010 #14 Skrevet 15. juni 2010 Men, forelskelsen og (den ekte) kjærligheten er ikke det samme. Nei, men det er det vel ingen som har hevdet heller?
Strenge Frk.Gerd Skrevet 15. juni 2010 #15 Skrevet 15. juni 2010 Vel.. Hvorvidt forelskelse er farlig eller ei er nok relativt. Det kommer litt ann på mange ting..Det er nok greit å ha en viss kontrollevne på følelser (hvis vedkommende man er forelsket i er en drittsekk f.eks), så lenge det ikke blir for overdrevent og man ikke klarer å sette de løs i riktig situasjon. Da vil man jo gå glipp av en stor del av livet. Når det gjelder at forelskelse varer ikke så er jeg uenig. Man er ikke forelsket konstant lengre etter mange år, men det kommer jo alltid tilbake igjen i perioder.
Karry Skrevet 15. juni 2010 #16 Skrevet 15. juni 2010 Men, forelskelsen og (den ekte) kjærligheten er ikke det samme. Nei men det siste kan følge det første. Det siste opptrer etter min erfaring ikke uten det første.
Gjest brutal_mann Skrevet 15. juni 2010 #17 Skrevet 15. juni 2010 Når det gjelder at forelskelse varer ikke så er jeg uenig. Man er ikke forelsket konstant lengre etter mange år, men det kommer jo alltid tilbake igjen i perioder. Takk! Var redd for at jeg var den eneste i verden som visste dette...
Steinar40 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #18 Skrevet 15. juni 2010 Nei men det siste kan følge det første. Det siste opptrer etter min erfaring ikke uten det første. Ja, kjærligheten følger ofte forelskelsen, men man kan også bli forelsket først etter litt tid i sammen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #19 Skrevet 23. juni 2010 Forelskelse er noe du har i noen du er spesielt gla i. Gode venner er du med, ja venner. Hvis ditt syn på ett parforhold er gode venner, har du isåfall mange kjærester. Nyt forelskelsen så lenge du kan. Den absloutt best følelsen en kan ha (i mine øyner hvertfall!) Og den du elsker er du både venn med og forelsket i!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå