MissMas Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 (endret) Hei! Nå er jeg forbanna. For det første: Hvor får telefonselgere vanligvis tak i de telefonnummerne de ringer? Er det noen sniker som selger telefonnummere til dem? Mitt mob.nr står ikke på gulesider eller i telefonkatalogen. Ikke navnet mitt heller, faktisk! Så hvor har de da fått tak i telefonnummeret mitt? Det lurer jeg fryktelig på. Og det som gjør meg aller mest forbanna er at jeg har lagt ut telefonnummeret mitt på internett for en stund siden. Ja, jeg la ut telefonnummeret mitt fordi jeg la ut en annonse om dyr, og da skulle folk få tak i meg på mobil. Det stod helt klart og tydelig "ønsker ikke kontakt med telefonselgere". Osv. Det var bla.a på finn.no. De annonsene ble slettet like etterpå. Og det var først etter at jeg la ut de annonsene at telefonselgere begynte å ringe meg! Så de har vel ikke lov til å gå inn på dyreannonser og stjele telefonnummere der, særlig ikke når det står at den som legger ut annonse ikke ønsker kontakt med telefonselgere? Er det sånn at telefonselskaper (telenor, netcom osv) gir bort/selger alle nummerne sine til telefonselgere? Lurer på åssen dette funker jeg, for hvis en eller annen snik har gått inn på en uskyldig annonse og stjålet tlf nummer derfra, blir jeg skikkelig forbanna. Håper det er en annen forklaring på det. :frown: Endret 4. juni 2010 av MissMas
LilleBille Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 De aller fleste telefonoperatører selger listene sine til telefonsalg. Men de er pliktige til å vaske listene mot de som har reservert seg - så reserver deg mot telefonsalg i Brønnøysund registeret
MissMas Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2010 De aller fleste telefonoperatører selger listene sine til telefonsalg. Men de er pliktige til å vaske listene mot de som har reservert seg - så reserver deg mot telefonsalg i Brønnøysund registeret Takk!
MissMas Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2010 De aller fleste telefonoperatører selger listene sine til telefonsalg. Men de er pliktige til å vaske listene mot de som har reservert seg - så reserver deg mot telefonsalg i Brønnøysund registeret Men jeg har hatt dette tlfnummeret jeg har nå i sikkert 8-10 år. Hvorfor begynner de plutselig å ringe meg etter jeg la ut annonser? Da burde jeg vel blitt plaget av det en veldig god stund før. (PS: annonsene la jeg ut i slutten av 2009)
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Men jeg har hatt dette tlfnummeret jeg har nå i sikkert 8-10 år. Hvorfor begynner de plutselig å ringe meg etter jeg la ut annonser? Da burde jeg vel blitt plaget av det en veldig god stund før. (PS: annonsene la jeg ut i slutten av 2009) Du får spørre dem om hvor de har fått nummeret ditt fra, så enkelt er det
Gjest Krizzy Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har aldri hørt fra en telefonselger i hele mitt liv! :gjeiper: Jeg bare jubler! Men forstår frustrasjonen for de som blir oppringt.. Heldigvis er det sånn på telefonen at man kan legge på igjen!
MissMas Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2010 Du får spørre dem om hvor de har fått nummeret ditt fra, så enkelt er det Det skal jeg jammen jeg gjøre.
MissMas Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har aldri hørt fra en telefonselger i hele mitt liv! :gjeiper: Jeg bare jubler! Men forstår frustrasjonen for de som blir oppringt.. Heldigvis er det sånn på telefonen at man kan legge på igjen! Hjelper ikke det når de ringer opp hele tiden vet du.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Enkelte selskap, spesielt de som selger annonseplass, bruker finn.no som et oppslagsted der de henter telefonnr. Utrolig plagsomt, men dessverre lite man får gjort noe med.
skoeska Skrevet 5. juni 2010 #10 Skrevet 5. juni 2010 De første årene jeg hadde telefonnr mitt ble jeg aldri ringt opp av telefonselgere. Så plutselig ut av det blå begynte de å ringe fra de rareste steder til alle verdens tidspunkt (spesielt på kvelden rundt 20-21. Fryktelig irriterendes!). Det skjedde ca annenhver dag tror jeg! Etter å ha registrert meg mot telefonselgere i Brønnøysundregisteret har det derimot blitt slutt på det, og deilig er det. PS. De første månedene etter jeg registrerte meg ble jeg ringt opp en del ganger, men dette er fordi listene til telefonselgerne ikke er oppdaterte visst. Med en gang jeg sa "Jeg har registrert meg mot telefonsalg i BR" beklagde de seg alltid og la på.
Gjest wahaj Skrevet 5. juni 2010 #11 Skrevet 5. juni 2010 Hvis man har vært medlem av noe tidligere, så er det der man får nr fra. F.eks der jeg jobbet så hadde man vært medlem av et naturfirma, der man fikk forskjellig, alt fra omega 3 til selolje, og da fikk de listene fra gamle medlemmer, som gjerne hadde meldt seg ut for lenge siden.
MissMas Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2010 Takk for svar! Nei, jeg vet ikke. Det eneste stedet de kunne fått tlfnummeret mitt fra er telefonselskapet og annonsene jeg la ut. Jeg håper på en måte at de har fått tlfnummeret mitt fra telefonselskapet. Men skal få registrert meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå