Gjest Anonym-h Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Jeg og samboer har vært sammen i over 1.5 år. Før vi ble sammen fortalte han meg at han hadde en fortid som hasjrøyker, men dette hadde han sluttet med. Jeg har vært helt klar om min mening om hasj helt fra begynnelsen, og sagt at røyker han mer, kaster jeg han på dør. Har flere ganger spurt han om han røyker, siden jeg har hatt mine mistanker, men han har alle gangene nektet og lovt at det holder han seg unna. For et par uker siden fant jeg hasj i vårt hjem, og tok det opp med han. Var selvfølgelig knust over at han hadde løyet til meg gang på gang, men ville ikke kaste han ut. Da jeg tok det opp med han, virket det ikke som om han angret eller var redd for at jeg skulle gjøre det slutt. Han sa at han har røkt hele tiden, men nå lovte han igjen at han skulle slutte. Nå er jeg usikker på vårt forhold, stoler ikke på han lenger. Hva mener dere jeg skal gjøre? Er det bare jeg som er helt overhysterisk? P.S Er ikke interessert i å høre hvor ufarlig hasj er osv.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Han røyker, har gjort det hele tiden, og vil fortsette med det uansett hva du sier eller gjør. Du må velge om du vil leve med det eller ikke. Om ikke så er alternativet å gjøre slutt. Noe annet vil ikke være liv laga mener jeg. Han fortsetter bare å juge.
Pooo Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 jeg skjønner at du føler deg såret og at han har sveket deg. men det er bare du som kan ta denne avgjørelsen. du må snakke med han på ordentlig. ikke bare at du er imot hasj, men kanskje hvorfor du er så i mot det. og hva du tenker om det. at det er ulovlig vil han ikke bry seg om, det vet han allerede, og det vill ikke hjelpe deg. du må si akkurat det du forbinder med hasj og hva som gjør at du ikke liker denne "livsstilen", om man kan kalle det det. At han ikke viser anger kan være at han ikke helt skjønner din side av saken. det at han ikke sluttet slik som han sa kan være at han er mer avhengig enn han selv tror. det er lett å bli avhengig av en sånn ting. kanskje han bør aktivisere seg mer i sport slik at denne "hasj-hungeren" ikke henger i hele tiden? jeg kan desverre ikke fortelle deg hva du skal gjøre med forholdet. det kan hende at han trenger støtten din dersom han skal slutte. kanskje du kan slutte med noe samtidig? han trenger nok mer press fra din side, ettersom han ikke ser på din skepsis som en trussel for forholdet. det beste er nok, som jeg sa, at du snakker ordentlig med han om hvorfor dette er så galt, utenom at det er ulovlig.
Gjest Anonym-h Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Takk for svar begge to Pooo, er nok enig med deg, må ta en ordentlig alvorsprat med han. Har prøvd flere ganger med det har bare blitt "feil". Det med at det er ulovlig har jeg sagt flere ganger, og som du sier bryr han seg ikke. Skal prøve å snakke med han igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå