Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 en bekjent av meg dater en NARKOMAN. det er snakk om en mann som har brukt heroin de siste 25 årene, og hun skilte seg pga han. hun har sin sønn 75%, og jeg vurderer å sende inn bekymringsmelding til barnevernet. han har selv tre barn men alle er tatt av barnevernet. skal jeg si i fra? barnefaren til hennes sønn er meget oppegående og hadde neppe likt at hans sønn måtte omgåes en narkoman!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Men har han noe omsorgsansvar da? Bruker hun narkotika?
Gjest Krizzy Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 (endret) Du kan jo sende inn en? Hvis du kjenner denne narkomanen/har kjennskap om hvordan han er. Men, hvis de dater... Tviler jeg på at barnevernet får gjort så mye! Men det er opp til barnevernet å vurdere situasjonen. Edit: Hvis du kjenner barnefar kan du kanskje dele din bekymring med han? Endret 4. juni 2010 av Krizzy
Antlers Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Har du sett noe som tilsier at barna har det vondt? Hvis ikke - nei, da bør du ikke si noe.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Å har denne store skummle narkomanen gjort ungene noe? Syntes det er verre med alle foreldrene som sitter å drikker seg drita om sommeren enn noen som dater en narkoman. Syntes heller du burde hjulpet furen på avrusning hvis du først skulle bry deg.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Ja! Du burde absolutt reagere. Til dere som sier hun ikke burde; hva synes dere om at hun dater en alkoholiker? Du vil ikke at barnet ditt skal utsettes for mennesker med alvorlige rusproblemer, for rus er 99% psykiatri. Tung psykiatri! Så kom ikke her og si at hun burde hjelpe den narkomane inn på avrusning. Du har jo bare ikke peiling! Reager! Snakk med noen! La noen får vite hva som skjer!
Antlers Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Ja! Du burde absolutt reagere. Til dere som sier hun ikke burde; hva synes dere om at hun dater en alkoholiker? Du vil ikke at barnet ditt skal utsettes for mennesker med alvorlige rusproblemer, for rus er 99% psykiatri. Tung psykiatri! Så kom ikke her og si at hun burde hjelpe den narkomane inn på avrusning. Du har jo bare ikke peiling! Reager! Snakk med noen! La noen får vite hva som skjer! Hvis en alkoholiker satt og drakk foran barna ville jeg blitt like bekymret som hvis en narkoman satte seg et skudd rett foran dem. Det at moren dater en narkoman behøver ikke ha noen negativ effekt på barna. Er hun virkelig bekymret kan hun besøke moren for selv å se om det er grunn til å bekymre seg. Det er unødvendig å ringe når man ikke vet noenting om situasjonen, og det høres ut som om det hele er basert på rykter.
Piper Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 Jeg ville nok helelr tatt kontakt med barnefaren, for jeg tviler på at barnevernet gjør noe bare fordi hun dater han. Er han mye sammen med barnet, er ikke det noe bra for barnet. Og de som mener noe annet, bør kanskje gå litt i seg selv. Eller kanskje de ikke har en anelse om hvordan det egentlig er å være med en narkoman, for ingen burde vært utsatt for noe slikt. den narkomane bør få hjelp, men det er ikke hennes ansvar å sørge for at han får hjelp. Hun bør sette hardt mot hardt, og si at enten får han hjelp for rusproblemet sitt ellers er det over. Det er den eneste måte hun kan hjelpe han på, og han bør IKKE være en del av barnets liv før han er rusfri. Jeg tror nok at denne damen tror at hun skal redde han, for elelrs kan jeg ikke i min villeste fantasi forstå hvordan noen velger å være sammen emd en narkoman. En ex narkoman er noe helt annet. Snakk emd barnefaren, så får det være opp til han å bestemme hva som skal gjøres videre.
MarilynM Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 I forbindelse med de siste ukenes mediefokus på barnedrap har barnevernet sagt flere ganger at det kommer inn for få bekymringsmeldinger til dem. Det er bedre å si i fra en gang for mye, enn en gang for lite. Det er mindre sjanse for at barnevernet griper inn unødig enn at de burde ha grepet inn for å si det sånn. Og hvis de ikke følger opp din anonyme melding, kan det ihvertfall bli større mulighet for oppfølging dersom noen andre melder i fra på et senere tidspunkt. Tydligvis kjenner etaten til fyren fra før, og i det minste kan de holde et øye med situasjonen hvis det utvikler seg til noe mer mellom barnets mor og den narkomane..
Piper Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 (endret) Hvis en alkoholiker satt og drakk foran barna ville jeg blitt like bekymret som hvis en narkoman satte seg et skudd rett foran dem. Det at moren dater en narkoman behøver ikke ha noen negativ effekt på barna. Er hun virkelig bekymret kan hun besøke moren for selv å se om det er grunn til å bekymre seg. Det er unødvendig å ringe når man ikke vet noenting om situasjonen, og det høres ut som om det hele er basert på rykter. Er det greit om Om alkoholikeren ikke drikker foran barnet, men er full foran barnet? Eller at den narkomane sikke setter skudd foran barnet, men er ruset foran barnet? Og mener du virkelig at en narkoman er noen du ville latt ditt barn være sammen med? Endret 4. juni 2010 av Piper
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #11 Skrevet 4. juni 2010 . Og de som mener noe annet, bør kanskje gå litt i seg selv. Eller kanskje de ikke har en anelse om hvordan det egentlig er å være med en narkoman, for ingen burde vært utsatt for noe slikt. Foreslår du går inn i deg selv og passe på hva du sier til andre. Hva vet vell du om de som sitter her har vært narkoman og blitt sett ned på av slike som deg, eller andre her har mistet noen pga narkotika.
Kråkesaks Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 Barn og rus hører ikke sammen, så om han er i nærhten av barna i ruset tilstand så bør noen reagere. Men om de bare er i en datingfase så er det ikke sikkert han har møtt ungene engang.
Gjest strykebrett Skrevet 4. juni 2010 #13 Skrevet 4. juni 2010 Og mener du virkelig at en narkoman er noe du ville latt ditt barn være sammen med? Man kan ikke stole på en narkoman, for alt de tenker på er å skaffe seg den neste rusen. og prøv ikke å si at det ikke alltid er slik, for sånn er det. Man kan ikke stole på de, de lyger, stjeler og gjør alt for å fikse den neste rusen. og det er realiteten. Og i allefall ikke noe jeg ville hatt rundt mine barn Enig med deg. Narkomane og barn hører ikke sammen.
Piper Skrevet 4. juni 2010 #14 Skrevet 4. juni 2010 (endret) Foreslår du går inn i deg selv og passe på hva du sier til andre. Hva vet vell du om de som sitter her har vært narkoman og blitt sett ned på av slike som deg, eller andre her har mistet noen pga narkotika. Og hva har det med saken å gjøre? Når man har med en narkoman å gjøre, så har man med narkotikaen å gjøre og meget lite mennesket under narkotikaen. Og jeg vet virkelig hva jeg snakker om, for hva vet du egentlig om hva jeg vet og ikke vet? Jeg ser ikke ned på narkomane, for jeg syns forferdelig synd på at de er der de er. Men jeg har vært med såpass lenge, at jeg faktisk ikke stoler på de. Så får du mene hva du vil om den saken. Vi snakker om at et barn skal være sammen med en narkoman, og jeg ville ikke latt mitt barn være sammen med en narkoman før den eprsonen var rusfri. Og jeg ville ikke datet en person som var narkoman. Jeg ville datet en ex narkoman, men aldri en narkoman som fortsatt ruset seg. Forstår du forskjellen? Og jeg ville ikke hatt noe problemer med å la mine barn være sammen med en ex narkoman, men ikke med en narkoman. Man kjenner ikke personen under narkotiaken, uten at man ahr kjent den eprsonen som rusfri over en periode. Endret 4. juni 2010 av Piper
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #15 Skrevet 4. juni 2010 Og hva har det med saken å gjøre? Når man har med en narkoman å gjøre, så har man med narkotikaen å gjøre og meget lite mennesket under narkotikaen. Og jeg vet virkelig hva jeg snakker om, for hva vet du egentlig om hva jeg vet og ikke vet? Jeg ser ikke ned på narkomane, for jeg syns forferdelig synd på at de er der de er. Men jeg har vært med såpass lenge, at jeg faktisk ikke stoler på de. Så får du mene hva du vil om den saken. Vi snakker om at et barn skal være sammen med en narkoman, og jeg ville ikke latt mitt barn være sammen med en narkoman før den eprsonen var rusfri. Og jeg ville ikke datet en person som var narkoman. Jeg ville datet en ex narkoman, men aldri en narkoman som fortsatt ruset seg. Forstår du forskjellen? Og jeg ville ikke hatt noe problemer med å la mine barn være sammen med en ex narkoman, men ikke med en narkoman. Man kjenner ikke personen under narkotiaken, uten at man ahr kjent den eprsonen som rusfri over en periode. Vi snakker om en mor som dater en narkoman vi overhode ikke vet noe om og ikke en gang vet om barnet har møtt Du er litt ironisk.. du:Og de som mener noe annet, bør kanskje gå litt i seg selv. Eller kanskje de ikke har en anelse om hvordan det egentlig er å være med en narkoman, for ingen burde vært utsatt for noe slikt. du:jeg vet virkelig hva jeg snakker om, for hva vet du egentlig om hva jeg vet og ikke vet? Først så sier du at mener de noe annet kan de umulig vite noe om narkomane Så sier du at hva vet vi om deg..
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #16 Skrevet 4. juni 2010 Men har han noe omsorgsansvar da? Bruker hun narkotika? Barnepappaen har omsorgsansvar ja. Hun bruker ikke narkotika, annet enn at hun kan være tilbøyelig til å røyke hasj med sin nye kjæreste. Du kan jo sende inn en? Hvis du kjenner denne narkomanen/har kjennskap om hvordan han er. Men, hvis de dater... Tviler jeg på at barnevernet får gjort så mye! Men det er opp til barnevernet å vurdere situasjonen. Edit: Hvis du kjenner barnefar kan du kanskje dele din bekymring med han? Barnepappaen ville tatt ungen på flekken tror jeg. Så jeg får se. Har du sett noe som tilsier at barna har det vondt? Hvis ikke - nei, da bør du ikke si noe. Ikke annet enn at hun gråter mye foran sønnen siden denne narkomane skaper mye turbulens i hennes liv. Hun er også lite tilstede psykisk for sønnen.
Antlers Skrevet 4. juni 2010 #17 Skrevet 4. juni 2010 Er det greit om Om alkoholikeren ikke drikker foran barnet, men er full foran barnet? Eller at den narkomane sikke setter skudd foran barnet, men er ruset foran barnet? Og mener du virkelig at en narkoman er noe du ville latt ditt barn være sammen med? Man kan ikke stole på en narkoman, for alt de tenker på er å skaffe seg den neste rusen. og prøv ikke å si at det ikke alltid er slik, for sånn er det. Man kan ikke stole på de, de lyger, stjeler og gjør alt for å fikse den neste rusen. og det er realiteten. Og i allefall ikke noe jeg ville hatt rundt mine barn Ja, det ville jeg gjort om det var en jeg var glad i og stolte på. Det finnes forskjellige typer narkomane, og forskjellige typer alkoholikere. Alle er ikke slik du beskriver (selv om jeg vet om en del av den typen også), og jeg kjenner mange. En alkoholiker (gammel venn av familien) satt faktisk barnevakt for meg da jeg var liten, og han rørte aldri en dråpe mens jeg var der. En kamerat av meg har vært på avrusning, og har holdt seg helt unna stoff og alkohol i snart 5 måneder, men ifølge de som ikke kjenner ham godt er han fortsatt bare "han dærre narkisen". Dette er noe som lett fører til at de som forsøker å komme på rett kjøl bare gir opp, fordi "alle" tror de ikke kan forandre seg uansett. Synes ikke det er greit at de ruser seg foran barn, men med mindre man ser at noe skurrer i familien er det direkte ondskapsfullt å kontakte barnevernet. Det kan være en stor psykisk påkjenning for barnet å være nødt til å snakke med barnevernet, om det skulle gå så langt. Særlig om de er såpass store at de allerede vet hva barnevernet er og hva de gjør.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #18 Skrevet 4. juni 2010 Å har denne store skummle narkomanen gjort ungene noe? Syntes det er verre med alle foreldrene som sitter å drikker seg drita om sommeren enn noen som dater en narkoman. Syntes heller du burde hjulpet furen på avrusning hvis du først skulle bry deg. Nei da, men moren blir svært lite tilstede før sønnen. Gråter mye, og setter seg mye med vinflaska eller baileysflaska så fort hun har mulighet. Hun er og mye irritert på sønnen sin som "forstyrrer" mens hun snakker med daten på telefonen (eller meg, da hun gråter og ringer for råd). Hun lemper plutselig sønnen til barnefaren hvis hun må ut å finne sin nye date som har stukker av, eller funnet på noe sprell. Fyren står i venteliste for avrusning, så den saken er i boks. Han skal bare først inn å sone for dokumentforfalskning og kjøring i ruset tilstand. Ja! Du burde absolutt reagere. Til dere som sier hun ikke burde; hva synes dere om at hun dater en alkoholiker? Du vil ikke at barnet ditt skal utsettes for mennesker med alvorlige rusproblemer, for rus er 99% psykiatri. Tung psykiatri! Så kom ikke her og si at hun burde hjelpe den narkomane inn på avrusning. Du har jo bare ikke peiling! Reager! Snakk med noen! La noen får vite hva som skjer! Haha, må le litt av at JEG skal hjelpe han på avrusning. Ja, mulg jeg sier noe. Kanskje til barnefaren. Han er veldig skikkelig. Hvis en alkoholiker satt og drakk foran barna ville jeg blitt like bekymret som hvis en narkoman satte seg et skudd rett foran dem. Det at moren dater en narkoman behøver ikke ha noen negativ effekt på barna. Er hun virkelig bekymret kan hun besøke moren for selv å se om det er grunn til å bekymre seg. Det er unødvendig å ringe når man ikke vet noenting om situasjonen, og det høres ut som om det hele er basert på rykter. Hvem har sagt dette er rykter? Jeg snakker med denne moren hver bidige dag!! Har bedt henne kutte ut denne nye fyren og dempe alkoholinntaket sitt og. hun er IKKE alkoholiker, men drikker litt vel for mye syns nå jeg. Jeg ville nok helelr tatt kontakt med barnefaren, for jeg tviler på at barnevernet gjør noe bare fordi hun dater han. Er han mye sammen med barnet, er ikke det noe bra for barnet. Og de som mener noe annet, bør kanskje gå litt i seg selv. Eller kanskje de ikke har en anelse om hvordan det egentlig er å være med en narkoman, for ingen burde vært utsatt for noe slikt. den narkomane bør få hjelp, men det er ikke hennes ansvar å sørge for at han får hjelp. Hun bør sette hardt mot hardt, og si at enten får han hjelp for rusproblemet sitt ellers er det over. Det er den eneste måte hun kan hjelpe han på, og han bør IKKE være en del av barnets liv før han er rusfri. Jeg tror nok at denne damen tror at hun skal redde han, for elelrs kan jeg ikke i min villeste fantasi forstå hvordan noen velger å være sammen emd en narkoman. En ex narkoman er noe helt annet. Snakk emd barnefaren, så får det være opp til han å bestemme hva som skal gjøres videre. Ja, gode råd. I forbindelse med de siste ukenes mediefokus på barnedrap har barnevernet sagt flere ganger at det kommer inn for få bekymringsmeldinger til dem. Det er bedre å si i fra en gang for mye, enn en gang for lite. Det er mindre sjanse for at barnevernet griper inn unødig enn at de burde ha grepet inn for å si det sånn. Og hvis de ikke følger opp din anonyme melding, kan det ihvertfall bli større mulighet for oppfølging dersom noen andre melder i fra på et senere tidspunkt. Tydligvis kjenner etaten til fyren fra før, og i det minste kan de holde et øye med situasjonen hvis det utvikler seg til noe mer mellom barnets mor og den narkomane.. Takker for tips. Barn og rus hører ikke sammen, så om han er i nærhten av barna i ruset tilstand så bør noen reagere. Men om de bare er i en datingfase så er det ikke sikkert han har møtt ungene engang. Nei, han har ikke det enda, men moren har forandret seg mye foran barnet den siste tiden og sønnen spør hele tiden om når han kan dra til pappa igjen. Tydelig at sønnen ikke er kjempe glad for å være hos moren.
Piper Skrevet 4. juni 2010 #19 Skrevet 4. juni 2010 Vi snakker om en mor som dater en narkoman vi overhode ikke vet noe om og ikke en gang vet om barnet har møtt Du er litt ironisk.. du:Og de som mener noe annet, bør kanskje gå litt i seg selv. Eller kanskje de ikke har en anelse om hvordan det egentlig er å være med en narkoman, for ingen burde vært utsatt for noe slikt. du:jeg vet virkelig hva jeg snakker om, for hva vet du egentlig om hva jeg vet og ikke vet? Først så sier du at mener de noe annet kan de umulig vite noe om narkomane Så sier du at hva vet vi om deg.. Vil du si at en narkoman er til å stole på? Og at en narkoman er en trygg person, som aldri vil gjøre noen noe vondt? Og jeg har aldri svart at barnet hennes har møtt den narkomane, for det har jeg ingen som helst anelse om. Men ejg svarer ut i fra at det på et eller annet tidspunkt vil bli aktuelt, for det er vel det som er ganske vanlig når man dater noen, at man før elelr siden presenterer personen for barnet. og da mener jeg at INGEN barn bør bli utsatt for noe slikt, og det mener jeg med hele mitt hjerte, så får du mene hva du vil. Man kan kanskje stole på de, om man er sikker på at den narkomane får tak i sin neste rus. Men får de ikke det, er det umulig å stole på de. Tenk på hvor mange familier som har blitt ødelagt på grunn av at narkotika i familien. Det er ikke få. Derfor må han få hjelp, før barnet eventuelt kommer inn i bildet
Piper Skrevet 4. juni 2010 #20 Skrevet 4. juni 2010 Ja, det ville jeg gjort om det var en jeg var glad i og stolte på. Det finnes forskjellige typer narkomane, og forskjellige typer alkoholikere. Alle er ikke slik du beskriver (selv om jeg vet om en del av den typen også), og jeg kjenner mange. En alkoholiker (gammel venn av familien) satt faktisk barnevakt for meg da jeg var liten, og han rørte aldri en dråpe mens jeg var der. En kamerat av meg har vært på avrusning, og har holdt seg helt unna stoff og alkohol i snart 5 måneder, men ifølge de som ikke kjenner ham godt er han fortsatt bare "han dærre narkisen". Dette er noe som lett fører til at de som forsøker å komme på rett kjøl bare gir opp, fordi "alle" tror de ikke kan forandre seg uansett. Synes ikke det er greit at de ruser seg foran barn, men med mindre man ser at noe skurrer i familien er det direkte ondskapsfullt å kontakte barnevernet. Det kan være en stor psykisk påkjenning for barnet å være nødt til å snakke med barnevernet, om det skulle gå så langt. Særlig om de er såpass store at de allerede vet hva barnevernet er og hva de gjør. Det er stor forskjell på en som ahr vært rusfri i 5 mnd, og en som hele tiden er på jaget etter den neste rusen. Og jeg tror det er de færreste narkomane man kan stole på, når de er på ajkt etter sin enste rus. Tror man noe annet, vil jeg si man er en smule naiv. Alt de tenker påd er og da er å fikse det neste skuddet, og har ikke den personen penger til det, kan man umulig stole på den eprsonen. Det har alt for mange familier fått oppleve. men har de vært rusfri en stund, snakker vi om noe helt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå