Gå til innhold

retur av postordrepakker man har fått direkte i postkassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man får postordrepakker rett i postkassen(og da slipper å hente de på med hentelapp), kan man da legge de rett i postkassen igjen med returlapp hvis man skal returnere noe, eller må man sende de også fra der man vanligvis henter de?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du må legge den i ei postkasse (rød eller gul).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

postmannen henter ikke pakken din i postkassa di nei? du må levere den på postkontoret, post i butikk eller i en sånn rød postkasse som vanligvis er utenfor butikker osv.

Gjest Marlo
Skrevet

Ring posten og be om at de kommer innom mellom 17-20 på hverdager (tror det er de tidene de har biler ute som leverer post på døra), da kan de hente pakken igjen og sende den i retur.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

du må sannsynligvis betale returporto, i så tilfelle må du gå på postkontoret å sende den.

Skrevet

postmannen henter ikke pakken din i postkassa di nei? du må levere den på postkontoret, post i butikk eller i en sånn rød postkasse som vanligvis er utenfor butikker osv.

haha, skjønner da vitterlig at postmannen ikke henter pakker fra min egen postkasse;) Nei, det jeg lurte på var om jeg må innom et postkontor for å poste den, eller m jeg kan sende den direkte selv. Når det gjelder returporto, så sender mange av disse postordrefirmaene med egne returlapper og så reguleres portoen etterpå, det er tilfellet her

Gjest Distiller
Skrevet

Dersom firmaet har sendt med en returlapp som du skal klistre utenpå pakken, så er det bare å poste den selv. :)

Gjest Eurodice
Skrevet

haha, skjønner da vitterlig at postmannen ikke henter pakker fra min egen postkasse;) Nei, det jeg lurte på var om jeg må innom et postkontor for å poste den, eller m jeg kan sende den direkte selv. Når det gjelder returporto, så sender mange av disse postordrefirmaene med egne returlapper og så reguleres portoen etterpå, det er tilfellet her

Du skulle ikke vært så snar med den første setningen din :) . På landet i grisgrendte strøk har de den ordningen, eller i hvert fall hadde. Det jeg har sett, er at folk setter opp et "signalflagg" på postkassen sin, det betyr at de har noe som skal sendes. Når postbudet kommer på runden sin, tar hun/han med seg dette til hovedpostkontoret.

Skrevet

Du skulle ikke vært så snar med den første setningen din :) . På landet i grisgrendte strøk har de den ordningen, eller i hvert fall hadde. Det jeg har sett, er at folk setter opp et "signalflagg" på postkassen sin, det betyr at de har noe som skal sendes. Når postbudet kommer på runden sin, tar hun/han med seg dette til hovedpostkontoret.

åja, det var jeg ikke klar over:) Takker for alle svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...