Ciara Skrevet 4. juni 2010 #1 Del Skrevet 4. juni 2010 Har kort igjen til termin, og har fått en god del vann i kroppen. Leggene er hovne og etter bare en kort gåtur får jeg melkesyre av en annen verden. Gleder meg til det er over! Men hvor lang tid tar det egentlig før hovenhet og vann forsvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 4. juni 2010 #2 Del Skrevet 4. juni 2010 Det forsvinner gradvis etter fødselen. Husker jeg var KLISSVÅT i hår og på overkopp de første nettene etter fødsel. Potetnesa forsvant vel etter ca 1 mnd. Hehe. (hadde skikkelig hoven nese pga alt vannet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skade Skrevet 4. juni 2010 #3 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg merka at noe av vannet hadde dratt sin kos morgenen etter fødselen... Hadde vært i dusjen og kikka ned på føttene mine... WOW! De var jo bittesmå! Og gud det var deilig å gå i annet enn Crocs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 4. juni 2010 #4 Del Skrevet 4. juni 2010 Det gikk ganske kjapt, noen dager bare. Våknet hver natt på barsel med sandpapir i munnen og klærne var våte. Sov med håndduk i senga den første uka, og vannflaske på nattbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 4. juni 2010 #5 Del Skrevet 4. juni 2010 Rart det der... Jeg hadde ikke noe særlig vann i kroppen i svangerskapet (ingen ødemer), likevel hadde jeg en barselnattesvette av en annen verden. I nesten tre måneder. Det rant og rant og rant av meg, hver bidige natt. Var klissvåt i nakken og på brystet, til og med på lårene. Måtte snu dynen og puten flere ganger hver natt, fordi jeg våknet av at sengetøyet var søkkvått og iskaldt. Sov inni ullteppe for å holde det varmt selv om det var vått. Så det er ikke godt å si når vannet i kroppen forsvinner, hos meg rant det ut masse vann selv om jeg øyensynlig ikke hadde særlig mye vann i kroppen. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 4. juni 2010 #6 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg merka at noe av vannet hadde dratt sin kos morgenen etter fødselen... Hadde vært i dusjen og kikka ned på føttene mine... WOW! De var jo bittesmå! Og gud det var deilig å gå i annet enn Crocs... Sånn hadde jeg det også! Når jeg tok på meg skoene etter et par dager så var de jo faktisk for store! Kjempedeilig! Men det som er veldig dumt er at der ser ut til at "egenskapen" med å få vann i kroppen har hengt igjen.. Nå får jeg opphovnede fingre og bein bare jeg ser på en cola flaske, alkohol eller potetgull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. juni 2010 #7 Del Skrevet 4. juni 2010 Når er det vanlig å få alt dette vannet? Har fortsatt ikke oppdaget noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 4. juni 2010 #8 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg merket aldri noe til det i graviditeten. Fikk aldri utslag på ødemer på legekontroll og sånn. Men hadde mye vann fordet, det er helt normalt. Hadde ikke tykke føtter eller noe. Eneste jeg så det på (så det ikke der og da), var nesa. Ser det på bilder i ettertid, hadde den giga nesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skylight Skrevet 4. juni 2010 #9 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg brukte ca to uker på ca 10 liter vann. Det bokstavlig dryppet fra føttene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. juni 2010 #10 Del Skrevet 4. juni 2010 For min del tok det flere måneder, jeg tror ikke vannet var ute av kroppen før mot slutten av sommeren i fjor, og lillejenta er født i februar. Ergo slapp jeg også unna barselsvette, dryppende føtter osv, men jeg hadde jo knapt et eneste skopar som passet i sommermånedene i fjor. Hadde mye vann i kroppen, ødem på 3 på slutten, og var synlig hoven i føtter, hender og ansikt. Som stort sett alt annet når det gjelder graviditet er nok dette også ganske så individuelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. juni 2010 #11 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg hadde 0 i ødem hele veien, og 0-1 på siste kontroll, altså lite vann i kroppen, objektivt sett. Allikevel rant det av meg i ukesvis etter fødselen. Jeg svettet så jeg ble våt av å gå opp trappa til stua, og drakk mye vann for jeg var konstant tørst. Jeg husker også at jeg stod i dusjen på barselhotellet og la merke til hvor tynne legger jeg hadde fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 5. juni 2010 Når er det vanlig å få alt dette vannet? Har fortsatt ikke oppdaget noe... Jeg fikk hovne føtter i uke 36, i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 5. juni 2010 #13 Del Skrevet 5. juni 2010 Når er det vanlig å få alt dette vannet? Har fortsatt ikke oppdaget noe... Er ikke alle som får så mye vann at det synes veldig, men man får det mot slutten Jeg svetta ikke de første dagene, men begynte ca en uke etter fødselen, da våknet jeg og var klissvåt, og sengetøyet var iskaldt, så måtte snu flere ganger om dagen. Det varte en stund, selv om jeg ikke hadde så mye vann at det syntes på meg, kun litt i leggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. juni 2010 #14 Del Skrevet 5. juni 2010 Hadde null vatn i kroppen, eg... Aldri hoven i det heile tatt, 0 i ødem heile vegen. trudde det var ganske vanleg eg... :klø: Men høyrer jo om dei som fortsatt sliter med vatn i kroppen fleire månader etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå