Gå til innhold

Om forumet her

Fremhevede innlegg

Skrevet
En ting jeg vil føye til er at en del også overser innlegg fra gjester, bare fordi de er gjester. Ja, det er mange gjester som bare skriver tull og fjas, men det er langt flere som skriver fornuftige og saklige innlegg.

.

Gjester får vel nok oppmerksomhet de? Jeg har selv vært Gjest og vet. Usaklige gjeste innlegg, derimot... Det har vel mer med innhold enn med om man er Gjest eller registrert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
de driver med en form for ordkrig...

Og det blir det vel til tider (for)mye av her i forumet også...

Gjest lekebøll
Skrevet

Miranda, du siterte feil, men det gjorde ikke så mye siden det var lik mening. ;)

Jeg mister ihvertfall lysten til å diskutere når motparten er mest interessert i å hevde sin egne argumenter, uten å gidde å høre hva jeg har å si.

Det blir ikke "temperamentsfullt" (som er positivt) - det blir bare kjedelig.

Skrevet

Etter min mening finnes det to former for diskusjoner:

1) To eller flere parter diskuterer for diskusjonens del. Veien i diskusjonen blir til etter hvert - en eller flere av partene kan endre syn på saken etter hvert som man hører gode argumenter. Eller ikke. Respekt er et nøkkelord her. Man kan gjerne ha ulike syn på saken, men man respekterer at andre kan ha et annet syn.

2) Herske-diskusjonen. Her er man kun interessert i å "tre" sitt eget syn over "motparten". Istedenfor en givende eller saklig diskusjon, blir det en kamp om hvem som har rett.

Jeg synes begge former for diskusjon kan være underholdende. Det kommer an på hvem man diskuterer med...

Gjest lekebøll
Skrevet

En forutsetning for sistnevnte er at begge/alle parter er inneforstått med poenget med diskusjonen.

Da kan det imidlertid være ganske så underholdende. :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet
En forutsetning for sistnevnte er at begge/alle parter er inneforstått med poenget med diskusjonen.

Da kan det imidlertid være ganske så underholdende. :sjarmor:

Selvsagt, lekeball :wink:
Skrevet
2) Herske-diskusjonen. Her er man kun interessert i å "tre" sitt eget syn over "motparten". Istedenfor en givende eller saklig diskusjon, blir det en kamp om hvem som har rett.

...

Denne er det vel en del av her inne føler jeg.

Men, hvor mange ganger sier man ikke at dette skal vi slutte med for bare og fortsette i samme gamle løpet....

Skrevet
Miranda, du siterte feil, men det gjorde ikke så mye siden det var lik mening. ;)

:oops: :oops:

Noen ganger går ting litt for hurtig... Jeg undskylder :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...