Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har alltid brukt betegnelsen delt omsorg når barnet bor annhver uke hos hver. Nå er jeg litt usikker. Blander jeg? Fått høre at delt omsorg er det samme som delt foreldreansvar, og skal innrømme at det bare forvirrer meg mer. :gjeiper: Er det noen som har peiling? :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Delt bosted er når barnet bor halve tiden hos hver. Kaller man dette for "delt omsorg" så sier man samtidig at alle de foreldre som velger andre bostedsløsninger IKKE deler omsorgen for sine barn. Og det tror jeg ganske mange gjør, helt uavhengig av hvor mye barnet bor hos den ene eller den andre.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har alltid brukt betegnelsen delt omsorg når barnet bor annhver uke hos hver. Nå er jeg litt usikker. Blander jeg? Fått høre at delt omsorg er det samme som delt foreldreansvar, og skal innrømme at det bare forvirrer meg mer. :gjeiper: Er det noen som har peiling? :gjeiper: Delt omsorg er det samme som delt bosted. Delt foreldreansvar er noe helt annet og dette (delt foreldreansvar) er noe 98% av alle foreldre har ettersom alle som bodde sammen når barnet ble født også blir tilkjent delt foreldreansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå