Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

Jeg har vært sammen med min kjære i over 3 år, og en dag jeg var inne på pcn hans, så jeg til min store forskrekkelse at han er i ferd med å bli fratatt alt han eier. Hus, bil og andre ting av større verdi.

Jeg har hatt ingen anelse fordi alt er blitt gjemt bort og han har kommet med mange andre forklaringer på hvorfor han "selger" ting. Etter dette begynte jeg å se litt mer rundt meg og finner inkasso sak etter inkasso sak, mange brev fra namsmsn, kreditt kort gjeld, forbruker lån osv. Dette er regninger alt fra 300 kr til 1,2 mill! Det var ikke bare 5-6 brev som lå der, det var 5-6 bæreposer med regninger/innkasso.

Jeg har ikke hatt øyne for det noen av de årene jeg har vært sammen med han, men nå føles det ut som jeg drukner i dette.

Det var utrolig frekt gjort av meg å se på dette, men nå vet jeg ikke hva jeg skal si, tro eller gjøre.

Han har knapt brukt penger på mat, det er det omtrent alltid jeg som kjøper, jeg har også handlet klær til han, og den fancy bilen solgte han og bytta mot en gammel en, og han driver ikke med narkotika!

Han er en veldig godt utdanna mann og høyt lønnet.. nå skjønner jeg ingen ting.. hva går pengene til?

Pr i dag har vi hver vår økonimi, derfor er det egentlig ikke min sak. Men jeg klarer ikke la være tenke på at dette kommer til å gå utover meg. Føler også jeg har levd i en løgn og ikke vet hvem han er eller driver med. Jeg har prøvd å snakke med han, men han nekter på alt. Bare kjefter fordi jeg "snoker"...

Hjelp noen.. har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vil jo på et eller annet tidspunkt gå ut over deg, for du vil jo ikke kunne eie noe sammen med han. Du vil jo heller ikke kunne stole på at han betaler huslie, strøm osv i tide, og du må kanskje løse han ut gang på gang.

Regner med at dere ikke bor sammen, for ellers vil jo du også miste ditt hjem. Kan man leve med en person, som har en så dårlig økonomi, og som en ikke kan stole på siden han ikke vil at du skal ta del i den biten?

Hva når dere får barn, skal du dekke alt, siden du egentlig ikke kan regne med han på grunn av for stor gjeld?

Kanskje han bør selge alt han har, betale ut det han klarer og starte helt på nytt. Kanskje han ahr høyere verdier enn gjelden?

Skrevet

Jeg hadde bedt han få hjelp - for hans egen del!

En fremtid med denne mannen, hadde jeg sterkt revurdert. Håper ikke du bor sammen med han!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enig i Jades innlegg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hjulpet ham med å skaffe hjelp. I tillegg hadde jeg avsluttet forholdet. Jeg vil ha mer ut av livet enn det en slik mann kan tilby (det hadde vært noe helt annet om han "bare" var blakk)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Off, det er ikke så enkelt å bare bryte heller.

Nei jeg vet han også ikke har mer verdier en gjeld. Han har kun leiligheten, og gjeld på det dobbelte.

Jeg har sett at han sitter veldig mye på Bet365 og andre tippe sider. Han påstår han sitter der kun for å sjekke resultater, men nå begynner jeg å lure på om han gjør noe annet? Jeg har lite kjennskap med slike sider.

Jeg har som sagt prøvd å konfrontere han med dette, men han nekter. Han har ingen problem med økonomi, kun et problem med meg som roter i tingene hans..

Skrevet

er i samme situasjon. men her er beløpet rundt 4 mill. Jeg tok med regningene hans og reiste til økonomirådgiver i kommunen. Alle kommuner er pålagt å ha en. bestilte en time med økonomirådgiver hvor jeg skulle ta med min samboer.

Jeg konfronterte han med regninger og sa at han måtte være med på dette møte og rydde opp i sin situasjon.

dette blir en knalltøff periode for deg og forholdet.

klem

Gjest AnonymBruker
Skrevet

luksusfellen søker deltagere, og de kan hjelpe... jeg tror nok at du må si til han at du har funnet ut hva som foregår og at for deres del i sammen må dette ordnes. du ønsker at han skal bli med deg på økonomisk rådgivning. dersom han nekter kan du sikkert få økonomen til å komme hjem til han? gjør noe, hvis ikke går det ut over deg også!

Gjest Gjest
Skrevet

Spilleavhengig. Jeg hadde foretrukket narkoman, lettere å gjøre noe med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...