Gå til innhold

Runde bord eller langbord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mulighet til å velge mellom runde bord med plass til 8-10 personer (litt usikker på hvor store de er) eller langbord mest sannsynlig i en E. Vi blir 60-70 gjester.

Jeg har kun vært i bryllup med langbord (E eller U) og lurer derfor på om noen vil dele erfaringer, både positive og negative, med å ha rundbord istedet :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært borti runde bord, men ser for meg at det er triveligere for folk å kunne se hverandre bedre mens de sitter der. Kontakt skaper trivsel, og runde former er harmoniske i tillegg. :)

Skrevet

Runde bord er greie så lenge de ikke er for store, da er den som sitter på andre siden så langt unna at det er umulig å prate og da prater man bare med sidemannen likevel.

Skrevet

Hadde ville gått for runde bord hvis jeg hadde kunnet velge!!:) Tor det blir mer intimt og koselig slik, når alle sitter over hverandre, og kan se hverandre!:)

Vi får desverre ikke tak i runde bord, men skal ha mange avlange små, istedenfor å sette de sammen til ett langbord.

Skrevet

Vi går for runde bord. Jeg ser for meg at stemningen blir mer avslappet da :)

Skrevet

Jeg synes runde bord virker utrolig elegang og gjør det lettere for gjestene å prate med hverandre.

(Håper jeg har alterntivet med runde bord når det blir min tur :) )

Skrevet

Jeg har kun vært i bryllup med E-bord, men synes runde bord ser flott ut (i alle fall på bilder/film). Jeg vil tro at det er går raskere å forflytte seg og slikt med runde bord. Man slipper å stå i kø nåer alle skal finne plassen sin/forlate bordet. :)

Skrevet

Jeg synes også det frister en del med runde bord. Men det gjør det kanskje vanskeligere med duker osv.. Og så begynte jeg å tenke på taler, for om man har langbord sitter man jo litt tettere. Ved rundbord vil kanskje folk sitte så spredt at man ikke hører taleren? Kanskje vi må frem med pa-anlegget :ler:

Skrevet

Vi hadde runde bord, og det ble vanvittig koselig! Vi hadde fire borded

seks personer og fire bord med 8. Tror åtte må være maks, ellers klarer man ikke å

snakke med de på andre enden. Du må også huske på at det er

ganske plasskrevende sammenlignet med langbord. Står

bordene for tett blir det ikke særlig koselig. Du

kan sende meg en pm hvis du vil se bilde av hvordan det så ut hos oss!

Skrevet

Vi hadde runde bord i vårt bryllup og jeg synes det var kjempekoselig. Som andre sier, folk får muligheten til å snakke sammen/ bli kjent. Dessuten trenger man ikke så mye pynt. Vi hadde en dekorasjon til hvert bord + lys.

Vi hadde 65 gjester og det var 6-8 gjester ved hvert bord. Vi brukte mye tid på å sette sammen riktige folk ved hvert bord slik at gjestene kunne få sitte med folk vi trodde de ville passe med.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Jeg er ikke gift selv, men har vært i både bryllup med langbord og runde bord. De bryllupene som hadde runde bord, ble klart mye koseligere enn de med langbord.

Det ble stivt og kjedelig i de med langbord, og siden jeg satt langt ut på den ene siden, var det helt umulig å høre hva de på den andre siden sa. Derfor var det utrolig kjedelig gjennom talene/middagen. I tillegg ble det til at man kun snakket med de ved siden av en (noe som også var litt tungvint), og mest den rett ovenfor seg.

Har også vært i et par bryllup med "hesteskobord" og disse var bedre enn de med langbord (for gjestenes del i alle fall). I de med runde bord var vi 6 eller 8 stykker, og samtalen gikk løst og ledig. Veldig koselig!

Det kommer litt an på hva slags bryllup man ønsker seg. De med langbord ble mest formelle, de med hestesko ble en mellomting, og de med runde bord ble ganske uformelle.

Det kommer også litt an på maten.. Har vært i bryllup med runde bord som har hatt koldtbord, og noen som hadde middag. De med middag ble igjen mer formelle.

Edit: I tillegg gjorde runde bord til at man også ble kjent med nye (meg og følge kjente ingen ved bordet fra før av), og vi fortsatte å holde kontakten med disse gjennom resten av bryllupet. I tillegg introduserte disse oss for andre som de kjente igjen, og vi introduserte dem for andre.

I middagene med langbord, ble det mest kleint å snakke med sidemannen, fordi det bare ble en dialog, ikke en samtale med flere innblandet. Dette gjorde at det krevde mer av meg som samtalepartner, og terskelen ble litt høyere for å snakke, følte jeg måtte ha noe "vettugt" å si. Dette førte igjen til at man endte opp med de man kjente fra før gjennom resten av bryllupene, og det ble lite mingling under festen.

Endret av Badabing
  • 2 uker senere...
Skrevet

Vi har valgt å ha runde bord nettopp for å få den mer uhøytidelige stemningen. Vi skal i tillegg ha tapas, så gjestene må opp og røre litt på seg innimellom. Dette blir mye lettere med runde bord. Så vi føler at både bordene og valget av mat har lagt det til rette for god, uhøytidelig stemning, der gjestene får mange muligheter til å prate med hverandre og kose seg :biggrin:

Skrevet

Som de andre nevner så er runde bord mye koseligere :jepp: Selv hadde vi runde bord med

8-9 pers på hvert bord og totalt ca 80 gjester, noe som fungerte kjempefint! Taler er heller ikke noe problem så lenge dere ikke sitter i en stor hall som gir gjenklang, og at gjestene hører etter istedenfor å småprate under talene ;)

Skrevet

Vi hadde ønsket oss runde bord, men trodde ikke det var mulig å finne.. Nå viser det seg at lokalet vi har sett oss ut faktisk har runde bord, jiippiI!!:D Ifølge eieren av lokalet var hadde de 12 bord, med plass til 8-10 rundt hvert bord. De hadde også speisalsydde duker, hvite, til bordene! *hoppende glad* Nå gleder jeg meg til å handle inn div. pynt!:D

Skrevet

Hvordan pynter man runde bord da? Noen som har bildeeksempler å linke eller å sende meg?

Skrevet

Vi har bestemt oss for å gå for runde bord også. Nå må vi bare finne ut hvor vi kan få tak i duker!

Jeg ser for meg at vi kommer til å ha en liten blomsteroppsats/vase e.l. midt på bordene. Ikke for stor, for da vil ikke de på tvers av bordene se hverandre.

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med både runde bord og langbord, og synes faktisk det er lettere å snakke med folk når det er langbord. Det er mulig de runde bordene var litt større i bryllupet jeg var i, men det var vanskelig å snakke med de som satt på andre siden av bordet, siden det sikkert var 1.5 meter over bordet, og en høy blomsteroppsats på midten. (Tipper det var 8-10 personer ved hvert bord).

Vi skal ha langbord i E-form med ganske smale bord, 85 cm over - da kan man fint snakke med minst 5 andre personer med mindre man sitter på enden eller ved hovedbordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...