Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest veggen
Skrevet

Det er en del ting vi mannfolk ikke alltid forstår, og dere flotte jenter der ute får ha oss unnskyldt :) Men er det slik at p-piller/hormoner påvirker sexlysten? Når i måneden føler dere mest for sex hvis dere går på p-piller? Jeg har litt problemer med å finne ut når det er greit å ta initiativ til en hyrdestund og når en bør ligge lavt... :) Har bare vært sammen med henne i 3 måneder, men jeg er vel i fasen av å finne ut av ting. Det gjelder spesielt p-piller, syklus etc. Det virker som om det går litt opp og ned? :) Trenger råd og erfaringer som jeg håper dere kan dele med meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan påvirke sexlysta ja. Det skjer ikke hos alle. Hvis den først påvirker sexlysten er det ofte i negativ retning.

Når i måneden man føler mest/minst for sex er jo forskjellig fra person til person. For min del er det ganske jevnt hele måneden. Man har heller ikke en vanlig syklus når man går på p-piller i forhold til om man ikke går på dem, fordi denne "syklusen" bare en kunstig styrt.

For min del er det ingen tider i måneden der han bør ligge lavt, jeg setter jo pris på at han prøver seg selv om jeg kanskje i utgangspunktet ikke er lysten på sex der og da. Ville vært kjedelig om han skulle bli forutsigbar fordi han fulgte med på "syklusen" min. ;)

Gjest veggen
Skrevet

Ok og takk for svar. Jeg følger vel ikke med på syklusen hennes på den måten, men lurer vel egentlig på om p-piller påvirker sexlysten. Trodde kanskje det ble "jevnere" når de gikk på pillen, men i vårt tilfelle så ser det ut for at hun vanlig syklus i tillegg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på en p-pille en gang som tok fullstendig knekken på sexlysten, det var helt tragisk. Dette er en ganske vanlig bivirkning av p-piller, heldigvis opplevde jeg det bare på ett merke og skiftet fort som faen!

Ellers så tror jeg ikke p-piller styrer noe særlig akkurat når sexlyst går opp og ned, så du kan nok ikke krysse av i kalenderen for gode sexdager, hehe.

Eneste jeg har merket (uavhengig av om jeg er på pillen eller ei) er at jeg er ulidelig kåt når jeg har mensen. Hvilken herlig ironi.

Skrevet
Trodde kanskje det ble "jevnere" når de gikk på pillen, men i vårt tilfelle så ser det ut for at hun vanlig syklus i tillegg.

Er ikke helt sikker på hva du mener her men.

For min del har p-pillen vært en real demper på sexlysten jevnt over, selv om jeg til tider hadde lyst når jeg gikk på den også. Nå slutta jeg på den for ca. 3 mnd siden og merker stor forskjell. Så ja, det kan definitivt dempe lyst!

Det går jo opp og ned med lysten nå også da, uten at jeg ser noen spesiell sammenheng med syklusen min. Men vi er alle forskjellige! Du må vel alltids ha lov til å prøve deg, men respekter at hun ikke alltid er like lysten?

Skrevet

Jeg synes det er kipt når gutten ikke prøver seg, selv om det er for å ta hensyn. Er kjekt å bli påmint om at han er keen på meg liksom:) Så mitt råd er å prøve deg når du har lyst og la det være opp til henne om hun sier ja eller nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...