Gå til innhold

Tips til hva jeg kan si?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Kort fortalt så har kjæresten min og jeg vært sammen i 5 år ca, med et par opphold. Han har en kompis som har vært der hele veien, men han har alltid vært kjempe slem mot meg. Han har klart å få kjæresten min og meg fra hverandre på en eller annen merkelig måte, og i 1 år ca. sendte han meg en rekke stygge meldinger samt spredt rykter om meg i deres vennegjeng slik at disse også ble med. I et av oppholdene ble kjæresten sammen med en annen, som var venninnen min aller først. Vi er over den kneika, men alt blusser opp igjen når jeg hører om denne kompisen. Dette fordi han sendte meg meldinger om at hun var bedre enn meg, han likte henne mer osv. i tillegg til at han faktisk prøvde å ta denne jenta fra kjæresten min. Hva for en "venn" er dette? Nå sitter jeg her, gravid i tillegg så hormonene tar jo helt av, og livredd for at han skal klare å gjøre noe mot oss igjen. Jeg blir kvalm av tanken på at han skal i det hele tatt se babyen, og komme til vårt felles hjem. Og jeg blir fly forbanna og frustrert over at han kan såre kjæresten min igjen, for han behandler kjæresten min veldig dårlig. Jeg har vist han noen av meldingene tidligere, men stoppet etterhvert siden jeg ville gi han en sjangse til å ta seg sammen og ville ikke ødelegge for kjæresten. Så dermed vet han ikke alt, og tror vel heller ikke særlig på at jeg ikke ville vist han slike stygge meldinger - jeg hater han jo, og vil ha han ut av livene våre tross alt... Men jeg har vist dem til en venninne som går god for dette, men han nektet for at det kan være mulig.

Kjæresten har kuttet kontakt med de andre, men dette er snakk om en barndomsvenn så jeg forstår det er vanskelig, i tillegg til at han er veldig dårlig på å avvise andre. I går tikket det inn en tåpelig melding fra han, noe jeg viste kjæresten min. Jeg har aldri gjort eller sagt noe til denne kompisen. Har enten aldri svart, eller kun sagt at han må ta seg sammen og vokse opp snart. Sist jeg møtte han, for et år siden ca., smilte jeg og sa hei. Han snudde bare ryggen til og var sur. Jeg har hele tiden hatt lyst til å skrive noe stygt som han tilbake, si akkurat det samme som han "stygge hore som ikke er verdt noe" bla. Men har prøvd å heve meg over det og ta hensyn til kjæresten. Men i går pratet vi om det og han gav meg tillatelse til å ta et oppgjør med han. Jeg sa det er hans venn og dermed hans oppgave, men jeg tror han rett og slett ikke tør.

Så, hva kan jeg si som er konstruktivt? Jeg tror jeg gjør lurt i å rådføre meg med noen før jeg gjør noe, siden jeg mest sannsynelig vil buse ut med at han kan se å holde seg unna oss alle (selvom det er dette som egentlig er det jeg vil få frem...). Det er forresten aldri kjæresten som tar kontakt med han, men han blir med å finne på noe om hans spør og svarer alltid koselig osv når han tar kontakt.

Jeg føler jeg må si eller gjøre noe. Jeg blir helt fra meg når jeg ser han er der igjen, noe som virkelig ikke er bra for hverken meg eller babyen. Det må stoppe snart!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, hva sier man til sånne folk? Han høres jo ikke god ut. Og hvor gamle er dere egentlig? Å sende trakasserende meldinger til folk er jo sånt som fjortiser driver med…

Men i alle fall, jeg ville virkelig forsøkt å være rolig og voksen i samtalen med ham (skjønner at det er vanskelig). Jeg ville sagt noe sånt som at han har fått fram budskapet sitt om at han ikke liker meg. Og at det er greit, noen personer liker man bare ikke, vi trenger ikke å omgås. Men nå har kompisen hans faktisk valgt meg, og vi skal ha barn sammen. Da er det på tide å avslutte hatkampanjen, den går først og fremst ut over ham selv, i form av mye negativ tankevirksomhet. Det er på tide for ham å konsentrere seg om sitt eget liv, ikke om kameratens liv.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Ikke synk ned til hans nivå, snakk med ham på en rolig og voksen måte. Egentlig mistenker jeg at det ikke kommer til å hjelpe i det hele tatt for utifra det du skriver virker det som om han ikke bare har en skrue løs, men at hele kassa skrangler. Jeg synes forresten at kjæresten din burde ha baller nok til å kutte kontakten med at sånt menneske, men det er nå bare min mening.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vis kjæresten din alle meldinger du får, og kutt kontakten med denne fyren. Bytt telefon nummer og for all del ikke slipp denne mannen inn i hjemmet ditt. Han høres VELDIG ustabil ut.

Skrevet

Vis kjæresten din alle meldinger du får, og kutt kontakten med denne fyren. Bytt telefon nummer og for all del ikke slipp denne mannen inn i hjemmet ditt. Han høres VELDIG ustabil ut.

Enig. sånne folk er ikke verdt å bruke tid på.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med deg. Slike mennesker er ikke værd å ha kontakt med.

Lurt å bytte tlf. nr, da slipper du alle disse meldingene. En kan få skjult nr også om det er behov for det.

Guttungen er trolig fryktelig sjalu på vennene sine for et eller annet og lar det gå ut over kjærestene. Høres rimelig ustabil ut. Hadde nok ikke turt å slippe han inn i huset nei.. huff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...