NIKElin Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Jeg trente med strikk ti en dvd i går.Ble svett og litt andpusten.Og det var til tider tungt.Kjenner ikke noe stølhet i musklene i dag,bortsett fra litt vondt i korsryggen og ut mot hoftene, og innerst på skuldrene.Er dette riktig,eller har jeg gjort noe feil?Skal man ikke være veldig støl i alle muskler man har trent dagen etterpå?Jeg har god kondisjon,men styrke har jeg trent heller lite av.Strikken er av middels styrke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Høres ut som du har hatt feil teknikk og belastet sener og ledd i stedetfor muskler. Få noen som kan trening til å vise deg hvordan øvelsene skal utføres korrekt.
NIKElin Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2010 Jeg kjøpte dvd`en hos Grethe Roedes nettbutikk.De som instruerte var fra forskjellige treningsentere.Så de burde jo vite hva de driver med vil jeg tro.Hvordan skal jeg vite om jeg gjør det riktig?
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Om man akkurat har begynt å trene noe nytt, er det da helt naturlig at nye muskelgrupper blir stive og støle etterpå. Det går over etter hvert om du fortsetter treningen og gjør det du ser de gjør på dvd`en.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Om man akkurat har begynt å trene noe nytt, er det da helt naturlig at nye muskelgrupper blir stive og støle etterpå. Det går over etter hvert om du fortsetter treningen og gjør det du ser de gjør på dvd`en. Hun sier jo at hun ikke ble støl, men fikk vondt. Å bli støl og å få vondt er to forskjellige ting, og det er lett å merke forskjell. Blir man støl har man belastet muskelen, får man vondt har man belastet noe annet og mer ømfintlig. TS, du vet at du gjør en øvelse riktig når du kjenner det i musklene. Man må kjenne etter på kroppen, og legge merke til hvordan det føles når muskelen anstrenger seg. Ett tips kan være å gjøre øvelsene foran et speil, uten vekter/strikk, slik at du får inn teknikken. Dersom strikken gir for mye belastning i forhold til ditt nivå, er det mulig du har forsøkt å (ubevisst) kompansere ved å bruke andre deler av kroppen. Med andre ord: Trener man med for tunge vekter/strikk, er det lett å bruke feil teknikk og dermed skade seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå