Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Heisann! Er det noen av dere som har erfaring med personlig trener på 3T i Trondheim (midtbyen)? Jeg vil begynne med styrketrening, og vil gjerne ha hjelp til dette. Tenkte et par ganger i uken i noen måneder. Så klarer jeg meg vel selv etter det:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Hvis du vil ende opp med å trene kvartbøy, fokusere på isolasjonsøvelser fremfor basis, og pt med nærmest null kunnskap innenfor styrketrening... så er 3T way to go! Er du smart derimot så starter du på kalibergym og får skikkelig veiledning om kvalitets trening! Eller du kan begynne å trene ferdiglaget programmer som 5x5 stronglift, 5/3/1, Ryp, Dietmar som er meget lurt for en nybegynner Google is your friend.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Takk for svar:) Nå er jeg medlem av 3T da, så hadde håpet at de hadde litt kunnskap om styrketrening:) Fikk satt opp program med apparater, men jeg vil trene med frivekter. Og det klarer jeg ikke på egenhånd, enda hvertfall. Det er vel ikke mulig å finne en PT fra et annet sted å ta med seg? Det hadde vært noe
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Typisk idioti av PT å sette opp et program med apparater... Jeg annbefaler skikkelig styrketrening med frivekter, hvor fokuset ligger på Benkpress, Knebøy, Markløft, Militærpress/press over hodet, Chins, Dips, div roing. Basis tinga! F.eks, la oss si du skal trene 3 dager i uken. Da ville jeg satt opp opplegget slik: Dag1: Benkpress, knebøy Dag2: Off Dag3: Benkpress, markløft Dag4: off Dag5: Knebøy, markløft Så legger du inn de cins, roing og sånt hvor du føler det passer best inn. Og gjerne legg til noen ekstra disco øvelser for litt ekstra stimuler på div muskelgrupper. Hvis du er nybegynner så annbefaler jeg deg å gjøre det så enkelt som mulig. Da vil jeg annbefale Linær progresjon. La oss si at din 5rm i Benkpress er 50 kg. Da kan du starte med noen kg under, rundt 35kg og så øke 2,5kg for hver uke. Når du da stagnerer igjen så gjør du det samme men bare starter litt høyere neste syklus. Hvor mye kg du kan øke med etter hver syklus må du nesten finne ut selv. Etter du har trent med 5ere i en stund kan du gå ned på reps antallet og gjøre det samme der også (2 erer eller 3ere). Gjør slik i Benk,bøy og mark og du vil merke bra fremgang med riktig kosthold, søvn osv.. Enkelt og greit oppsett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå