Gå til innhold

8 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med DIN lille SE xperia X10 mini?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg min nye mobil levert på døra, og det er en SOny Ericsson Xperia X10 mini, egentlig så hadde jeg mest lyst på mini pro versjonen av denne telefonen, men det drøyde så utrolig lenge til den kom/kommer. Så da fallt mitt valg på denne istedet, førsteinntrykket er veldig bra, liker den veldig godt selv om det er ganske så uvant med den touch skjermen.. Men øvelse gjør mester ;) Har ikke fått testa den skikkelig ut enda ettersom jeg ikke har hatt den så lenge, kan nesten ligne mer på en blanding mellom en lap top og et leketøy.... bare at det egentlig skal være en telefon ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen ulemper som har dukket opp mens jeg nå har fått brukt den noen dager...

- skjermen er håpløs å se når du er ute en solrik dag

- 5 mp kamera... joda men når du overfører de til dataen så blir de bare max 15 kb og bittesmå.........

-usbkabelen og laderen er en og samme ting. Litt kronglete hvis du har en fast plass for laderen men må "demontere" den hver gang du skal overføre noe til eller fra mobilen.

- tok meg år og dag for å finne ut hvordan man skal kunne forandre meldingslyden

- jeg visste det på forhånd, men visste ikke at det var så lite instillinger på mobilkameraet

- det å skrive sms tar ekstra lang tid pga av touch screen tastaturet, veldig lett å bomme.. og jeg har små fingre.....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Å kjempefint at du har laget denne tråden! Har du noe mer å si? Lurer veldig på å kjøpe denne, men så er den (egentlig) litt dyr for meg :P

Men når jeg ser på tester av denne, og biler, så blir jo bildene store og fine.. så kan det være at du har gjort noe feil i overførelsen? For det høres jo merklig ut.. hmm..

Skrevet

ja, jeg hadde gjort en feil med overføringen ;) så bildene blir nok litt større enn de 15 kb som jeg skrev i starten ..

jeg kjøpte min for 1 kr med netcom flexitalk 199 abb. ikke så ille dyrt abb :)

nå har jeg hatt den et par dager, og jeg er sånn ca fornøyd med den. den tar faktisk veldig bra bilder :) men fant ut en liten ulempe.. når du mottar bilder i en mms så har du ikke mulighet til å lagre disse på telefonen... jeg har iallefall ikke funnet ut enda hvor jeg gjør det, ingen mulighet for lagring som på de andre sony e. telefonene som jeg har..

kamera er godt, men det har litt for lite innstillinger...

mobilen er rett og slett liten og lett :) noe som er veldig positivt, men jeg kløner litt med å skrive sms med den. kanskje fordi det bare er uvant, bommer litt på tastene.. men det er nok noe man blir vant med etterhvert.. håper jeg....

jeg hadde egentlig tenkt på mini pro utgaven ;) men da denne kom ut orket jeg ikke vente mer.. så da bestilte jeg den :)

• 1 måned senere...
Gjest missEva
Skrevet

Hei!

Kjøpte meg sony ericsson xperia x10 mini pro i dag. Litt kronglete mobil ja kan du si... :)

Mulig jeg ikke har funnet det enda, men finnes det en meny der jeg ser alt jeg har på minnekortet? har overført fra den gamle mobilen og på den hadde jeg alt samlet på en plass. Altså meldingslyder, musikk, bilder, themes osv. savner dette på den nye.

Alt jeg finner er videoer og bilder, men jeg får ikke kategorisert de som jeg kunne på den gamle.

Når jeg skal velge ringetone, får jeg "tilbud" om å bruke noen av lydene jeg brukte som meldingslyd på den andre mobilen. Men når jeg skal velge meldingslyd så får jeg bare velge mellom de orginale meldingslydene eller musikken jeg har på mobilen. Noen som vet hvordan jeg gjør dette? jeg vil ha det omvendt! :-P

• 2 uker senere...
Skrevet

Si fra hvis du finner ut hvordan du lagrer bilder du får tilsendt da :jepp:

Jeg har et annet problem og jeg da..... får ikke til bluetooth'n!

Dvs, jeg får opp andre mobiler med min X10 mini pro, men andre mobiler finner ikke min.Så får dermed ikke sendt over alle viktige saker fra min gamle mobil :snurt:

Og ja..har koblet til, funnet og paret enhet og gjort meg synlig... hva er problemet da tro? Noen som vet? Er det noe annet som skal stilles først, for at det skal funke?

Spurte da jeg var innom Expert, han sa at det var ekstreeeemt mange som spurte om akkurat det samme...men at han ikke visste - fordi han hadde ikke sett på telefonen enda.... :lete: så var ikke så mye hjelp å få der, gitt.. :sukk:

Gjest Atanih2
Skrevet

Hei!

Kjøpte meg sony ericsson xperia x10 mini pro i dag. Litt kronglete mobil ja kan du si... :)

Har mini pro kommet ut nå? Jeg trodde ikke den kom ut før i August eller noe? :O

Skrevet

Har mini pro kommet ut nå? Jeg trodde ikke den kom ut før i August eller noe? :O

Den har vært ute på markedet i noen uker nå :)

Skrevet

Jeg har heller ikke fått til Bluetooth'en på Mini'en min. Den finner laptopen min, og laptopen finner mobilen, men de vil ikke kobles opp mot hverandre (står "paret" på mobilen).

Utenom det...fant ut igår at jeg man ikke kan sende kontakter som sms. Det var litt kjedelig der og da.

Har ikke noe problem med å skrive sms på touch-screenen selv med lange negler =D

Eneste store minuset jeg har er at jeg syns den bruker myyye batteri! Hvis den er fulladet, og jeg er aktiv på nett og Spotify og har et par samtaler iløpet av en dag må den lades dagen etter.

Men alt i alt er jeg fornøyd =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...