Gå til innhold

Bryllupskameraer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så på www.weddingchannel.com at de selger engangskameraer med bryllupsmotiver, men dessverre sender de ikke til norge :(

Lurer på om det er noe som vet om andre steder (ikke bryllupsbutikken.no) som selger slike kameraer til rimlig penge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så den linken Tex; men de er ganske dyre der også (som i norge) :(

Koster halve prisen i usa...

Finner jeg ingen rimligere alternativer kommer jeg til å bestille derfra..

Skrevet

Var samme linken jeg hadde tenkt å sende...

Du kan trekke fra mva og frakten lå på ca. DKK100,-, sende mail til de forrige uke! Men det er alikevel ikke så veldig billig når du kan få det for 40-50 kr i USA!

Men du kjenner ingen som bor i USA, som kan sende til deg?

Jeg er så heldig at tremenningen min bor der og hun skal kjøpe små esker for meg som jeg skal ha gjestegavene i og engangskameraer vi skal ha på bordet! :D

Skrevet

Når du handler fra utlandet skal de trekke fra mva og så skal du egentlig betale toll og norsk mva tror jeg...Er ikke helt sikker, men tror jeg har rett! :oops:

De sa det i mailen til meg at de trakk fra den danske momsen!

Da jeg har bestilt fra USA, trekker de fra tax`n og så blir det lagt på toll og mva her i Norge som jeg må betale...

Vet ikke om det hjalp noe jeg..

Skrevet

Jeg mener jeg så noen sånne da jeg var innom "From :hjerte: To :hjerte: " på Glassmagasinet i Oslo. Jeg er 99% sikker :wink:

Vi hadde engangskameraer i vår bryllup. 9 stk på 50 gjester.

Ut av disse ble det 198 bilder og av dette ble (til nød) 60 bilder brukbare.

For det første er det veldig dårlig blitz på kameraene, og gjestene har en tendens til å ta bilde av det samme. Vi har masse bilder av oss danse brudevalse og kutte bryllupskake og disse er av ymse kvalitet. En del av bildene under middagen ble velidg bra.

Jeg ville sikkert gjort det samme på nytt, men med litt færre kameraer.

Lykket til med forbredelser og bryllup.

:hjerter:

Skrevet

helt riktig zianta, de har de på glasmagasinet i oslo, men de er så dyre!

Så samme kameraene til 50,- på www.weddingchannel.com og vil jo spare så mye penger som mulig... :)

Vi skla ha et kamera på hvert bord og noen til nachtspielet (siden vi ikke får være med :()

Selv om halvparten av bildene blir bra så er det allikevel gøy å se :)

Skrevet

Vi kjøpte på Glasmagasinet i Oslo. Dyre, ja! Ikke ble det noen bra bilder heller ... Folk skjønner ikke at blitzen ikke rekker mer enn 2 meter på slike kameraer. Og 2 meter er ikke langt ... Jeg kan godt anbefale å få tak i "partykamera". De går helt greit å bruke i et bryllup (så lenge det ikke blir gjort som hos FotoKnudsen - sender oss tigerkameraer. Ikke bruk FotoKnudsen. Jeg har slitt så mye med å få sendt de i retur og fakturaene jeg ikke skulle betale atte.).

For vår del var det bortkastede penger! :(

Skrevet

Vi har i stede leiet inn en fotograf under vielsen, middagen og festen, som skal ta øyeblikk bilder, slik at vi får foreviget minnene fra bryllupsdagen. Denne fotografen skal ikke ta BRUDEBILDENE, det har vi valgt noen andre til å gjøre :P

Har også hørt at det blir dårlige bilder med engangskamera

Skrevet
Vi har i stede leiet inn en fotograf under vielsen, middagen og festen, som skal ta øyeblikk bilder, slik at vi får foreviget minnene fra bryllupsdagen. Denne fotografen skal ikke ta BRUDEBILDENE, det har vi valgt noen andre til å gjøre :P  

Har også hørt at det blir dårlige bilder med engangskamera

Sånn gjorde vi det også. min onkel, som er veldig fotointeressert, tok bilder hele dagen - begynte i kirken før vielsen startet, og avsluttet når alle gjestene var gått hjem... :D Veldig vellykket!! Vi har bilde av alt - alle gjestene (han samlet alle i mamma og pappas digre hage mens vi var hos fotografen, og tok slektsbilder, bilder av vennegjenger, alle par etc.), middagen, talerne, kakebordet, alle oppstilte bilder tok han seg av... Syns det er veldig OK at EN person tar seg av dette - da har han kontroll på hva han har tatt, og man får på den måten en mer fornuftig 'fordeling' av bilder... Dessuten kjekt å ha en som er flink til å ta bilder...

Skrevet

OBS! Disse kameraene på ebay sendes bare innen USA og England.

Skrevet
OBS! Disse kameraene på ebay sendes bare innen USA og England.

Det er slettes ikke sikkert :wink:

Det er veldig mange som skriver det,men hvis du retter et høflig spørsmål til dem,hvor du tilbyr deg å betale reelle shipping kostnader, sender de nesten alltid til Norge også :D

Skrevet

Hei takk for linkene :)

Har en søster som bor i london, så jeg kan bruke hennes adresse :)

Skrevet

Trenger dere egentlig engangskamera da??? I dag er det jo så mange som har digitalkameraer, er vel det i deres vennegjeng/familie også?

I vårt bryllup var det i alle fall femten digitalkameraer, og en del av dem ble flittig brukt. Vi hadde gitt en person ansvar for vårt kamera, og hun sørget for å få tatt bilder i forskjellige situasjoner, og det var flere andre som lånte det kameraet utover kvelden. Folk vet at et digitalkamera koster penger, og kan gå i stykker ved "hard bruk" så de er jo forsiktige med det.

Vi har nå masse gøyale og flotte bilder i fra vår store dag, og kan selv velge hvilke vi vil betale for å lage papirkopi av...

Skrevet

Joda.. det er mange som har digi kameraer, vi har selv to stykker som vi skal bruke (få en til å ha ansvar for de)

Men det er også kjekt å ha engangskameraer som ligger rundt sånn at gjestene kan ta bilder akkurat der og da....

Og på nachtspielet regner jeg ikke med at mange kommer til å bruke digikameraene sine (fulle mennesker :o ) da er det greit å ha engangskameraer...

Skrevet

Foto Knudsen har billige engangskameraer nå. De selger 2 pk Focus WildCam til 99 kroner (på tilbud nå - aner ikke hvor lenge). Da kan du sjo istedet bruke litt ekstra penger på å dekorer dem selv så de blir litt mer "bryllup"?!?

Foto Knudsen

Skrevet

Sjekk på confetti, Storbritannia. Der har de mye artig, også ganske rimelige engangskameraer.

Skrevet
Da kan du sjo istedet bruke litt ekstra penger på å dekorer dem selv så de blir litt mer "bryllup"?!?

Vi kjøpte helt vanlige engangskamera (fra EuroFoto eller hva de heter, via internett). Jeg var også innom Panduro å kjøpte noen ark med klistermerker med "Bryllup" og duer. Disse dekorerte jeg på fram- og baksida samt på de korte endesidene.

Det kan bli likså fint som å kaste bort flere 100 på å kjøpe kamera med trykte bryllupsmotiv. FIkk iallefall mye skryt for vår enkle pynt av kameraene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...