miss_universum Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Hei! Er det noen flinke personer der ute som kan fortelle meg at det er trygt å åpne Mac-filteret i modemet mitt? Evnt. legge til en Mac-adresse som modemet skal åpnes for? Fikk nytt trådløst modem igår, og denne nekter å koble seg opp mot XBoxLive. Xbox-support mente at det er Mac-filteret i modemet, NextGenTel mener at det ikke skal ha noe å si. Når jeg går inn på konfigurasjons-siden til modemet mitt står det at Mac-filteret er på. Jeg skrudde dette av før idag for å se om det virket da, men da ville ikke modemet koble seg på nett i det hele tatt (på pc'en), måtte utallige resettinger og avslåinger av modemet før jeg endelig kom på nett igjen. Har noen noe erfaring med dette?
Inx Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Hei! Er det noen flinke personer der ute som kan fortelle meg at det er trygt å åpne Mac-filteret i modemet mitt? Evnt. legge til en Mac-adresse som modemet skal åpnes for? Fikk nytt trådløst modem igår, og denne nekter å koble seg opp mot XBoxLive. Xbox-support mente at det er Mac-filteret i modemet, NextGenTel mener at det ikke skal ha noe å si. Når jeg går inn på konfigurasjons-siden til modemet mitt står det at Mac-filteret er på. Jeg skrudde dette av før idag for å se om det virket da, men da ville ikke modemet koble seg på nett i det hele tatt (på pc'en), måtte utallige resettinger og avslåinger av modemet før jeg endelig kom på nett igjen. Har noen noe erfaring med dette? I så fall må du jo legge til mac-adressen til xboxen som et unntak til filteret
miss_universum Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2010 I så fall må du jo legge til mac-adressen til xboxen som et unntak til filteret Ja det er nettopp det jeg må. Har den adressen, men er litt nervøs for at hvis jeg roter med Mac-filteret så får jeg samme problemet med at modemet ikke vil koble seg på nett i det hele tatt etterpå...
Inx Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Ja det er nettopp det jeg må. Har den adressen, men er litt nervøs for at hvis jeg roter med Mac-filteret så får jeg samme problemet med at modemet ikke vil koble seg på nett i det hele tatt etterpå... Mac filteret for ditt trådløse lokalenett har ikke noe å si for hvorvidt modemet klarer å koble seg opp mot Nextgentel Kanskje problemet var at du forsøkte å fjerne/forandret mac-addressen for din pc istedet for å legge til mac-addressen til xboxen som et nytt unntak?
miss_universum Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2010 (endret) Det eneste jeg gjorde var å krysse av i boksen der det stod "Allow". Nå står den som "Disabeld" Endret 4. juni 2010 av miss_universum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå