Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen flinke personer der ute som kan fortelle meg at det er trygt å åpne Mac-filteret i modemet mitt? Evnt. legge til en Mac-adresse som modemet skal åpnes for?

Fikk nytt trådløst modem igår, og denne nekter å koble seg opp mot XBoxLive.

Xbox-support mente at det er Mac-filteret i modemet, NextGenTel mener at det ikke skal ha noe å si.

Når jeg går inn på konfigurasjons-siden til modemet mitt står det at Mac-filteret er på. Jeg skrudde dette av før idag for å se om det virket da, men da ville ikke modemet koble seg på nett i det hele tatt (på pc'en), måtte utallige resettinger og avslåinger av modemet før jeg endelig kom på nett igjen.

Har noen noe erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er det noen flinke personer der ute som kan fortelle meg at det er trygt å åpne Mac-filteret i modemet mitt? Evnt. legge til en Mac-adresse som modemet skal åpnes for?

Fikk nytt trådløst modem igår, og denne nekter å koble seg opp mot XBoxLive.

Xbox-support mente at det er Mac-filteret i modemet, NextGenTel mener at det ikke skal ha noe å si.

Når jeg går inn på konfigurasjons-siden til modemet mitt står det at Mac-filteret er på. Jeg skrudde dette av før idag for å se om det virket da, men da ville ikke modemet koble seg på nett i det hele tatt (på pc'en), måtte utallige resettinger og avslåinger av modemet før jeg endelig kom på nett igjen.

Har noen noe erfaring med dette?

I så fall må du jo legge til mac-adressen til xboxen som et unntak til filteret :)

Skrevet

I så fall må du jo legge til mac-adressen til xboxen som et unntak til filteret :)

Ja det er nettopp det jeg må. Har den adressen, men er litt nervøs for at hvis jeg roter med Mac-filteret så får jeg samme problemet med at modemet ikke vil koble seg på nett i det hele tatt etterpå...

Skrevet

Ja det er nettopp det jeg må. Har den adressen, men er litt nervøs for at hvis jeg roter med Mac-filteret så får jeg samme problemet med at modemet ikke vil koble seg på nett i det hele tatt etterpå...

Mac filteret for ditt trådløse lokalenett har ikke noe å si for hvorvidt modemet klarer å koble seg opp mot Nextgentel :)

Kanskje problemet var at du forsøkte å fjerne/forandret mac-addressen for din pc istedet for å legge til mac-addressen til xboxen som et nytt unntak?

Skrevet (endret)

Det eneste jeg gjorde var å krysse av i boksen der det stod "Allow". Nå står den som "Disabeld"

Endret av miss_universum
Skrevet

Problem løst =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...