Raviella Skrevet 3. juni 2010 #1 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg har begynt på cipralex etter at jeg lenge har slitt med depresjon, angst og sosial fobi. Det står på den at man ikke har forsket på om man kan drikke alkohol når man tar dem, men at det frarådes. Lurer på om noen har prøvd? og om noe skjedde? Jeg føler at jeg ikke kan dra på fester lengre hvis jeg ikke kan drikke, og da får jeg jo ikke prøvd om sosial fobien min har blitt bedre.Nå på sommeren er det jo mye grillfester og sosiale ting hele tiden. Jeg har alltid drukket mye på fest nettopp pga fobien min, og folk ville virkelig begynne å lure hvis jeg var edru på fest, har ikke lyst til å si jeg går på lykkepiller til alle heller... Kan det skade å ta noen øl da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stachtari83 Skrevet 3. juni 2010 #2 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Har ikke värt borti Cipralex... Jeg gaar paa Venlix (antidepr. det ogsaa), spurte legen om dette og han sa at det ikke er farlig aa drikke litt en gang iblandt, men at de vil forsterke effekten av alkohol saa man kan fort "bomme" paa mengden og bli mye fullere (og ikke minst mer fyllesjuk) enn planlagt. Men ring apoteket og spör, eller ta en tlf til legen din:) Haaper du blir kvitt problemene dine, vet hvordan du har det Endret 3. juni 2010 av Stachtari83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 3. juni 2010 #3 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg har gått på Cipralex, og holdt meg aldeles ikke unna alkohol Gikk helt fint, merka ingen forskjell jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #4 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg gikk på Cipralex og fikk meget streng beskjed av legen å ikke drikke alkohol. Så jeg ville ikke turt. Du kan jo dra på fest og si du ikke kan drikke fordi du må kjøre dit og dit tidlig i morgen, og du må passe på at du er edru til da? Eller, et liten triks en venninne gjorde en gang, hun byttet ut innholdet i sånn stor brus flaske med øl med alkoholfricider/alkolfri øl. HUn trodde nesten av hun ble full selv. haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fireflies Skrevet 4. juni 2010 #5 Del Skrevet 4. juni 2010 Ingen fare. Har gått på antidep. i over et år, men jeg drikker ofte. Det vil si omtrentlig hver helg. Merker absolutt ingen forskjell fra tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mangomadness Skrevet 4. juni 2010 #6 Del Skrevet 4. juni 2010 Går på Cipralex og drikker alkohol. Går helt fint det. Det eneste jeg har merket er at jeg blir lettere påvirket og at jeg lettere bommer på mengden nå enn før. Legen min sa det var ok, men at jeg burde være forsiktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #7 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg syns ikke du skal bestemme det ut fra hva folk svarer her! Det er en avgjørelse du bør snakke med legen din om! Og inntil legen har svart syns jeg du skal vente! Folk på dette forumet sier desverre mye dumt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #8 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg har gått på Cipralex av samme grunn som deg, siden oktober. Jeg tar pillen på kvelden, og om jeg ender opp på en fest dropper jeg pillen den kvelden. Det er rådet jeg fikk av legen min. Noe jeg har merket er at jeg blir dårlig HVER gang jeg drikker. Vet ikke om det er pillenes skyld, men festing er ikke like gøy etter jeg begynte på dem. Jeg føler at de, blandet med alkoholen, gjør meg mer nedstemt på fest enn før. Så, svaret mitt er; ja, du kan drikke alkohol. Men ikke ta pillen den dagen du skal drikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raviella Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 4. juni 2010 Takk for svar! Det jeg ser er at alle som har prøvd har bare positive svar, og de som ikke har prøvd virker skeptiske.... Jeg kaster meg ikke over nærmeste sprit-flaske, bare rolig, men det er da beroligende å vite at jeg godt kan prøve meg frem, og ikke trenger å si nei til alt av fester fremover. jeg skal spørre legen min, men hvis deres leger har sagt at det er ok, kan jeg ikke skjønne at det ikke skulle være ok for meg også. Jeg er ikke alvorlig syk. Tar gjerne imot flere erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stachtari83 Skrevet 4. juni 2010 #10 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg syns ikke du skal bestemme det ut fra hva folk svarer her! Det er en avgjørelse du bør snakke med legen din om! Og inntil legen har svart syns jeg du skal vente! Folk på dette forumet sier desverre mye dumt... Mye dumt?? Kjäre deg, vedkommende spurte jo bare om andres ERFARINGER, ikke deres anbefalinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trine19 Skrevet 4. juni 2010 #11 Del Skrevet 4. juni 2010 Tror ikke at det er farlig at du drikker alkohold når du går på cipralexs, etter den erfaringen jeg har med det. Men man skal jo alltid være forskitig med medisin og alkohold, blir kan bli mye for nyrene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #12 Del Skrevet 4. juni 2010 jeg vet ts spurte etter erfaringer, men jeg synes det er skummelt når så mange kommer med positive tilbakemeldinger uten å være kompetente til det! det virker som endel glemmer at det er mye tolkninger uten og går i verden! hvis en lege sier en ting kan to mennesker tolke det veldig forskjellig! så en person kan tolke en ting positivt når legen egentlig mener at han/hun er speptisk. vet ikke legene/forskerne svaret sikkert blir det jo vanskelig for legen å gi et klart svar. og kan han ikke gi et klart svar blir det mye tolkning! så snakk med legen før du drikker er mitt tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 5. juni 2010 #13 Del Skrevet 5. juni 2010 Så, svaret mitt er; ja, du kan drikke alkohol. Men ikke ta pillen den dagen du skal drikke Unnskyld, men sitter du der og råder folk til å ikke følge legens dosering av legemidler??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mangomadness Skrevet 5. juni 2010 #14 Del Skrevet 5. juni 2010 Så, svaret mitt er; ja, du kan drikke alkohol. Men ikke ta pillen den dagen du skal drikke Vær forsiktig når du råder andre til å ikke ta legemidler som forskrevet. Legen min sa til meg at tablettene hadde såpass lang halveringstid at det egentlig ikke gjore noe forskjell om man droppet den samme dag eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #15 Del Skrevet 5. juni 2010 jeg tror ikke det er noe fasitsvar, det er uenighet blant leger også,(kanskje både pga faglig, men også personlig forhold til alkohol?) jeg har nemlig fått to ulike svar fra to leger ang samme legemiddel, han ene sa at han frarådet sterkt å drikke alkohol, den andre at han mente at alkohol overhodet ikke var farlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #16 Del Skrevet 5. juni 2010 Hvis du drikker så skal du ihvertfal ikke hoppe over å ta pillen en dag!! Det fører til at kroppen ikke skjønner hva som skjer og blir forvirret, derfor blir du mer forivirret. Det er bare å ødelegge deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raviella Ts Skrevet 5. juni 2010 #17 Del Skrevet 5. juni 2010 Dere kan trygt slappe av, jeg tar ikke noe av dette som anbefalinger, så jeg følger ikke blindt alt so blir svart her. Jeg ville gjerne høre om erfaringene til de som har prøvd å kombinere Cipralex og alkohol. Alle andre sin mening om det er ikke så intressant synes jeg, så det er ingen grunn til å begynne å krangle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #18 Del Skrevet 5. juni 2010 Første gang jeg drakk etter å ha begynt på pillen, ble jeg fyllesjuk. Jeg er 40 år og aldri vært fyllesjuk før. Det var nedtur. Tok det derfor pent med alkohol i lang tid. Men nå kan jeg drikke som normalt. Jeg må bare innse at jeg blir mer uggen dagen derpå. Noe som igjen fører til at jeg er mer beskjeden med alkoholen. Helt greit det. Gått på denne pillen i lang lang tid nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 6. juni 2010 #19 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg fikk beskjed av legen om å gå hjem, ta meg en øl hjemme i trygge omgivelser sammen med samboeren bare for å prøve hvordan jeg reagerer på alkohol og medisin. Jeg tålte myyye mindre, en virkelig aha-opplevelse da jeg var god og brisen etter en øl! Jeg byttet medisin til Wellbutrin og da ble jeg ikke lenger like full, men mer fyllesyk. I dag går jeg på en blanding av dem, så man skulle tro jeg ble kjempefull og kjempebakfull, men faktisk ikke. Jeg tåler mer, men er kanskje litt mer fyllesyk enn før, men det er ikke et problem. Mitt råd til deg, prøv deg med en øl eller liknende hjemme, og se hvordan du reagerer, og hvor mye du tåler! Pass på deg selv i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 6. juni 2010 #20 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg går på cipralex nå, og har også merket at jeg tåler mindre og blir dårligere dagen etter. Hopper ikke over medisinen fordi jeg skal drikke, men prøver å redusere mengden til et nivå der jeg ikke blir mer enn litt full. Det er ofte ikke mer enn 3 cider det, hvis jeg drikker dem over mindre enn 2 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg