Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, lurer på om jeg har hirsutisme (for mye mannlige hormoner)

Jeg er bare 15, og jeg vil helst ikke dra til legen. Jeg har hørt at det kan gå over etter puberteten, men jeg vil ikke vente så lenge.

Jeg har ganske mye hår på magen, veiviser som jeg har vokset og de hårene begynner å bli svarte.

Bikinilinja mi er ganske langt ut, har i tillegg hår på de kulene der rumpa starter...

Hår svarte hår på ristene, storetåa, et par mørke hår rundt brystvorta.

Har noen noe erfaringer med dette?

Kan jo tenke dere hvordan det er for en femten åring og skifte i garderoben og dusje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du har hirsutisme. Det du forklarer er helt normalt, jeg har det også, mange av mine venninner har det også. Ikke noe å bekymre seg over. Barber/voks/napp bort de hårene du synes ser ekle ut :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du er ganske normal, Girlslife. Du bare lever i en verden hvor hår blir sett på som noe unormalt og ufyselig. Derfor reagerer du som du gjør.

Plukk, barber, klipp eller voks det bort - eller godta deg selv som du er. :)

Skrevet (endret)

Jada, dette er helt vanlig! :) Jeg har også "veiviser", noen svarte hår rundt brystvorten, hår på tærne, og legghårene fortsetter ned et sykke på foten. Pluss at jeg har en føflekk i ansiktet det ALLTID gror ut et tykt svart hår! :ler:

Jeg sier som anonym. Vi har vokst opp i en hårfri verden, og reagerer med gru når vi oppdager at vi ikke har så glatte kropper som "alle" andre har. ;)

Endret av Lemming
Gjest trinem0r
Skrevet

jøsses. jeg har ingenting av det dere har nevnt. å kjenner heller ingen som har det

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jøsses. jeg har ingenting av det dere har nevnt. å kjenner heller ingen som har det

Nei, det er kanskje fordi de tar det bort ? Det jeg prøver å si er at dette er helt normalt, og alle har det i større eller mindre grad

Gjest trinem0r
Skrevet

Nei, det er kanskje fordi de tar det bort ? Det jeg prøver å si er at dette er helt normalt, og alle har det i større eller mindre grad

hehe nei de gjør ikke det, for de har ikke no å ta bort :)

okei whatever you say :P

Skrevet

Ja, da er de kanskje perfekte da, FINT for dem!

Alle har komplekser, ingenting å være flau over :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Neivel, så herlig for de :) Og du er kanskjemed de på badet også, siden du er så sikker på at de ikke fjerner det ?

... sansynlig much

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ikke møtt noen som ikke har hår på kroppen, der man i dag ikke skal ha det. Damer/jenter kjemper den kampen, ofte i stillhet, og later som at de ikke har hår. Rare greier.

Det er det naturligste i verden å ha hår på kroppen.

Se på babyer; det finnes dunlag på menneskekroppen helt fra starten av. Det ER naturlig. Ikke kvalmt, ekkelt og sykt, slik som de fleste later til å mene i våre dager.

Gjest trinem0r
Skrevet (endret)

Neivel, så herlig for de :) Og du er kanskjemed de på badet også, siden du er så sikker på at de ikke fjerner det ?

... sansynlig much

hehe morsomt å se hvordan folk reagerer bare fordi ejg skrev det..folk er forskjellige.. beklager at det aldri har skjedd med meg og mine nærmeste. :P er rimelig glad for det jeg.

har da lov å legge inn en kommentar om hvordan jeg er i forhold til hennes problem uten noen du skal begynne å være rappkjefta ;)

skal du være inne på et forum så må du godta å respektere andres kommentarer :)

Endret av trinem0r
Skrevet

Jeg har noen venninner som har mye hårvekst, mens andre knapt har det. Selv har jeg litt veiviser, men ikke mer enn at jeg kan nappe det bort.

Voks de stedene du ikke ønsker hår, og se hvordan det går etter hvert :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hehe morsomt å se hvordan folk reagerer bare fordi ejg skrev det..folk er forskjellige.. beklager at det aldri har skjedd med meg og mine nærmeste. :P er rimelig glad for det jeg.

har da lov å legge inn en kommentar om hvordan jeg er i forhold til hennes problem uten noen du skal begynne å være rappkjefta ;)

skal du være inne på et forum så må du godta å respektere andres kommentarer :)

hehe og vi synes det er litt morsomt at det aldri har skjedd deg og dine nærmeste. Dog jeg syns det er utrolig sært at du har full kontroll på hvor på kroppen dine venninner får hår. Jeg har aldri sport mine venninner om de har hår på ræva eller veiviser på maven. Om de har 3 cm lange hår som stikker ut fra mellom tærne, så er ikke det noe jeg vet noe om for da fjerner de det hjemme hos seg selv i stillhet. Selv er jeg ikke plaget med plagsom hårvekst anna enn på legger, under armene og en viss plass, men har ingen problemer med å skjønne at noen kan være mer plaget enn meg, uten at det skal være unormalt. Til TS - Ta fram høvelen og barber :) Eller kjøp deg voks og voks det bort, om du tørr :) Jeg har ikke tort voks enda, men jeg er kanskje pysete på området :P Etter hvert kan du og gå å få laserbehandlinger, dette er litt dyrt, og må sikkert tas i flere omganger, men skal være velig efektivt på mørke hår. Men om du skulle fortsette å være plaget med det, er det nok verdt hver ei krone om du føler deg bedre av det:)

Gjest Micka
Skrevet

Mennesker har hår alle steder untatt hådflate, under føttene og munnen. Der det er porer har vi hår,noe annet er unormalt. Det som varierer er farge og lengde på hår på disse stedene.

Skjønner ikke hvordan noen kan si at de kjenner noen som ikke har hår.... Da har de kanskje lyse og dunaktige, slik at de ikke synes.

Gjest trinem0r
Skrevet

Mennesker har hår alle steder untatt hådflate, under føttene og munnen. Der det er porer har vi hår,noe annet er unormalt. Det som varierer er farge og lengde på hår på disse stedene.

Skjønner ikke hvordan noen kan si at de kjenner noen som ikke har hår.... Da har de kanskje lyse og dunaktige, slik at de ikke synes.

herregud. hvis du hadde lEST ORDENTELIG så har jeg ikke sagt at jeg ikke kjenner noen som har hår.. dette er snakk om spesielle hår! mye svarte hår på niplene, tær, veiviser. osv... det er ikke kjempe normalt... det var det jeg sa jge ikke hadde og aldri har sett på noen av mine venner som ejg vet det aller aller meste om.

Gjest trinem0r
Skrevet

herregud. hvis du hadde lEST ORDENTELIG så har jeg ikke sagt at jeg ikke kjenner noen som har hår.. dette er snakk om spesielle hår! mye svarte hår på niplene, tær, veiviser. osv... det er ikke kjempe normalt... det var det jeg sa jge ikke hadde og aldri har sett på noen av mine venner som ejg vet det aller aller meste om.

å da mener jeg på jenter altså.. gutter har jo hår alle plasser :S

men jenter ;)

Gjest redstar
Skrevet

Jeg ville dratt til legen og forklart problemet, og sakt hvordan du føler det ang dette.... gjerne du får dekket en del av utgiftene for å ta laser? Kjenner til noen har fått det, fordi dem slet så veldig med dette her...

Prøv det, lykke til og god sommer :)

Gjest redstar
Skrevet

Til TS - Ta fram høvelen og barber

Dette må du IKKE gjøre, det gjør det mye mye verre. Er vondere og litt dyrer med voksing ja, men om du har så stort problem som du sier så er nok det det beste.

Gjest trinem0r
Skrevet

hehe og vi synes det er litt morsomt at det aldri har skjedd deg og dine nærmeste. Dog jeg syns det er utrolig sært at du har full kontroll på hvor på kroppen dine venninner får hår. Jeg har aldri sport mine venninner om de har hår på ræva eller veiviser på maven. Om de har 3 cm lange hår som stikker ut fra mellom tærne, så er ikke det noe jeg vet noe om for da fjerner de det hjemme hos seg selv i stillhet. Selv er jeg ikke plaget med plagsom hårvekst anna enn på legger, under armene og en viss plass, men har ingen problemer med å skjønne at noen kan være mer plaget enn meg, uten at det skal være unormalt. Til TS - Ta fram høvelen og barber :) Eller kjøp deg voks og voks det bort, om du tørr :) Jeg har ikke tort voks enda, men jeg er kanskje pysete på området :P Etter hvert kan du og gå å få laserbehandlinger, dette er litt dyrt, og må sikkert tas i flere omganger, men skal være velig efektivt på mørke hår. Men om du skulle fortsette å være plaget med det, er det nok verdt hver ei krone om du føler deg bedre av det:)

jammen så flott :D da kan du sitte der å le litt hihihihi :D -.-

har ikke full kontroll på de.. men jeg å mine venner snakker om ALT. de er ting som jeg vet om de som er myyye verre enn slik hårvekst... det er jo ikke snakk om vanlig kropsshår her.. er det ingen som leste hva ts skreiv??? det er sikkert normalt å ha litt sånn en plass eller to men ikke mye... herregud. er det noe å diskutere.. skaff dere et liv...jeg svarte på tråden til ts om hvordan det er med meg...thats it.. kunne ikke brydd meg mindre om hva du mener :P beklager at jg ikke har ekle hårvekster :P å beklager at dere tydligvis har det :P herregud for noen latterlige mennesker

Skrevet

jammen så flott :D da kan du sitte der å le litt hihihihi :D -.-

har ikke full kontroll på de.. men jeg å mine venner snakker om ALT. de er ting som jeg vet om de som er myyye verre enn slik hårvekst... det er jo ikke snakk om vanlig kropsshår her.. er det ingen som leste hva ts skreiv??? det er sikkert normalt å ha litt sånn en plass eller to men ikke mye... herregud. er det noe å diskutere.. skaff dere et liv...jeg svarte på tråden til ts om hvordan det er med meg...thats it.. kunne ikke brydd meg mindre om hva du mener :P beklager at jg ikke har ekle hårvekster :P å beklager at dere tydligvis har det :P herregud for noen latterlige mennesker

Jeg synes det er interessant hvordan du gikk fra å si at "ingen jeg kjenner har slike hår", til å si "mine nærmeste venninner har ikke slike hår".

"Ingen jeg kjenner" vil jo da gjelde hele slekta, alle på jobb, alle venner og venners venner osv, men "mine nærmeste venninner" betyr en liten håndfull mennesker - neppe representativt for befolkningen at large.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...