Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en gul boks med Vaselin, brukte den på huden der håret sluttet når jeg holdt på med hjemmefarging.

Praktisk for da fester ikke fargen seg i huden.. som de fleste sikkert skjønte :P

Men nå har jeg veldig mye igjen da, derfor spørsmålet mitt:

Hva kan jeg bruke den til?

Mvh

AnnaAnna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk den på leppene før du legger deg, eller som vanlig lipgloss. De er helt geniale til det, du får silkemyke lepper av den!

Du kan også bruke den på øyevippene, det får dem til å vokse fortere :)

Skrevet

Du kan bruke den som gloss, men ikke særlig mye mer den funnker til. Er bare mineralolje, så gir ikke fukt og får ikke hår til å vokse fortere....

Skrevet

Spises hvis du har forstoppelse ;)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Eneste vaselin brukes til her i huset er på polene på bilbatteriet slik at de ikke skal irre bort.

Og nei, bruk for all del ikke vaselin i nærheten av ansiktet. Det er oppskriften på kvisete og kranglete hud.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å smøre leppene om natten med vaselin. Bruk olje/balm om natten og vaselin om dagen hvis det er kaldt, er super som "kuldekrem".

Kvisete og kranglete hud av vaselin skjer bare om du ikke vasker den 100% bort samme dag.

Jeg pleier å lage balmer av vaselin+leppestift feks. Og bruker den rundt negler når jeg smører på selvbruning.

Skrevet

Jeg smører det på leppene for å myke opp slik at jeg lettere kan skrubbe vekk død hud med en grov vaskeklut. Også hindrer det leppene fra å bli tørre og sprukne hvis jeg er forkjøla og ikke kan puste inn igjennom nesa. Altså ligger og puster med munnen åpen :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Kvisete og kranglete hud av vaselin skjer bare om du ikke vasker den 100% bort samme dag.

Det kan skje mye før, skal jeg si deg.

Skrevet

Jeg har ikke fått noe kvisete hud av å bruke det. Jeg brukte det nesten hver dag i nesten et halvt år, og jeg la ikke merke til noe mer kvisete hud. Så dette gjelder ikke alle

Skrevet

Kjenner du noen som spiller messinginstrument? De trenger vaselin :)

Skrevet

Burde ikke bruke vaselin på leppene nå som det er sol:) da blir man solbrent.

Skrevet

Bruk den på leppene før du legger deg, eller som vanlig lipgloss. De er helt geniale til det, du får silkemyke lepper av den!

Du kan også bruke den på øyevippene, det får dem til å vokse fortere :)

En liten rettelse: Vippene vokser ikke fortere av vaselin, da den strengt tatt ikke har noe med hårsekkene å gjøre.

MEN den gir veldig god fuktighet slik at vippene ikke tørker så fort ut og knekker. :)

Skrevet

Kan smøres på ting som knirker.. dører osv..

Smøre på kneskålen/albuene hvis de er tørre, gir kanskje ikke uktighet men holder fuktighet i huden i huden..

Smøre på leppene om natta, igjen gir kanskje ikke fuktighet men fanger fugtigheten i leppene :)

Noen påstår at det funker som sminkefjerner og det stemmer sikkert..

Som glidemiddel.. men ikke med kondomer, siden den er oljebasert og olje ikke er bra for kondomer - sprekker fortere..

Har du unger eller noe så funker det til å få ut tyggegummi og andre fæle ting av hår. Gni og maser det inn og det vil gli enklere ut av håret..

Få av ting som sitter, eventuelt ringer ov som du vil ha av..

Et par ting :)

Skrevet

Jeg bruker Vaselin kun til å smøre bøyler på messinginstrument. Aldri skjønt hva det kan brukes til ellers.

Skrevet

Jeg bruker det kun når jeg skal farge øyevippene, og på leppene om vinteren.

Skrevet

Hvis man pusser opp kjøkken og man har en alvorlig gjenstridig modul, så kan vaselin fungere for å få den på plass.

Skrevet

Kjente jeg ble litt glad i vaselin. Var så maaange bruksområder.

Selv har jeg brukt det til å pusse seletøy, hestehøver og andre ting med. Lukker inne fuktighet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Oi, hadde helt glemt av denne tråden som jeg startet :P

Men nå er jeg ihvertfall glad jeg ikke kastet boksen med Vaselin!

Lurer på hva den var tiltenkt til når den først ble laget i sin tid..!?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

"Opprinnelig ble vaselin brukt til behandling av brannsår og innsmøring av lær, men en fraråder nå bruk på alle typer forbrenninger. Vaselin bør heller ikke brukes i nesen da den kan ødelegge de små hårene som naturlig finnes på neseslimhinnen".

Lurer på om det betyr at den kan brukes til å fjerne de fæle nesehårene mine...

Har forøvrig smørt inn kroppen med vaselin da jeg skulle lage gipsavstøpning av meg selv.

Skrevet

Lurer på om det betyr at den kan brukes til å fjerne de fæle nesehårene mine...

Heh, tror nok den bare tar flimmerhårene. Ville heller satset på en nesehårtrimmer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...