Gå til innhold

Bryllupsnatt i telt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men jeg svarte fordi jeg tolket ts derhen at de kun har valget å telte eller ligge over hos familien. Hotell kan være romatisk, men man må gjerne ut før kl. 12 på formiddagen hvis ikke de avtaler noe annet, og det er ikke romantisk, ergo må de bestille to hotellnetter...

Hvis telt er alternativet, er det ok om det ikke ligger for øde, slik at de kan låse seg inn og ha en backpack hos familien i tilfelle dårlig vær f.eks.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Men jeg svarte fordi jeg tolket ts derhen at de kun har valget å telte eller ligge over hos familien. Hotell kan være romatisk, men man må gjerne ut før kl. 12 på formiddagen hvis ikke de avtaler noe annet, og det er ikke romantisk, ergo må de bestille to hotellnetter...

Hvis telt er alternativet, er det ok om det ikke ligger for øde, slik at de kan låse seg inn og ha en backpack hos familien i tilfelle dårlig vær f.eks.

Man må ikke ut før 12 hvis man leier brudepakke. Det er inkl. i prisen at man kan ha rommet lenger.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Høres aldeles helt jævlig ut.

Ditto!

Jeg er absolutt ikke noe friluftsmenneske, og er livredd for det meste som kravler seg bortover på bakken. I tillegg blir jeg spist opp av mygg og sliter med å sove pga redsel for at det skal komme orm inn i teltet i løpet av natten. Personlig så hadde jeg heller tatt gjesterommet til sviges fremfor telt på bryllupsnatten.

Gjest SmallTalk
Skrevet

(Dette var på 80-tallet og da var det svært "in" å ødelegge natten for brudeparet, så det var vanlig med "hemmelig adresse" for natten).

Mamma og pappa giftet seg på midten av 80-tallet, og de fikk plassert ei geit på rommet de skulle tilbringe bryllupsnatten på... :fnise:

Skrevet

Jeg er veldig glad i å ligge i telt, vi gjør det mye, men ikke pokker om jeg hadde sovet noe sted uten å få dusjet først på bryllupsnatten. Tung kjole hele dagen og en hel flaske hårspray i håret, ekkelt ekkelt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for mange svar og mange gode tips!

Det er riktig som noen sier at førstevalget hadde vært hotell, men det behøver ikke tilsi at vi ser på det som noe negativt å være i telt den natten heller. Noen store innkjøp blir det heller ikke da vi både har et godt telt, skummadrasser, teltlykter, kjølebag, sengehimmel, puter fra før av. (Indiska var visst altfor dyrt) Vi kommer til å slå opp teltet innimellom noen trær i et godt avskjermet område. Her har vi tilgang på skikkelig bad med toalett og dusj. Teltet kommer til å stå ca. 50 meter fra privat badeplass ved et vann. Vi skal altså campe på privat hytteeiedom hvor vi også skal ha restefest med venner dagen etter.

Barnerommet eller gjesterommet til svigers er overhodet ikke aktuelt. Enkeltseng på bryllupsnatt? Nei takk :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Syntes telt hørtes klamt ut jeg. koselig med telt, men ikke på bryllupsnatta.

Skrevet

synes det høres romantisk ut jeg :)

Lykke til

Gjest Blondie65
Skrevet

TS her.

Takk for mange svar og mange gode tips!

Det er riktig som noen sier at førstevalget hadde vært hotell, men det behøver ikke tilsi at vi ser på det som noe negativt å være i telt den natten heller. Noen store innkjøp blir det heller ikke da vi både har et godt telt, skummadrasser, teltlykter, kjølebag, sengehimmel, puter fra før av. (Indiska var visst altfor dyrt) Vi kommer til å slå opp teltet innimellom noen trær i et godt avskjermet område. Her har vi tilgang på skikkelig bad med toalett og dusj. Teltet kommer til å stå ca. 50 meter fra privat badeplass ved et vann. Vi skal altså campe på privat hytteeiedom hvor vi også skal ha restefest med venner dagen etter.

Barnerommet eller gjesterommet til svigers er overhodet ikke aktuelt. Enkeltseng på bryllupsnatt? Nei takk :)

Under disse forutsetningene kan jeg være enig i at dette kan være koselig.

Forøvrig kan det jo godt være at det lar seg gjøre å få oppgradert gjesterommet til dobbelt seng - det hadde jo f.eks. gått an å ha de berømmelige skumgummimadrassene der inne, f.eks.

Hvis det er en hytte på tomten, hva med å låne den?

For meg er telt ikke helt forenelig med bryllupsnatt altså - så derfor jeg er på jakt etter om dere har tenkt gjennom de alternativene som finnes. For all del - vil dere i teltet så er det jo deres natt altså.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Under disse forutsetningene kan jeg være enig i at dette kan være koselig.

Forøvrig kan det jo godt være at det lar seg gjøre å få oppgradert gjesterommet til dobbelt seng - det hadde jo f.eks. gått an å ha de berømmelige skumgummimadrassene der inne, f.eks.

Hvis det er en hytte på tomten, hva med å låne den?

For meg er telt ikke helt forenelig med bryllupsnatt altså - så derfor jeg er på jakt etter om dere har tenkt gjennom de alternativene som finnes. For all del - vil dere i teltet så er det jo deres natt altså.

Det er ikke aktuelt å sove vegg i vegg med foreldre. Ser bare for meg at det hadde lagt en demper på hele opplevelsen å ha mamma og pappa/svigers like ved. Hvertfall siden de begge bor i gamle, lytte hus :) Foruten dette kunne det absolutt vært en mulighet, sett at vi hadde hatt et rom i kjeller eller loft borte fra andre. Hytta på tomten vil være bebodd av bryllupsgjester som kommer langveisfra. Siden vi også vil ankomme stedet før disse gjestene vil vi kunne bruke badet i ro og mak :) Tror egentlig ikke det er så mange andre alternativer vi kan velge, og vi har mer eller mindre forsont oss med at det blir teltovernatting.

Har lest om flere som har fått ordnet med en kurv (o.l) med diverse oppi som de har med seg på bryllupsnatten. Hva ville dere tatt med, hva er greit å ha?

Skrevet

Telt kan være koselig det, men på bryllupsnatta er man ofte veldig slitne etter en lang dag.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er ikke aktuelt å sove vegg i vegg med foreldre. Ser bare for meg at det hadde lagt en demper på hele opplevelsen å ha mamma og pappa/svigers like ved. Hvertfall siden de begge bor i gamle, lytte hus :) Foruten dette kunne det absolutt vært en mulighet, sett at vi hadde hatt et rom i kjeller eller loft borte fra andre. Hytta på tomten vil være bebodd av bryllupsgjester som kommer langveisfra. Siden vi også vil ankomme stedet før disse gjestene vil vi kunne bruke badet i ro og mak :) Tror egentlig ikke det er så mange andre alternativer vi kan velge, og vi har mer eller mindre forsont oss med at det blir teltovernatting.

Bare husk at telt er enda mer lytt enn et hvilket som helst hus ... Men det er jo slett ikke sikkert teltet skal stå i høreavstand fra huset da.

Jeg ønsker uansett lykke til.

Skrevet

Telt kan være koselig det, men på bryllupsnatta er man ofte veldig slitne etter en lang dag.

Så sover de eksra godt...

men hadde det vært et av mine barn som giftet seg, (er noen år til) og som sov i telt fordi de ikke ville dele hus med meg og gubben på breyllupsnatta, så tror jeg at jeg hadde dratt med meg Gubben ut i teltet og overlatt huset til brudeparet i steden.

Skrevet

Så sover de eksra godt...

men hadde det vært et av mine barn som giftet seg, (er noen år til) og som sov i telt fordi de ikke ville dele hus med meg og gubben på breyllupsnatta, så tror jeg at jeg hadde dratt med meg Gubben ut i teltet og overlatt huset til brudeparet i steden.

kanskje en enklere løsning å betale for hotellovernattingen :) Jeg hadde nå ikke ville lagt meg i telt etter en slik dag, enten jeg var bruden eller moren.

Men liker man telt, ser jeg ikke noe problem med det.

Skrevet

Jeg synes det høres fantastisk koselig ut jeg! Jeg sover godt i telt så lenge underlaget er mykt, og jeg synes det er kjemperomantisk :hjerte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

kanskje en enklere løsning å betale for hotellovernattingen :) Jeg hadde nå ikke ville lagt meg i telt etter en slik dag, enten jeg var bruden eller moren.

Men liker man telt, ser jeg ikke noe problem med det.

Mye enklere, men også dyrere :)

Skrevet

Vi lånte eit fyr vi.. :gjeiper: Men det forutsetter at de bur ute ved havet da :) Eg har i alle fall sjeldan sove like godt som den natta! Mamma og pappa laga det til koselig til oss, og så skifta vi til andre klede heime, før vi reiste ut til fyret :)

Telt er topp, berre ein er innstilt på det :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Husk et ekstra skift og par ullgensere/varmt tøy hvis natta/morgenen blir kald. Regntøy kan også bli nyttig. Myggspiral holder insekter unna (brukes utenfor teltet).

Ellers ville jeg hatt par lykter (det får dere kanskje lånt av noen, men det koster cirka hundre kroner for tre lykter på billigbutikker) Dere kan også bruke ildfaste glassfat og sette ut masse telys på fatene.

Pakk en kurv til natta med frukt, nøtter, salte kjeks og ost, oliven, cherrytomater, en flaske vin med skrukork eller det dere liker av mat og drikke. Ta med kameraet. Det kan bli mange fine bilder. Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...