Gå til innhold

Bryllupsnatt i telt

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som unge og fattige studenter gifter vi oss i august. Budsjettet holder akkurat dersom vi droppet hotell på bryllupsnatten. Har sett oss om etter andre steder vi kan være, men kommer ikke opp med noe annet enn å slå opp telt. Å være hjemme hos foreldre og søsken er uansett uaktuelt. Telt tror vi begge kan være koslig dersom vi har et skikkelig telt, gode madrasser, dyner og masse pledd og puter. Lurer på om noen har andre forslag, eller eventuelt hvordan vi kan få en hyggelig natt i teltet :) Brudekjole og dress tar vi selvsagt av oss et annet sted :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å være hjemme? :gjeiper:

Kan se for meg at det kan bli kjempekoselig om dere har et stort telt med litt takhøyde. Henge feks en sengehimmel (myggnetting) i taket, masse orientalske puter og masse kinesiske lamper i taket? :) IKEA har nemlig slike som er drevet av solcellepanel (må evt lades opp på forhånd) som jeg tror kan være forsvarlig å ha inne i telt.

Kan se for meg at det hadde vært herlig med indisk-orientalsk stemning, på Indiska har de maaaasse fint som kan hjelpe dere der :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva med å være hjemme? :gjeiper:

Kan se for meg at det kan bli kjempekoselig om dere har et stort telt med litt takhøyde. Henge feks en sengehimmel (myggnetting) i taket, masse orientalske puter og masse kinesiske lamper i taket? :) IKEA har nemlig slike som er drevet av solcellepanel (må evt lades opp på forhånd) som jeg tror kan være forsvarlig å ha inne i telt.

Kan se for meg at det hadde vært herlig med indisk-orientalsk stemning, på Indiska har de maaaasse fint som kan hjelpe dere der :jepp:

Takk for svar og gode tips! Likte spesielt godt idèen med sengehimmel :) Indiska skal jeg sjekke ut! Tenkte også jeg skulle laget en kurv med god frokost i, men kommer ikke på noe som hadde holdt seg god hele natten.

Vi hadde vært hjemme dersom hjemme ikke hadde vært 5 timers reising unna ;)

Skrevet

Hva med å ønske seg hotellovernatting i bryllupspresang?

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Tenkte også jeg skulle laget en kurv med god frokost i, men kommer ikke på noe som hadde holdt seg god hele natten.

Ikke riktig så romantisk som en kurv, kanskje, men en kjølebag av den myke "retrotypen" pluss noen kjøleelementer holder maten frisk nok i en hel del timer. Jeg skaffet meg en slik til turbruk for et par år siden, og den har vært flittig brukt til nistemat. Hardkokte egg, tomat, ost, skinke, eggerøre, spekeskinke og mye annet har vært med oss på laaange og varme bil- og båtturer i denne bagen. Hvis du i tillegg til kjøleelementene også fryser ned etpar drikkeflasker med vann eller juice (og pakker dem godt inn for å unngå evt lekkasje), så har du ekstra kulde i bagen + kaldt tørstedrikke til frokosten.

Jeg likte ideen med teltovernatting :)

Endret av Spinell
Skrevet

hørtes kjempekoselig ut! Men som noen sier, hva med å ønske seg hotellovernatning i presang?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hørtes kjempekoselig ut! Men som noen sier, hva med å ønske seg hotellovernatning i presang?

Det er av diverse grunner ikke et alternativ =/

Skrevet

Ja, kjøleelementer koster 10 kr på sportsbutikken, kjøp 4 stk og ha i en piknikbag (en slik varme/kuldeisolerende, myk en) som du får kjøpt på feks KID til en hundrings :) da holder sikkert maten igjennom natten ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjøleelementer og piknickbag/kjøleboks har helt sikkert familien din.

Ellers høres det kjempekoselig ut. :) Kanskje du kan alliere deg med noen på forhånd som setter opp teltet og pynter litt før på dagen? Bruk tid sammen før om det er mulig og finn et koselig sted dere vil ha teltet. Dere trenger ikke å kjøpe så mye nytt heller, masse dyner og puter med hvitt reint sengetøy. Syltetøyglass med telys i hengt opp i trærne rundt teltet etc. Kjempekoselig!

Skrevet

Husk at hvis du skal kjøpe inn mye dill og dall til overnattingen blir det fort samme pris som hotellovernatting ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Husk at hvis du skal kjøpe inn mye dill og dall til overnattingen blir det fort samme pris som hotellovernatting ;)

Jeg tenkte det samme :sjenert:

Jeg er glad i friluftsliv men er glad jeg valgte hotellovernatting på bryllupsnatta. Vi var stuptrøtte begge to og jeg hadde kårni hår og hvit kjole med langt slep :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt pikerommet hjemme hos ho mor framfor å sove i telt på bryllupsnatta. Tenk på kjolen, som en annen her sa, tenk på at du er trøtt og aldri sover spesielt godt i et telt, tenk på styret med å ordne dette fint og romantisk, tillegg til alt du ellers har å gjøre med bryllupet...

Nei, dette syntes jeg ikke hørtes ut som en god ide, rett og slett.

Skrevet

Høres aldeles helt jævlig ut.

Gjest Blondie65
Skrevet

Høres aldeles helt jævlig ut.

Det var nå litt sterke ord.

Jeg synes det høres dyrt ut.

Vet du hva vi gjorde? Vi lånte noen andres leilighet. Disse hadde fylt kjøleskapet for oss og vi kunne dra dit og ha det fint.

(Dette var på 80-tallet og da var det svært "in" å ødelegge natten for brudeparet, så det var vanlig med "hemmelig adresse" for natten).

Skrevet

en campinghytte på campingplass koster ikke mer enn en 500 kroner da, så mye kommer dere uansett fort opp i om dere skal kjøpe diverse stæsj til teltingen...

Men ellers så om dere har et godt og rommelig telt, dobbel luftmadrass som dere rer opp på forhånd med skikkelig sengetøy, (ikke kult med bryullupsnatt på tynne liggeunderlag og soveposer) så kan det være utrolig romantisk med telt da...

Skrevet

Det høres romantisk ut. :)

Husk at teltet kan bli veldig varmt tidlig på morgenen, så sett det et sted der det er skygge til dere har planlagt å stå opp. Eller heng et pledd/laken/trekk over teltet og fest det i noen trær. Det finnes billige tomannstelt som har god utluftning (hvis det er litt vinddrag ute). Et større telt er kanskje å foretrekke, men dere har jo hverandre.

Lag bålplassen/grillstedet ferdig på forhånd. Gjerne par sitteplasser også. Ta med våtservietter, et picnikteppe og en kjølebag som du kan fylle med frokosten. Kaffe/te kan dere lage på bål eller et gassbluss. Husk en kanne med vann ( 5-10 liters plastkanne som er sammenleggbar fås kjøpt billig på biltema)

Det trenger ikke bli dyrt. Naturen er romantisk i seg selv.

Det høres spennende ut, men tenk på det santiære og grav ned xxxx og dopapiret.

Vet dere hvor dere skal telte? Det beste er ved en vann eller en elv. Kjempedeilig å ta en dukkert sammen på en varm natt.

Hva med å invitere venner og familie til lunsj eller grillparty senere på dagen, der alle tar med mat og drikke?

Lykke til. Dette vil jeg også. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det trenger ikke bli dyrt. Naturen er romantisk i seg selv.

Det høres spennende ut, men tenk på det santiære og grav ned xxxx og dopapiret.

Jeg er enig i at det kan bli både spennende og romantisk.

Men hvis man skal kjøpe

telt

primus

soveposer/dyner/lekkert sengetøy

liggeunderlag

Ja da er man fort i det samme som et vanlig rom på hotell koster.

Legger man til tepper og puter fra indiska ... svusj ... så har man til bryllupssuiten på samme hotellet.

Gjest Badabing
Skrevet

Kunne absolutt blitt koselig, men det er mye som skal klaffe.. Litt for mye.

Hva med å høre om man kan byttelåne hus/leilighet med noen (for eksempel gode venner, foreldre eller søsken) en natt? Bare for å kunne få følelsen av at man har "reist bort"?

Jeg ville hvertfall sagt ja til det om noen hadde spurt meg.

Skrevet

Jeg er enig i at det kan bli både spennende og romantisk.

Men hvis man skal kjøpe

telt

primus

soveposer/dyner/lekkert sengetøy

liggeunderlag

Ja da er man fort i det samme som et vanlig rom på hotell koster.

Legger man til tepper og puter fra indiska ... svusj ... så har man til bryllupssuiten på samme hotellet.

Men et hotell er ikke så personlig og intimt... Jeg regnet med at brudeparet har liggeunderlag, primus, telt og sengtøy/soveposer eller kan låne.

Jeg vet ikke så mye om hva man får fra indiska, hehe, men derfor skrev jeg at naturen er romatisk i seg selv.

Men, det kan begynne å regne så erfarne teltfolk og røft utstyr må også være en del av planleggingen, men mye kan vel sikker lånes? Bortsett fra teltet, det ville jeg beholdt som et minne og kjøpt selv til senere bruk.

...Må innrømme at jeg er lei av å bo på hotellrom, så for meg står en hotellseng ikke som noe romatisk, men noe man tyr til for å få en natts søvn.

:)

Gjest Blondie65
Skrevet

Men et hotell er ikke så personlig og intimt... Jeg regnet med at brudeparet har liggeunderlag, primus, telt og sengtøy/soveposer eller kan låne.

Jeg vet ikke så mye om hva man får fra indiska, hehe, men derfor skrev jeg at naturen er romatisk i seg selv.

Men, det kan begynne å regne så erfarne teltfolk og røft utstyr må også være en del av planleggingen, men mye kan vel sikker lånes? Bortsett fra teltet, det ville jeg beholdt som et minne og kjøpt selv til senere bruk.

...Må innrømme at jeg er lei av å bo på hotellrom, så for meg står en hotellseng ikke som noe romatisk, men noe man tyr til for å få en natts søvn.

:)

Jeg tror du må lese hele tråden for å forstå hva jeg svarer på. Grunnen til at de skal ligge i telt er ikke fordi de har lyst til dette over alt annet på denne jord, men fordi de ikke har råd til hotell - som var førstevalget.

Så foreslo noen Indiska - det er en interiørbutikk som selger indisk/østen inspirerte interiørtekstiler. Det er fine ting noe av det - men det rykter fort noen tusenlapper bare for en romantisk natt i teltet.

Jeg er forøvrig helt enig i at billig bryllupsnatt i teltet forutsetter at de har utstyret allerede - ellers blir det ikke billig.

Når det gjelder bryllupsnatt på hotellrom blir vel dette litt hva en gjør det til og det vil vel uansett være forskjellig fra hotell til hotell. Mange hotell er jo flinke med god behandling av brudepar og legger en fin ramme for det. Romantikken må man jo nesten skape selv ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...