Gå til innhold

Pusse opp sofa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en gammel sofa på bruktbutikk, og har lyst å gjøre den fin. Den er en liten tositter fra 1910, og den trenger å få rettet opp fjørene + skiftet stoff. Det er mye arbeid, og det er enormt dyrt å få noen til å gjøre det. Rundt 15.000 kroner. Jeg betalte 800 for sofaen.

Har dere gjort det selv? Hvor finner jeg en forklaring på hvordan fikse fjører, kle den i nytt stoff osv? Eller har du en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*abbonere*

Jeg har også en eldgammel sofa stående som trenger å pusses opp.

Skrevet

Jeg kjøpte en bok på internett som heter Møbeltapetsering, skrevet av Nicole Fulton og Stuart Weston. I den står det meste du trenger å vite om reparasjoner og omtrekking. Kjempegode illustrasjoner med arbeidsbeskrivelse :)! Jeg kjøpte den gjennom en bokklubb, men går sikkert å få den en annen plass, eller biblioteket :)!

Skrevet

Ett tips er å stikke innom en videregående skole som har møbeltapetsering i studiene. De gjør ofte slike ting som prosjekter, eller veldig billig om de skulle spare penger til tur eller noe.

Skrevet

Nå skulle jeg akkurat til å lage en ny tråd og spørre om tips til hvordan pusse opp en gammel seng, men tenker at jeg heller abonnerer på denne! :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...