Yatzy Skrevet 1. mai 2002 #1 Skrevet 1. mai 2002 Musepekerpilen blir til et timeglass hvert 3-4 sekund hele tiden så lenge jeg bruker maskinen. Jeg lurer på om maskinen prøver å oppdatere noe, eller hva det kan være som skjer? Maskinen har også låst seg ofte i det siste - det kan være en sammenheng. Er det noen som har et forslag til løsning?
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2002 #2 Skrevet 1. mai 2002 Har du dårlig plass på c-disken? Evt. installert noen programmer i det siste som kanskje kjører i bakgrunnen? At timeglasset går, betyr at programmet du er i må vente til pc'n er ferdig med andre oppgaver før det kan fortsette. dorian
Yatzy Skrevet 1. mai 2002 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2002 Nei jeg har omtrent halve c-disken ledig. Timeglasset er der også bare et sekund eller to, før det går nye tre-fire sekunder og så kommer det tilbake.
Gjest dorian Skrevet 1. mai 2002 #4 Skrevet 1. mai 2002 Hvilket operativsystem kjører du? Windows 2000? Og er pc'n din på nett hele tiden (bredbånd) eller har du oppringt abonnement? dorian
Yatzy Skrevet 1. mai 2002 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2002 Jeg kjører Windows XP og har bredbånd ja. Vet ikke om dette skjer når jeg er offline - er jo online hele tiden.
Gjest dorian Skrevet 2. mai 2002 #6 Skrevet 2. mai 2002 Hepp! Kan du åpne et dos-vindu (eller prompt, hvis det heter noe annet i xp). Lukk alle nettprogrammer. Så kjører du kommandoen: netstat -a Det vil gi deg en oversikt over aktive connections til internett/lokalnett - litt tekno, men det er kjekt å kunne se dem Sjekk om det er mange aktive, evt. lim listen inn her. XP er pop blant hackere på grunn av den nye unix-socket-støtten som kom med dette os'et, så det kan jo være noen som bruker pc'n din uten at du vet det... Men det kan jo være hundre andre ting, prøv å ta ctrl-alt-del èn gang og se om prosessoren er i bruk i listen som kommer opp. Sannsynligvis oppgis det i prosent, hvis det er likt NT og 2000. Der kan du også sjekke grafen over prosessor/minnebruk. Brukes prosessoren av mange programmer? Hvor ofte har du satt mailen din til å sjekke for ny mail? Jeg støtte en gang på en pc der den var satt til 4 sek... d orian
Yatzy Skrevet 2. mai 2002 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2002 takk Dorian, problemet er løst nå - det var Norman som ikke klarte å kjøre en oppdatering, så den ble nok litt frustrert.. Ellers takk for gode tips, de er notert.
Yatzy Skrevet 4. mai 2002 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2002 Så var ikke problemet over likevel, det startet på igjen. Hva betyr Navapw32? Det er en av funksjonene som går når jeg trykker CTRL+Alt+Del en gang. Synes det høres virusaktig ut? Det der med Dos skjønte jeg ikke helt. Tror jeg kunne det i Win 2000, men ikke nå lenger...alt var mye bedre før i tiden.
@lfa Skrevet 4. mai 2002 #9 Skrevet 4. mai 2002 Navapw32.exe ligger og lurer i bakgrunnen hos meg også. Dos får du blant annet opp ved: Start -> Programs -> Accessories -> Command prompt Kommandoen netstat -a fungerte hos meg i alle fall. 12
Gjest dorian Skrevet 5. mai 2002 #10 Skrevet 5. mai 2002 Hei! Prøv å søke etter filen på c-disken, høyreklikk på den, og se hva som kommer opp av listinger under egenskaper. Tipper det er en windows-fil - filer som inneholder tallet 32 er ofte windows native (32-bit) Sjekk heller prosess-lista, der ser du hva som bruker prosessor-kapasitet (les: lager timeglass...), og kan se om det er noen av disse som suger tid på maskinen din. Det kan være nesten hva som helst, men noen av verstingene er: Realplayer Enkelte scanner-drivere Webkamera Gud vet ellers hva MS har laget av prosesser som skal automatiseres i bakgrunnen i xp... Noen som vet om en snill tannlege i Oslo? Snill, rask og billig - helst! dorian - med tannpine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå