Gå til innhold

Noen som har peil på Baderom her? Bytte ut servantbatteri + div på veggene.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg har lyst å bytte ut servantbatteri og div. håndkleholdere/tannbørsteholder som er skrudd fast i veggene... Det er de som bodde der før som har satt det opp og det ser helt jævlig ut.. Spørsmålet er da, hvordan fjerner jeg og bytter ut dette?? Må det en rørlegger til? Og er det i det hele tatt mulig? Servantbatteri regner jeg med er en enkel sak.. men det er de tingene på veggene jeg lurer på..

Det er fliser på veggene.

Endret av Asteria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sikkert klare det selv, hvis du har riktig utstyr.

Men hvor vanskelig det er å feste f.eks. håndkleholder kommer også litt an på hva som er bak flisene. Det skal jo feste i veggen bak, og f.eks. porøse murvegger kan være trøblete. Og hva skal du gjøre med hullene som kommer der det hang før?

Det er vel heller snekker enn rørlegger som trengs for å henge opp slike ting...

Skrevet

Du skal helst bruke en rørlegger til å bytte blande batteri, men det er ikke veldig vanskelig. Spør på en rørlegger foretning om de kan forklare deg hvordan du gjør det. Også viktig å kjøpe et kvalitetsbatteri ikea biltema clash osv er fyfy!

Forholdsvis enkelt å å ta ned ting som er montert før bare å skru/rive det ned. Får du ikke til å henge opp det nye slik at du skjuler hullene må flisene byttes noe som er ganske arbeidskrevende for murern. beregn en startpris på 3-4.000 og legg på 500 pr ekstra flis. Fint mulig å montere ting på alle flislagte vegger, men prøv å unngå våtsoner og bruk flisbor. Og riktig type plugg til bakveggen må du ha men det kan de hjelpe deg med på butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...