Gjest AnneiOslo Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Jeg gifter meg i august, og vi skal ha hageselskap. Jeg har aldri likt å oppbevare meg selv i solen, og er lykkelig hver gang jeg finner en skygge... Det ser jo best ut når man som brud har iallefall en liten brunfarge på kroppen. Mange av gjestene er av typen som blir BRUNE. Har noen av dere testet spraytan? Noen som kan anbefale steder i Oslo å ta dette? Og har dere erfaring med skjoler og div? Jeg tenker med skrekk og gru på under armene. Kommer sannsynlig til å løfte armene en eller annen gang iløpet av bryllupsdagen... Tips tas imot med takk (har forresten testet selvbruningskremer tidligere, med ulikt resultat, derfor vil jeg gjerne gjøre dette hos proffe)
Gjest AnneiOslo Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Hvorfor står jeg som "sjenert" under profil? Ny her idag, og er så absolutt ikke sjenert
sofie777 Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Det står sjenert fordi du er ny. Du får navn etter hvor mange innlegg du skriver. Det står et eller annet sted hvor mange innlegg. Jeg har skrevet en del så jeg er Sosial. Men jeg er ikke overaktiv, da kunne jeg nok fått flere prikker og et nytt navn. Men det kommer når det kommer. Du trenger ikke å bry deg om det i grunnen.
Gjest Stachtari83 Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Har du prövd Dove sin bodylotion med selvbruning...? Jeg bruker denne selv og er superfornöyd:) Det jeg liker med den er at den gir bare litt farge for hver paaföring, slik at du kan justere resultatet selv og slipper stygge skjolder:)
Snart Frue Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Hva med litt solarium? Lide deg gjennom noen minutter for bryllupet sin skyld? Jeg er som deg og gidder ikke å svette i solen, men jeg har begynt å ta sol nå for å få litt farge på kroppen. Jeg innbiller meg at både selvbruningskrem og spraytan blir skjoldete. Det gnis/slites vekk av tøy blant annet.. ikke akkurat pent..man ser bare møkkete ut. Ellers kan man jo håpe på en solrik sommer og legge seg ut i sola?
Cæmis Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 jeg vil bare si at du ALDRI bør ta selvbruningskrem eller spray til bryllup. Den dagen svetter du mye og du kan risikere stygge flekker å huden og ikke minst kjolen! Kremer sverter av! det gjør spray også! Ok, løsning til det daglige...men ikke til bryllup. Ta heller solarium!
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Først av alt: Pleier du å være så brun om sommeren som du ser for deg at du skal være? Hva med mannen din, får han farge på kroppen om sommeren? Det styggeste jeg ser er når bruden ser ut som hun er orange i forhold til den hvite kjolen, og en hvit mann. Du skal også være oppmerksom på at solbrun/solariumsbrun hud ikke ser særlig bra ut på svart/hvitt fotografier. Hudtonene blir fort grå og ser skitne ut. Bare et lite tips fra en fotograf som har sett litt for mange solariumsbrune bruder For all del, ta gjerne solarium, men begrens deg. Dersom du ikke pleier å være så brun, hvorfor skal du da på død og liv være det i bryllupet? Håper du finner ut av det, og får en strålende dag!
Gjest AnneiOslo Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 Takk for alle svar! Så koslig at folk tar seg tid! Solarium kan jeg dessverre ikke bruke, jeg har testet to ganger, og begge gangene endte jeg opp med utslett over hele kroppen, og det er ikke akkurat funny på bryllupsdagen.. hehe. Dove sin selvbruningskrem med fuktighetskrem har jeg testet, men jeg føler det blir skjoldete. Og som det ble nevnt, så trenger man ikke være super-brun. Hverken jeg eller brudgom får noe særlig farge, fordi vi oppsøker skyggen I tillegg har det vært mye kreft i familien, så jeg er skeptisk til over-soling. Og takk for tips om at selvbruning ikke tar seg ut på bilder, hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har kommet frem til en løsning, jeg vil teste spraytan nå, og se hvordan det er. Så bestemmer jeg meg senere hva jeg gjør til bryllupet. Hvem vet, kanskje jeg får mye farge i sommer? Takk igjen for svar!
Sunshine Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Man trenger ikke sitte stille i sola for å bli brun. Den aller raskeste måten man blir brun av er å trene i sola. Jogg eller gå i sola så får du farge fort. Kroppsarbeid fungerer også knallbra. Ta noen timer i hagen med gressklipperen for eksempel. Husk at du ikke må få skille som synes når du har på kjolen, det ser virkelig ikke bra ut. Stroppeløs kjole krever derfor tubetopp.
Xtra_lilje Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 Vil heller anbefale at du får en time eller to med full kroppsbehandlig;peeling og fuktighet og heller bruke en krem som gir deg litt glød på selve dagen en ren, gylden hud er mye penere enn fake brunfarge. Min mening.
Rampolina Skrevet 4. juni 2010 #11 Skrevet 4. juni 2010 Hvis du virkelig tenker på spraytan så kan du vel bare ta det nå da, så du rekker å få det vekk til den store dagen. For det blir grusomt, det kan jeg love deg! Du får skjolder under armene når du svetter og det sverter av på kjolen din. Styr unna er det eneste gode rådet. Orker du ikke sitte litt ute i solen så kanskje det er bedre å være den fargen du "er". Lykke til
Evalina Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 Hvorfor er dere så negative til spraytan? Det funker kjempefint for meg. Bruker det ganske ofte, og har også tenkt å bruke det til bryllupet. Har også fått tak i en fin krem nå, som heter Fake Bake. Gir fin farge, og ikke for mye i gangen sånn at man kan regulere selv. Det blir ikke skjolder hvis man peeler huden først, og bruker fuktighetskrem ellers. Man skal jo alltid dusje etter det har virket noen timer, og etter det smitter det ikke av i det hele tatt. Men selvfølgelig må det prøves ut en gang før bryllupet....
sajk Skrevet 4. juni 2010 #13 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har nettopp prøvd en kjempebra selvbruningskrem som heter fake bake. Den er kjempe lett og smøre på siden den er like mørk som sjokoladesaus (så man ser hvor man har smørt og ungår skjolder) man sover med den og skyllder den av om morgenen : ) Man får kjøpt den på niktia hair Tips - sov med pysj for den smitter av på sengetøyet - Bruk engangshansker når du smører deg inn : )
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #14 Skrevet 5. juni 2010 Jeg er også en som helst sitter i skyggen. Når jeg sitter på terassen og det er varmt, har jeg en dusjflaske (som brukes til blomster, men som jeg kun bruker til rent vann) og den er fin å ha for å unngå å bli kokt i sola. En dusj her og der, også på tærne gjør underverker.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #15 Skrevet 5. juni 2010 Takk for alle svar! Så koslig at folk tar seg tid! Solarium kan jeg dessverre ikke bruke, jeg har testet to ganger, og begge gangene endte jeg opp med utslett over hele kroppen, og det er ikke akkurat funny på bryllupsdagen.. hehe. Dove sin selvbruningskrem med fuktighetskrem har jeg testet, men jeg føler det blir skjoldete. Og som det ble nevnt, så trenger man ikke være super-brun. Hverken jeg eller brudgom får noe særlig farge, fordi vi oppsøker skyggen I tillegg har det vært mye kreft i familien, så jeg er skeptisk til over-soling. Og takk for tips om at selvbruning ikke tar seg ut på bilder, hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har kommet frem til en løsning, jeg vil teste spraytan nå, og se hvordan det er. Så bestemmer jeg meg senere hva jeg gjør til bryllupet. Hvem vet, kanskje jeg får mye farge i sommer? Takk igjen for svar! Hei igjen. Jeg mener ikke bare selvbruning, men for mye brun hud (uavhengig av brunfargens opphav) er lite tiltalende på svart/hvitt bilder.
LimaLama Skrevet 6. juni 2010 #16 Skrevet 6. juni 2010 Jeg koser meg med opplysningene jeg har fått av forskjellige fotografer og modeller (...selvfølgelig gjennom blader...hehe...). Man ser best ut på bilder om man er "normal" brun. Veldig brun er (vistnok) ikke fint på bilder. Og det er jo egentlig bildene man ser på i ettertiden. Hilsen ei som heller ikke liker seg noe særlig i solen..... (Nåja, kritthvit er vel heller ikke Ok....hmmm....)
Lisa78 Skrevet 6. juni 2010 #17 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har bare gode erfaringer med spray tan.Tok i fjor da jeg skulle i bryllup og ble veldig fornøyd.Prøvde det en gang i forkant bare for å teste det ut. Å tenker å gjøre d neste år da jeg skal gifte meg.
Gjest Flode Skrevet 6. juni 2010 #18 Skrevet 6. juni 2010 Har du testa betakaroten? Jeg er blant de som nesten ser selvlysende ut, fordi huden er så lys. Solarium og sol gjør meg rød, ikke brun... Kremer med selvbruning funker jo, men ser fort litt unaturlig ut på meg. Betakaroten har hjulpet meg til å tåle sola bedre, så jeg ikke blir fullt så rød, så fort. Jeg blir fortsatt ikke brun, men får en glød i huden, som hvertfall gjør at det syns at jeg har vært ute og at det er sommer...
krem Skrevet 7. juni 2010 #19 Skrevet 7. juni 2010 Jeg har fått "streng" beskjed av fotografen om å ikke ta sol eller sole meg mye før bryllupet. Jeg er i utgangspunktet veeeeldig bleik, så det vil bare bli rart om jeg plutselig kommer på bryllupsdagen og er mørkebrun Om du skal prøve spray-tan, gjør det en måneds tid før bryllupet så du ser hvordan du blir seende ut! Så en fyr som hadde tatt spray-tan for første gang dagen før bryllupet, og han var knæsj-oransje...
Xtra_lilje Skrevet 7. juni 2010 #20 Skrevet 7. juni 2010 Må bare gjenta meg selv jeg: gi huden din ekstra pleie nå, med skrubb og god fuktighetskrem, og bruk en krem som gir huden din et gyldent glød. Fake tan (enten er selvbruning eller solarium ) ser sjelden så bra ut som sunn og velpleid hud!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå