Gjest Forvirret Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Jeg og x'en min slo opp for 8-9 måneder siden nå, husker ikke helt. Med andre ord jeg er helt over han og han er helt over meg. Vi tok en pause på 4 måneder etter det ble slutt også begynte vi å prate sammen igjen. Vi snakket ganske ofte sammen og det var litt kleint i begynnelsen, men så gikk det bare bedre og bedre. Følte vi fikk vennskapet vårt tilbake igjen. (vi var veldig gode venner før vi ble sammen) For 1 måned siden ca. fikk han seg ny kjæreste og jeg tenkte da at han ikke kom til å prate mer med meg da, for kanskje hun nye ikke likte det. Men nei, vi forsatte å snakke med hverandre etter det. Det er vell 3-4 ganger i uken vi prater på meld/msn/face. Men nå i begynnelsen av denne uken vil han ikke prate med meg. Han ignorer meg rett og slett. svarer ikke viss jeg sender meld, logger ut av msn med en gang jeg prater med han ect. Jeg skjønner ingenting, og er ganske forvirret akkurat nå. Det irriterer meg egentlig, og jeg blir faktisk litt sint noen ganger. Vi var jo blitt enig om at det aldri kom til å bli mer mellom oss, og at vi bare ville være gode venner igjen for det savnet vi. Hvordan kan vi være venner viss han bare ignorer meg helt?
Gjest Iah Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Kanskje han ikke lenger føler noe behov for et vennskap med deg. Kanskje han prioriterer sin nye kjæreste og ikke ønsker å skape unødvendige konflikter i det nye forholdet sitt, ved å opprettholde kontakten noe jeg faktisk har forståelse for.
Lykkelille Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Den nye kjæresten hans har nok satt foten ned. Kanskje hun er redd dere vil få følelser for hverandre igjen, er jo ikke sjelden det skjer og at den nye dama/typen blir dumpa. Det er tross alt ikke så veldig lenge siden det ble slutt mellom dere
Gjest Forvirret Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 nei jeg har tenkt at det er noe hun har sagt, men på en måte håpet på at det ikke var det. Liker ikke at hun blander seg, hun skal liksom ikke bestemme hvem han kan være venn med og ikke, men jeg skjønner hvor det kommer fra. Uansett så er det ganske unødvendig. Syns bare det er dumt at han ikke sa noe om det, i stede bare kuttet han helt kontakt. Syns det er trist, han er tross alt en veldig god venn. Håper det går over og at damen hans ser at det ikke kommer til å skje noe mellom oss av ganske gode grunner. Vi var alt for forskjellige da vi var sammen og ville ikke de samme tingene. Han ville leve livet og jeg ville flytte sammen ect. Vi så ikke ting på samme måte. Jeg har ikke møtt damen hans enda, men vil gjerne møte henne, hun virker som en hyggelig jente, dessverre ser det ikke ut som jeg for sjansen. av og til misliker jeg at "kompiser" får kjæreste. Begynte å bable litt her.
jomfrua Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 "Men nå i begynnelsen av denne uken vil han ikke prate med meg. Han ignorer meg rett og slett. svarer ikke viss jeg sender meld, logger ut av msn med en gang jeg prater med han ect. " Slapp av........ nå synes jeg du tar av unødig mye. Vent noen uker og se hva som skjer.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Liker ikke at hun blander seg, hun skal liksom ikke bestemme hvem han kan være venn med og ikke, men jeg skjønner hvor det kommer fra. Uansett så er det ganske unødvendig. Selv synes jeg det er ganske unødvendig å velge å være god venn med x-en om den nye kjæresten ikke liker det. Ja, han kunne nok godt sagt ifra at pga slik ting er nå blir det mindre kontakt mellom dere. Synes ikke du skal tenke så mye på det, ved en senere anledning føler hun seg kanskje tryggere på deg og vennskapet deres. Setter du igang med å reagere og bli irritert på han(og kanskje mest henne) nå, så vil hun ihvertfall føle at du har følelser for han og "eietrang". Gi det tid du
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Gode venner ja. Man kan bli enig om mye, ting kan forandre seg underveis. Det er vel det som har skjedd i dette tilfellet.
annemette Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 (endret) Han har fått seg ny kjæreste, det er naturlig om hun ikke liker "vennskapet" mellom dere og sannsynligvis har hun sagt at hun ikke ønsker at han skal ha kontakt med deg. Du burde egentlig forstå dette, det blir bare kleint å være venn med en man er eks med, og det synes jeg du burde respektere. Jeg hadde forøvrig ikke likt det om typen min prata med eksen sin 4 ganger ukentlig. Endret 4. juni 2010 av annemette
Snipa Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 3-4 ganger i uken syns jeg også er litt i overkant. Hvor ofte chatter du med andre venner? Dessuten - tenk som en mann her - dere er venner selv om dere ikke snakkes ofte. Menn er venner selv om det gjerne går et år mellom de møtes, mens kvinner tror de må skravle ofte for å være venner. Jeg liker mannetankegangen når det gjelder slikt.
Shinana Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 Synes det er noe som skurrer når to som faktisk er venner, og har kjent hverandre en god stund ikke skal kunne ha kontakt med hverandre fordi de har vært igjennom et kjærlighetsforhold. Hele greia koker jo bare ned til det å ha tillit. Stoler man på kjæresten sin så er vel ikke dette noe problem i det hele tatt? Kan selvsagt bare snakke for meg selv, men sambo snakker da med sin ex inn i mellom uten at det gjør meg en dritt. Jeg stoler på han og han stoler på meg. Ingen av oss har gitt hverandre grunn til noe annet heller.
jomfrua Skrevet 4. juni 2010 #11 Skrevet 4. juni 2010 Alt dette om den nye dama er jo bare noe TS tror og kan tenke av grunn til at de ikke har pratet sammen på en uke.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 Synes det er noe som skurrer når to som faktisk er venner, og har kjent hverandre en god stund ikke skal kunne ha kontakt med hverandre fordi de har vært igjennom et kjærlighetsforhold. Hele greia koker jo bare ned til det å ha tillit. Stoler man på kjæresten sin så er vel ikke dette noe problem i det hele tatt? Kan selvsagt bare snakke for meg selv, men sambo snakker da med sin ex inn i mellom uten at det gjør meg en dritt. Jeg stoler på han og han stoler på meg. Ingen av oss har gitt hverandre grunn til noe annet heller. Sant nok, men flere ganger for uka er nesten for meget. Det er faktisk en tredje person inni bildet, det vil vel sette sine naturlige begrensinger. Måte på hvor meget man må dele med hverandre når man ikke er sammen lengere. Det vil vel en eller annen gang uroe tredje part, selv om det ikke skulle være grunnlag for det kanskje. Men så har vi dem som på død og liv skal være "venner", og da gjerne den ene part. Har aldri forstått dette fenomenet.
Gjest Forvirret Skrevet 6. juni 2010 #13 Skrevet 6. juni 2010 Tror jeg bare skal la det ligge en stund også prøve å få snakket med han om en måneds tid. Håper virkelig det går over snart, er lei av å snakke til noen som ikke svarer, men får håpe på det beste. Og viss den nye damen hans har et problem med meg, så håper jeg hun blir trygg at meg og han kan ha et vennskap. Men samtidig så vil jeg heller ikke trenge meg på deres forhold og spørre om hun vil være med på kafe en dag heller. Så jeg får da bare vente det ut eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå