Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Hei Min samboer har havnet i en økonomisk vanskelig situasjon og dermed har både billån og et kredittkortlån gått til namsfogden. Det jeg lurer på er om det er mulig å få avtalt avdragsordning (beløp er på henholdsvis 60 000kr og 20 000kr) eller kommer de til å prioritere verdigjenstander? Vi har bil og snøscooter. Og vil de plutselig stå på døra en dag og kreve at vi skal levere fra oss bilen eller scooteren?
Gjest Iah Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Det første som skjer er vel trekk direkte av lønn, men jeg kan ikke så mye om dette. Men ta kontakt med de snarest, det kan det bare komme noe positivt ut av.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Ja vi vil mer enn gjerne samarbeide og mulighet til å trekke fra lønna er og der. Jeg er bare livredd for at de plutselig skal komme utenfor her vi bor med bortauingsbil og være bastant på at de skal ha bil og scooter og ingenting annet. På bilen så har vi mottatt et brev der det står "underrettelse om sendt utleggsbejæring" og på kredittkortet står det i brev fra kredittselskapet (hvor saken og har gått til namsfogd) at det er et varsel om tvangssalg og pant i løsøre (snøscooter). Er det mulig å få betalingsordning på begge disse eller er løpet kjørt?
LineGourmet Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Ja vi vil mer enn gjerne samarbeide og mulighet til å trekke fra lønna er og der. Jeg er bare livredd for at de plutselig skal komme utenfor her vi bor med bortauingsbil og være bastant på at de skal ha bil og scooter og ingenting annet. På bilen så har vi mottatt et brev der det står "underrettelse om sendt utleggsbejæring" og på kredittkortet står det i brev fra kredittselskapet (hvor saken og har gått til namsfogd) at det er et varsel om tvangssalg og pant i løsøre (snøscooter). Er det mulig å få betalingsordning på begge disse eller er løpet kjørt? Lei for å si det, men løpet er nok kjørt. Når det har kommet så langt som til namsfogden er det enten eiendom eller salgbare gjenstander (les: bil, snøscooter) - eller trekk i lønn som er option.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Bare et spørsmål. Hvorfor ikke selge snøscooteren og andre mulige ting? Skjønner jo at bil kan være nødvendig i enkelte tilfeller.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Bare et spørsmål. Hvorfor ikke selge snøscooteren og andre mulige ting? Skjønner jo at bil kan være nødvendig i enkelte tilfeller. Ja snøscooter er egentlig det eneste vi har av verdi som kan selges(og bilen da forsåvidt), men jeg håper det kan unngås da det medfører at vi får mange spørsmål fra folk rundt oss, og vertfall fra faren som har psyket min samboer ned nok fra før med sin dominante væremåte. Høres kanskje veldig dumt ut men det sier kanskje litt om hvordan vi blir behandlet av min svigerfamilie da jeg heller vil betale ned på avdrag framfor at vår private økonomi skal blottes slik for svigers.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Namsfogden tar ikke hensyn til familiære forhold som det du beskriver der. Man kan ikke velge selv når man har misligholdt lån og latt det gått så langt som utleggsbegjæring. Desverre.
Jodi Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Hvis billånet er med pant i bilen, kommer de og henter bilen. Så jeg anbefaler dere å selge snøscooteren, det må være bedre det enn å få politiet på gårdsplassen som henter bilen...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå