Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Drømmer svært ofte at jeg NESTEN er utro, og at jeg ikke helt kan noe for det. Nesten som at jeg ikke har helt kontroll. Jeg har alltid dårlig samvittighet. Å være utro er aldri noe jeg ville drømt om i virkeligheten. Noen som vet hva dette betyr? Har søkt litt rundt på nettet, men finner ikke stort.
Gjest Thomas Rawling Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Drømmetydning er bare løgn. Du drømmer fordi kroppen ikke får nok sanseinntrykk, og lager derfor sine egne basert på minnene dine
Gjest LonelyAngel Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 (endret) Drømmetydning er bare løgn. Du drømmer fordi kroppen ikke får nok sanseinntrykk, og lager derfor sine egne basert på minnene dine Feil feil.. " Psykoanalytisk teori hevder at vi i drømmene ofte uttrykker våre skjulte lengsler og ønsker, og at drømmer ofte er symboler for våre ubevisste motiver." (- Innføring i psykologi) Endret 3. juni 2010 av LonelyAngel
lystige Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 (endret) Feil feil.. " Psykoanalytisk teori hevder at vi i drømmene ofte uttrykker våre skjulte lengsler og ønsker, og at drømmer ofte er symboler for våre ubevisste motiver." (- Innføring i psykologi) ja ifølge pykodynamisk tenkning er dette riktig. Men som det meste innen denne retningen er det veldig omdiskutert og det er absolutt ingen bevis for at dette stemmer. det er for eksempel andre som mener at drømmer er hjernens måte å bearbeide dagens inntrykk eller tanker.. jeg har mest tro på dette. drømmer så og si alltid om ting som jeg tenker mye på om dagen, spesielle mennesker eller situasjoner den dagen.. men som sagt. Ingen VET hvorfor man drømmer.. Endret 3. juni 2010 av lystige
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Selvfølgelig betyr drømmer noe. Det kan være ting hjerne ikke har klart å bearbeide i løpet av dag. Det kan også være undertrykte ting du helst ikke vil tenke på når du er våken. Uansett kan det være greit å tenke over drømmer iblandt. Har man stadig drømmer fulle av frykt så er det nok noe som plager en i hverdagen.
Gjest LonelyAngel Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Jeg tror av drømmer ofte betyr noe du lengter etter og ønsker, og av og til noe du frykter.. Men men...ingen vet sikkert.
Gjest Thomas Rawling Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 ja ifølge pykodynamisk tenkning er dette riktig. Men som det meste innen denne retningen er det veldig omdiskutert og det er absolutt ingen bevis for at dette stemmer. det er for eksempel andre som mener at drømmer er hjernens måte å bearbeide dagens inntrykk eller tanker.. jeg har mest tro på dette. drømmer så og si alltid om ting som jeg tenker mye på om dagen, spesielle mennesker eller situasjoner den dagen.. men som sagt. Ingen VET hvorfor man drømmer.. fail fail... jævla overtro alt det der.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 fail fail... jævla overtro alt det der. at ingen vet hvorfor man drømmer?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå