Gå til innhold

Hva gjør man egentlig på under middag og kaffe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir jo sikkert noen taler.

Fra brudgom til brud og omvendt, toastmaster kommer vel med et par historier og så en morsom takk for maten tale.

Men vi må jo gjøre noe mer enn det? Og ikke bare spise og prate, eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vi skal bare ha noen få taler og ikke noe mer. Mindre ventetid under middagen og mer festtid ;)

Skrevet

Vi skal heller ikke ha noen sanger. Men det blir jo noen taler da. Enig med Sunshine... mer tid til fest. :)

Synes personlig det er så tragisk med sanger både til bryllup, dåp og diverse sammenkomster. Nå tar vi den rosa sangen dere. Så jeg la ned veto at i mitt eget bryllup så ønsket jeg å bli skånet for nettopp det. Sikkert mange som synes det er rart, at de selv ville ha skrevet en kjip sang...men jeg mener at hvis de virkelig vil si noe så kan de jo ha en kort tale. Men for min del er ikke det så farlig heller. :)

Jeg tror nok at tida uansett går fort... vi skal ha fire retter og talene kommer innimellom (sånn ca) så da vil det gå endel tid der også. Regner med at vi blir sittende til bords i ca 4 timer. (uten sanger). Og det holder i MASSEVIS. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Husk å legge inn et par røykepauser/luftepauser.

I så godt som alle bryllupene jeg har vært i har dessuten gjestene sørget for at brudeparet har fått litt trim opp/ned på stolen for å kysse, når gjestene begynner å klirre på glassene.

I mitt bryllup lurte jeg på om jeg skulle ta en variant av dette på gjestene; be alle gå opp på stolen og gi bordkavaleren et kyss på kinnet.

Skrevet

Hah det forslaget likte jeg! :klappe:

Lurer på om jeg skal stjele det :fnise:

Ellers vet jeg at det blir en sang i bryllupet vårt for noe av det første svigermor gjorde var å lage sang :rolleyes:

Skrevet

Man må da ikke gjøre så mye?

Hos oss blir det taler under middagen, og et innslag som jeg og brudgommen ikke vet hva er (jeg har bare fått beskjed om at det må være plass til det i lokalet).

Om noen vil synge, så kan de gjerne det, men det blir ikke allsang hos oss - det fungerer rett og slett ikke med trespråklig bryllup.

Etter middagen blir det kaffe, kaker, brudevals og dans, pluss åpen bar. Jeg tror også jeg holder talen min da. Man behøver ikke noe mer organiserte aktiviteter - gjestene skal jo ha tid til å danse, snakke sammen, spise kake og kose seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...