monamonalisa Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Hei. Jeg lurte på om salmene som skal brukes i kirka MÅ være fra salmeboka? Vi har fått beskjed av presten om at vi må ha to salmer i tillegg til våre andre to innslag. Det er jo mange fine salmer, men har oppdaget teksten til "mitt hjerte er ditt", og tenker at den hadde passet så utrolig bra: Kjærlighet kommer og kjærlighet går, ingen veit vægen vi vandre, men din vil je vara i dager og år, je vil itte sjå på andre. Mitt hjerte er ditt, ditt hjerte er mitt, og visa med seljelyd låter. Min glede er din, din glede er min, og sorgen er min når du gråter. Kjærlighetsrosa er frodig og sterk, den kæin få knopper og blømme. Kjærlighetsrosa er skaperens verk, det ska vi æiller forglømme. Mitt hjerte er ditt ... osv. Noen som vet? Det kommer kanskje an på hvor streng presten er?
MonThe Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Hei:) Om dette ikke kommer inn under kategorien salme så kan dere jo allikevel lese opp teksten under vielsen, som en personlig tekst/tekslesing.. Men kan jo hende at han ønsker dere skal velge to salmer i tillegg da, som skal synges..
MonThe Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 ..fant ut etter at jeg hadde posta innlegget at dette er en sang, ikke et dikt:p Dere får spørre presten, han vet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå