Gå til innhold

flaut

Gjest anonym

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei

jeg er 24 og min kjære er 29

han er i arbeid og jeg er sisteårs-student

vi har vært sammen i 5 år og samboere i 4 og vi er enige om at vi ønsker å gifte oss

vi begynner også å føle at det er lite å vente på.. at det blir "teitere og teitere" dess lengere vi har vært samboere

men samtidig føler vi at det blir veldig "flaut" å skulle gifte seg

ingen av våre jevngamle venner er i nærheten av å være gifteklare

vi kunne ha lyst til å stikke av til utlandet å gifte oss.. vi føler begge at dette er veldig privat og vi gjerne slippe tilskuere.. men samtidig er vi svært redde for å såre familie og venner

vi føler at i alle fall foreldre og søsken burde få lov til å komme om de ville..

men samtidig er vi så private og sjenerte at selv det å fortelle dem at vi har gitfet oss evt skal gifte oss føles "flaut"

er det noen andre som også er flaue?

eller som har noen gode råd til oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke at dere skal være flaue over at dere ønsker å gifte dere....Jeg er 26 år og mannen min 34, og vi hadde vært samboere i over 7 år da vi giftet oss for tre uker siden. I vår omgangskrests er det også bare tre par som er gift, så det er ikke så mange som har gått den veien enda her heller. Men du vet - noen må jo være først :D

Angående hvordan dere vil gjennomføre et eventuelt giftemål synes jeg dere skal bestemme dere for det dere vil, og ikke tenke så mye på hvordan andre vil ha det. Søsteren til mannen min giftet seg i all hemmelighet for litt over ett år siden. Samme dag som vielsen var fikk vi beskjed om at det skulle skje, men at vi ikke fikk komme. Selvsagt ble noen sure, men de fikk den dagen de ønsket - og det er tross alt hovedsaken. Vi andre fikk komme på kaffe og kaker søndagen etter. Når vi bestemte oss for å gifte oss var vi begge enige om at kirkebryllup var det eneste for oss, så da fikk familien et annet bryllup året etter.