Gå til innhold

Hvordan få skjørt til å henge mer rett ned?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tittelen sier vel det meste, men her er litt mer info:

Jeg har en veldig fin kjole som jeg ønsker å bruke i et bryllup i sommer. Problemet er at jeg synes skjørtet på kjolen er litt for "utstående", stoffet er forholdsvis stivt og det har tidligere vært to lag med stivt ballerinaskjørt-stoff under for å få det til å stå mer ut (dette har jeg tatt bort). Jeg ønsker likevel å få det til å henge mer rett ned, men vet ikke helt hvordan. Tenkte på å feste noen små vekter på innsida av skjørtet for å veie det ned litt, men tenker at det kanskje finnes bedre ideer...

Anyone? Kom gjerne med ideer selv om du ikke har prøvd selv!

På forhånd takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sy eller stryke (med sånn remse man bruker når man skal legge opp gardiner. Aner ikke hva det heter, men du bruker bare strykejernet for å smelte fast stoffet) på to lommer på innsiden av kjolen. I disse lommene kan du oppbevare ting du uansett skal ha med deg i bryllupet.

Ellers så kan du bare sy kjolen litt inn i sidene. Helt vanlig rett søm som du kan rakne opp igjen hvis du skulle angre.

En annen idè er å sy fast kronestykker nederst på innsiden. De har jo hull i midten, og dette kan også enkelt fjernes igjen (kan jo bruke femmere hvis du er rik :fnise: )

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, Antlers! Min beste ide så langt har nemlig vært å kjøpe slike klyper som man bruker på duker slik at de ikke skal blåse vekk - det hadde neppe sett så pent ut :ler:

Det er ennå tre uker til bryllupet så jeg har heldigvis litt tid til å velge strategi, men skal definitivt sjekke ut tipsene dine!

Skrevet

Åh, for et herlig syn jeg fikk i hodet mitt nå! En kjole full av festlige ting man holder dukene på plass med på bordet, hihi....og jeg hadde jammen gått med det jeg altså, bare for å gjøre noe heelt annet liksom. lol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...