Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Tittelen sier vel det meste, men her er litt mer info: Jeg har en veldig fin kjole som jeg ønsker å bruke i et bryllup i sommer. Problemet er at jeg synes skjørtet på kjolen er litt for "utstående", stoffet er forholdsvis stivt og det har tidligere vært to lag med stivt ballerinaskjørt-stoff under for å få det til å stå mer ut (dette har jeg tatt bort). Jeg ønsker likevel å få det til å henge mer rett ned, men vet ikke helt hvordan. Tenkte på å feste noen små vekter på innsida av skjørtet for å veie det ned litt, men tenker at det kanskje finnes bedre ideer... Anyone? Kom gjerne med ideer selv om du ikke har prøvd selv! På forhånd takk for svar:)
Antlers Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Du kan sy eller stryke (med sånn remse man bruker når man skal legge opp gardiner. Aner ikke hva det heter, men du bruker bare strykejernet for å smelte fast stoffet) på to lommer på innsiden av kjolen. I disse lommene kan du oppbevare ting du uansett skal ha med deg i bryllupet. Ellers så kan du bare sy kjolen litt inn i sidene. Helt vanlig rett søm som du kan rakne opp igjen hvis du skulle angre. En annen idè er å sy fast kronestykker nederst på innsiden. De har jo hull i midten, og dette kan også enkelt fjernes igjen (kan jo bruke femmere hvis du er rik )
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Takk for tips, Antlers! Min beste ide så langt har nemlig vært å kjøpe slike klyper som man bruker på duker slik at de ikke skal blåse vekk - det hadde neppe sett så pent ut Det er ennå tre uker til bryllupet så jeg har heldigvis litt tid til å velge strategi, men skal definitivt sjekke ut tipsene dine!
Hoppetaujenta Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Åh, for et herlig syn jeg fikk i hodet mitt nå! En kjole full av festlige ting man holder dukene på plass med på bordet, hihi....og jeg hadde jammen gått med det jeg altså, bare for å gjøre noe heelt annet liksom. lol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå