Gå til innhold

Medisinsk engelskordbok

Gjest Virvel

Anbefalte innlegg

Jepp. En slik en trenger jeg. Er det noen som har noen formening om hva jeg burde kjøpe? Det er i hvert fall helt klart at jeg ha en, jeg skjønner ikke en døyt av hematologiboken min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med denne? Hvis du må kjøpe da, biblioteket skaffer jo det meste for deg!

Tittel: Engelsk medisinsk ordbok / av Erik Kåss og Grete Marthilm. Forfatter: Kåss, Erik Marthilm, Grete

Trykt: [Oslo] : Kunnskapsforlaget, 2003.

ISBN: 82-573-1405-6 (h.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, den boken er ikke i salg ennå. Den er forventet utgitt april 2004. Jeg har sjekket dette grundig for en venninne av meg som skal ta sykepleierkurs i USA. Men det er rett og slett ikke noen sånn ordbok tilgjengelig akkurat nå....sorry.... Jeg har sjekket med bokdatabasen, er bokhandler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så var jeg litt kjapp der, ser det selv også når jeg sjekker litt nøyere :oops:

Du har rett, bookwormgirl!

Men det finnes en tidligere utgave og denne burde da være å få tak i? Finnes den ikke i salg lenger så ser jeg at det er masse bibliotek som har den i hvert fall:

Tittel: Medisinsk engelsk-norsk, norsk-engelsk ordbok / av Erik Kåss og Grete Marthilm.

Forfatter: Kåss, Erik

Marthilm, Grete

Trykt: [Oslo] : Kunnskapsforlaget, 1993.

Sidetall: 104 s.

ISBN: 82-573-0558-8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ordboken er en tynn, tynn flis som sannsynligvis ikke vil hjelpe deg et døyt. 100 sider for to språk sier vel alt... Og skriftstørrelsen er ikke akkurat liten...

Sats heller på en omfattende engelsk-engelsk ordbok der de medisinske uttrykkene forklares. Eller et norsk medisinsk oppslagsverk - husk at de engelske ordene ofte ligger nært opptil de latinske betegnelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg mente ikke nødvendigvis en norsk-engelsk/engelsk-norsk ordbok. Regner med at jeg klarer meg med en engelsk en hvis ordene er forklart. Jeg anser meg selv som ganske god i engelsk, det er bare disse håpløse faguttrykkene (som jeg sannsynligvis ikke hadde forstått mer av om boken var på norsk...) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Penguins Medical Encyclopadia av Peter Wingate og Richard Wingate - eller så er det noen i Oxford Consise Dictionary-serien som helt sikkert er nyttige.

Blant de norske husker jeg at jeg en gang hadde et oppslagsverk med de latinske betegnelsene, men jeg husker ikke hva den het... Boken var svart, med menneskekropper i forskjellige aldre på fremsiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...