Gå til innhold

Et lite shampo dielmma.

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ble litt inspirert av tråden om shampo til farget hår. Har selv farget hår, men også veldig sensitiv hodebunn som tåler få shampoer og hår som er skadet av rettetang. Finnes det en shampo som hjelper for sensitiv hodebunn, farget hår og en som beskytter håret mot varmepåkjenning? Viktigst er igrunn at shampoen beskytter fargen og hodebunn, siden det finnes mange andre alternativer for varmebeskyttelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

^ Jeg er veldig fornøyd med en shampoo som jeg har fra merket "Phyto" - sikkert litt ukjent for de fleste, men de har litt utvalg på Vita (ellers så kan du få tak i det på feelunique.com) Nå har ikke jeg brukt shampooen for farget hår, ettersom jeg ikke farger håret. Men jeg er så fornøyd med den som jeg bruker ihvertfall. Siden du har farget hår tror jeg kanskje at "PhytoCitrus Vital Radiance" kunne vært noe for deg, skal visst fungere på sensetiv hodebunn også.

http://www.feelunique.com/p/Phyto-PhytoCitrus-Restructuring-Shampoo-200ml

Endret av Brunette88
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset. Litt dårlig i engelsk, men betyr dette at den må brukes 2-3 uker før farging?

PHYTOCITRUS must be used for 2 or 3 weeks following a perm or colour treatment.

Går det ann å bruke balsam fra et annet merke eller er det lurt å bruke begge deler fra denne serien?

Skrevet

Takk for tipset. Litt dårlig i engelsk, men betyr dette at den må brukes 2-3 uker før farging?

PHYTOCITRUS must be used for 2 or 3 weeks following a perm or colour treatment.

Går det ann å bruke balsam fra et annet merke eller er det lurt å bruke begge deler fra denne serien?

Tror det betyr at du må bruke den i 2-3 ukker etter å ha farget håret. Men akuratt det tror jeg ikke er så nøye. Det som er viktig med shampooene til Phyto er at du må la de virke litt. Jeg vet ikke hvordan denne er, men min er veldig tyntflytende, jeg heller litt i hånden, masserer det litt inn med hendene til det begynner å skumme, og så tar jeg den i håret, og lar den stå i i et par minutter.

Vil tro at det går helt fint å bruke en annen balsam. Jeg mikser ihvertfall shampo og balsam fra andre serier.

Skrevet

Kjøp varmebeskyttende spray til håret som du sprayer i håret når du skal bruke rettetang. Finnes blant annet på VITA, bare å spørre der. Eller hos frisør.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg låne tråden litt for et spørsmål om varmebeskyttende spray?

Hvordan kombinerer man den med resten av stylingsproduktene?

Når jeg var hos frisøren hadde hun en gel/paste sak oppi håret, pluss hårgloss, før hun brukte rettetang. Men jeg vil helst ha beskyttelse også, så jeg har kjøpt en varmebeskyttende spray. Nå er spørsmålet mitt:

Sprayer jeg først, også jobber inn litt gel/paste, også bruker jeg rettetangen, og kanskje tar på litt gloss tilslutt? Føler at det blir litt vel mye produkter oppi håret, men hvordan gjør dere andre det?

Skrevet

Hvis jeg har vått hår, så sprayer jeg litt rikelig med varmebeskyttende spray i håret, så føner jeg det. Skal jeg rette håret når det er tørt, sprayer jeg med varmebeskyttende på god avstand,børster gjennom håret, og så retter jeg det. Avslutter med å ta litt biosilk i håret.

Skrevet

Jeg pleier å, etter dusj, la håret tørke før jeg setter i gang med rettetangen. Da bruker jeg kun varmebeskyttende spray og så retter jeg håret. Om jeg føler jeg trenger noe mer i håret, som spray eller lignende bruker jeg det etterpå, ellers føler jeg håret blir formet med en gang og vanskelig å få til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...