Gå til innhold

Inngangsmarsj

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet noen hva den inngangsmarsjen som blir brukt i father of the bride heter? Den begynner litt klassisk, så går den over i orgel.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Bride ( ulogget )
Skrevet

Muppi: Jeg vett hvilken du tenke på; men det er to forskjellig melodier som blir spillet -bare uten ophold.

Denn ene er Kanon i D-dur by Pachelbel og den andre er " Here comes the bride".

Good luck!!

Bride'en ( uloget filmfreak!)

Skrevet

Åhhh tusen takk!!!!!!Vet du hvor jeg kan finne Kanon i D-dur by Pachelbel?Hvilken CD???Er denne vanlig i bryllup??

Gjest Anonymous
Skrevet

Muppi: Send meg a pm, så kan jeg kanskje orne denn for deg!?

Bride'en

Skrevet

Den heter Canon in D-major og fins på massevis av klassiske cdinnspillinger. Vi skal ha denne som prosesjonsmarsj i vårt bryllup, mye fordi Father of the bride er en av de filmene jeg liker aller best!

Men d eneste versjonenen du finner på cd er med strykeorkester, den fins ikke gitt ut på kirkeorgel, jeg har iallefall ikke fått tak i den (Og pappa driver radio og søstra mi jobber i Norges største platesjappe)

Men jeg har den på MP3 fil.......

Skrevet

Godt å se at flere også har falt for den...Jeg har lyst til å ha den når jeg går opp kirkegulvet, men svigermor mente det var begravelsesmusikk og at en måtte ha Mendelsohn :o

Men jeg skal hvertfall ha den når vi går ut igjen av kirka, lar meg ikke styre helt av svigers... :D Jeg synes melodien er helt nydelig! Har tenkt på den helt siden første gang jeg hørte den i Father of The Bride..(Vet hva jeg skal hjem å høre på etter jobb) Har 2 cd`er med den på, husker ikke helt hva de heter!

Skrevet

Men, jeg vil ha den med strykeorkester slik som på cdÈn!Hva gjør man da?Hva gjør man når man ikke vil ha orgel?Og man ikke har råd til ett helt strykeorkester????Kan man spille cd i kirken ved innmarsjen???

På hvilken cd kan jeg finne versjonen med strykeorkester?

Father of the bride er min favoritt film over alle filmer, og var det lenge før jeg ble fridd til!!

Skrevet

Hvis du vil ha den med strykere må du leie inn folk (sikkert ikke gratis) eller spille cd. Det er ikke lale kirker som har lydanlegg til å spille cd, heller ikke sikkert de er villige til å spille en cd du har med deg. Men dette må du forhøre deg om.....

Skrevet

Så det er mulig å spille cd i kirke?????Noen andre som har opplevd det noen gang??

Skrevet

Ærta berta buse, Muppi er Bridezilla... :ler:

Men jeg har som sagt hørt den på kirkeorgel med trompet og det er minst like nydelig, og passer bedre i en norsk kirke syns jeg. Og jeg gleder meg sinnsykt til vi skal ha den som prosesjonsmarsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...