Denon Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 (endret) For fire år siden oppdaget jeg at min kone hadde et forhold til en kollega, det vil si, de hadde et sms/mms forhold som tok for seg det meste... Jeg kikket på telefonen hennes og fikk det bekreftet. Hun erkjente forholdet, lovte å slutte, men fortsatte i det skjulte. Siden jeg viste hvem den andre var, ringte jeg etter en tid til ham og sa at dette måtte ta slutt -og siden han også var gift, så insinuerte jeg at jeg satt på håndfaste besvis, og dermed også var villig til å sende de videre... Han lovte å gi seg, og deretter varslet jeg min kone om samtalen -hun ble fly hoppende forbanna! Nå noen år senere er jeg mistenksom og lurer på om ikke noe er på gang igjen, kanskje ikke med den forrige (selv om jeg tror det) og tegnene er de samme. Hun sitter mye å taster på iPhone, har den med seg overalt -i huset (på badet om morgen -i solstolen på terrassen på ettermiddagen osv osv) som om hun er redd for at den skal være tilgjengelig for andre. Selv om hun sist gang hevdet at forholdet ikke var slik jeg trodde, er jeg nesten sikker på at hun løy, tror helt sikkert at dette var en hodestups forelskelse. Nå har jeg ikke innsyn i telefonen eller på annet vis tilgang til å finne ut av dette, men mistenksomheten er gnagende, tegnene de samme som sist, og jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Sist gang satte jeg et ultiatum, de utvekslet sexuelle meldinger og bilder, for meg er det utroskap, selv om jeg ikke har bevis for at de har fysisk "gjort det" Hun hevdet den gang at dette ikke er noen utroskap, og at jeg overdrev. Fikk nærmest for meg at jeg var den "kriminelle" som hadde kikket i telefonen hennes, og ikke hun som brukte den slik hun gjorde... Jeg er veldig glad i min kone, jeg er ikke på noen måte perfekt, har en krevende men usedvanlig godt betalt jobb, og er trofast tross omstendighetene i forholdet. Vi er midtveis i livet, ble sammen i ung alder, og har to snart voksne barn sammen, kanskje er det på tide å finne på noe annet og gå hver vår vei, jeg ønsker det ikke, men heller det en å bli holdt for narr. Hva syns dere, hvordan skal jeg gå frem nå? Endret 2. juni 2010 av Denon
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Først skjønte jeg ikke at du fant deg i dette ... men da jeg leste videre skjønte jeg at dere er godt voksne og at dere har to barn sammen, så du skjønner jeg at du har holdt ut, men har dere det så kjedelig i forholdet at konen din må flørte med andre? Jeg syns dere burde finne ut av problemene før dere skiller lag, men det kan hende at dere rett og slett har vokst fra hverandre ... Du får si til din kone, at du ikke orker mer, og at du vil separeres en stund, så skal du se at hun blir redd for å miste all luksusen ;-)
leirbål Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Utroskap er det den enkelt definerer det som. For noen går grensen ved å dyrke forelskelse i andre, og for noen er den fysisk. Jeg ville satt meg ned og snakket rolig med henne om dette. Forklart hva du kan leve med og ikke. Hør hvor hennes grenser er. Er de ulike bør hun allikevel respektere dine sålenge de ikke grenser til sykelig sjalusi. (Og det har jeg ikke mistanke om her.) Jeg ville også sagt at du ikke klarer å stole på henne fordi oppførselen hennes minner for mye om sist hun brøt tilliten din. Nekter hun for at noe har skjedd, ber du om å få se iphonen hennes, for å bli tryggere på at ingenting lignende har skjedd. Om hun er utro ville jeg bedt om samlivsrådgiving. Det er ofte en grunn til at en søker noe utenfor ekteskapet. Kanskje føler hun at jobben din krever for mye? Eller at det er andre ting dere kan gjøre for at hun skal få det hun trenger hos deg. Jeg sier på ingen måte at det er din skyld, men du kan sitte med løsningen uten å vite det. Som du sier, du ønsker egentlig ikke skilsmisse. Og utrolig mange par får det bedre etter en krise, selv om det er tøft når det står på. Men det kreves at begge partene er villige til å gjøre en innsats. Det er en grunn til at dere giftet dere med hverandre. Nå er tiden inne til å huske herfor, og kjempe for det dere har.
Gjest I Grosny Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Men hvordan har dere det ellers da. Driver dere å kysser koser og stortrives sammen hele tiden, eller trekker hun seg unna og gjør seg utilgjengelig for din kos? Er dere fortsatt kjærester i hverdagen?, eller er dere bare et bokollektiv? Har dere lyst på hverandre? Er dere bestevenner? Gleder dere dere til hver gang dere skal se hverandre? Elsker hun deg, og han og ..., eller elsker hun bare han andre? Elsker du henne?
Havbris Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Utroskap er det den enkelt definerer det som. For noen går grensen ved å dyrke forelskelse i andre, og for noen er den fysisk. Jeg ville satt meg ned og snakket rolig med henne om dette. Forklart hva du kan leve med og ikke. Hør hvor hennes grenser er. Er de ulike bør hun allikevel respektere dine sålenge de ikke grenser til sykelig sjalusi. (Og det har jeg ikke mistanke om her.) Jeg ville også sagt at du ikke klarer å stole på henne fordi oppførselen hennes minner for mye om sist hun brøt tilliten din. Nekter hun for at noe har skjedd, ber du om å få se iphonen hennes, for å bli tryggere på at ingenting lignende har skjedd. Om hun er utro ville jeg bedt om samlivsrådgiving. Det er ofte en grunn til at en søker noe utenfor ekteskapet. Kanskje føler hun at jobben din krever for mye? Eller at det er andre ting dere kan gjøre for at hun skal få det hun trenger hos deg. Jeg sier på ingen måte at det er din skyld, men du kan sitte med løsningen uten å vite det. Som du sier, du ønsker egentlig ikke skilsmisse. Og utrolig mange par får det bedre etter en krise, selv om det er tøft når det står på. Men det kreves at begge partene er villige til å gjøre en innsats. Det er en grunn til at dere giftet dere med hverandre. Nå er tiden inne til å huske herfor, og kjempe for det dere har. Jeg er veldig enig med Leirbål her. Det er kun du selv, dine egne følelser og grenser som kan avgjøre om dette er utroskap eller ikke, det spiller ikke så stor rolle gva jeg eller andre mener om akkurat det. En poll om samme tema vil heller ikke kunne svare deg. Du må forsøke å gripe fatt i det som trykker her nå, og eventuelt være innstilt på å gå inn i en samlivkrise der der har to valg: enten gå hver sin vei, eller forsøke å "jobbe" seg igjennom krisen. Det er sant som Leirbål sier, det finnes mange par som kommer styrket igjennom en vond, og krevende krise. Jeg er blandt de som har opplevd det!
Gjest Stian Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Sjekk mobilen hennes, eventuelle mobilregninger og samtalespesifikasjoner. Tillit er bra, kontroll er best. Ikke sitt og vær den dumme i forholdet. Få kontroll over hvem hun snakker med og om hva. Vær sleip, og ikke vær redd for at hun skal bli sint... du gjør bare det du må. Ikke la henne få muligheten til å slette noe først. Det er som regel ved overaskelseskontroll man finner det man er ute etter. Og ellers, har jeg nulltoleranse for bare "uskyldige" flørter. Men --> Your call.
Gjest Gorgonzola Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 For å svare slik det vanligvis gjøres her inne: Hadde du vært kvinne ville du nok mer eller mindre unisont fått klare svar som gikk ut på at du snarest måtte hive ut denne drittsekken som utnytter deg, gir faen i unger og hus og hjem og ikke minst deg. TS, at du gidder å bli holdt for narr gang etter gang, det skjønner jeg ikke. Du er vel blitt regningsbetaleren, elskeren finnes sannsynligvis andre steder. Synes du skal gå i dybden på deg selv og kjenne etter hvilket liv du vil ha, i tillegg til unger og en krevende godt betalt jobb.
MissMas Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Din kone har bevist at hun ikke setter pris på deg. Du kan få bedre!
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Hvis det er så viktig for deg å få sjekket telefonen hennes, så kan du vel forsøke å gjøre det mens hun sover? Jeg gjorde faktisk det, ikke planlagt, men jeg våknet en natt med gnagende tanker (hadde vart noen uker) og da fant jeg ut at det var en utmerket anledning til å sjekke tlf. Og det var lurt.
<CupCake> Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 Jeg er uenig med en del folk her inne. Utroskap er noe du selv definerer og jeg vet med sikkerhet at både jeg og Mr.CupCake hadde sett på et slikt mobilgorhold med meldinger og bilder som like sårende og ekte som et fysisk et. Jeg synes ikke noe kan unnskylde utroskap, hvis hun synes du brukte for mye tid på jobben eller at mye av spenningen i deres forhold var borte eller svinnende så hadde den voksne g rette tingen vært å ta det opp med deg og ikke gå bak ryggen din å holde deg for narr på en slik måte. Det er jo tydelig at du ikke er trygg på henne, og det er tydelig at du har god grund til dette - men jeg mener at å kunne stole på hverandre er noe av det viktigste i et forhold og når det er borte så er MYE borte. Å gå gjennom telefonen hennes er heller ikke noe grusomt hvis du har mistaker - det burde jo ikke plage henne om hun ikke har noe å sjule. Jeg vet at Mr.CupCake egster seg litt av og til (pga han er mye borte pga jobben)- og siden jeg ikke har noe å sjule har gjort det klart at han når som helst kan få titte hvis han vil.. Jeg er helt sikker på at du kan finne noe bedre, enn som ikke holder deg for narr.
Jade Skrevet 4. juni 2010 #11 Skrevet 4. juni 2010 Det er bare DU som kan bestemme hva som er uakseptabelt for deg! For meg hadde det vært utroskap å utveksle sex-meldinger og -bilder. Enda verre er det jo når han har vært utro med han tidligere! Jeg hadde i tillegg lurt på om det skjedde mer bak min rygg enn de meldingene! Sett foten ned! Godtar du ikke at de sender slike meldinger, så skal hun heller ikke gjøre det når hun er i et forhold med deg!
Frøysa Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 Er det verdt å holde sammen - til tross for barn og et langt ekteskap, når du ikke kan stole på din kone? Vil si at tilitt er noe av det viktigste man kan ha i et forhold og når man gjentatte ganger får det kastet på seg at andreparten holder deg for narr, da hadde jeg personlig ikke klart mer. Skal du måtte gå på vakt hele tiden...? Nå sier du lite om hvordan dere har det ellers i forholdet deres, som noen andre her også påpeker. Men reagerer litt på at hun reagerte slik når du mente det var utroskap. Du har en stemme oppi dette du også, dere er jo faktisk to. Og når dere har ulike synspunkt på hva som er utroskap og ikke, burde hun respektere synet ditt. Hvor man mener grensen går er ganske individuelt. Kan jo være at dere har vokst fra hverandre, eller at hun trenger spenning i - og med at du har en krevende jobb og kanskje er mye borte? Syns likevel ikke en poll skal avgjørde om du skal gå eller bli. Det må nesten du finne ut av, men vi kan jo gi deg råd på veien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå