Orthia Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 En nydelig liten katt har de siste dagene hengt rundt huset mitt. Den er svært kjælen og kontaktsøkende. Jeg har i utgangspunktet ikke villet la den slippe inn, slik at den ikke skal tro den bor her, men i stad stod den og mjauet og skrapet på verandadøren med to svære hannkatter bak seg, så da hadde jeg hjerte til annet enn å la den få litt pusterom her. Den ville ikke ha mat, men ligger og maler i sofaen. Jeg skal sette opp lapp i butikken i morgen, men hvor henvender jeg meg hvis ingen savner den? Den har ingen synlig merking, men de kan vel kanskje ha usynlig chiper? Hvem har oversikt over merking, og hvor henvender folk seg når de mister katten sin? Den virker jo som den er vant med å være med folk, siden den er så kjælen. Den er sikkert ikke mer enn seks måneder gammel, heller. Og hvor dumt er det egentlig å ta vare på (dvs mate, kose, slippe inn) en liten katt som oppsøker oss? Jeg vil jo den skal finne hjem, men inntil vi finner ut hvem som eier den..
Siiw Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Så bra du bryr deg!;-) Du oppsøker dyrebeskyttelsen/vetrinær vet dem kan sjekke om den er chippet. angående - pusen(om ingen henvender seg.) så prøver vel dem og finne ett nytt hjem;) Bare gi den mat - kan jo ikke la den sulte heller;( . tviler på chip for det er synelig i øret med en grønnfarge når det er mørkt. og når den er så ung som tviler jeg på at den er kastrert å så.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Våre katter som er chippet har en X i øret. Men er ikke sikkert alle veterinærer bruker og gjøre det. Du kan kjenne etter i nakkeskinnet om du kjenner en liten avlang brikke der, kjenner den ganske godt på mine hvertfall. Er du helt sikker på at det er en kattunge? Noen av kattene våre ser ut som de er hvertfall et par år gamle, men er såvidt året. Mens noen andre er noen år gamle og ser ut som kattunger :gjeiper: Hvis det er en kattunge så har den kanskje bare gått litt for langt, tar du et bilde av pus og henger opp på nærmeste butikk så er det kanskje noen som kjenner h*n igjen
Gjest Huffsa Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Min pus er chippet og er umulig å se det hvis ikke du kjenner GODT etter, eller hvis du ikke har chip-maskin. Det er bare en bitteliten brikke i nakken, ikke noe merking i øret eller noe Du kan ringe dyrleger/falk og spørre om de kan sjekke chipen for deg Så jo, Siiw, det er ikke alltid synelig i øret når det er mørkt Ingen av mine 5 har det, men chip har de.
Frøysa Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Hadde samme opplevelsen. En katt som hadde gått rundt på hele hjemplassen min i flere uker uten at noen hadde sluppet den inn. Ingen som savnet den, ingen som ville ha den... Så kom den til oss, som nettopp hadde hatt katt i lange tider, men måtte avlive den pga kreft for 2 gang... Så den lille katten fikk bo hos oss Den var mest sansynlig bare dumpet i nærheten av hovedveien, slik som har skjedd her flere ganger.. Den hadde lungebetennelse og kunne knapt puste, men var for svak til å få antibiotika.. Så vi fikk beskjed om at den kom til å sovne inn etter noen uker. Men heldigvis så klarte den seg! Den katten er den snilleste og mest kosete vi har hatt, og det har kanskje noe å gjøre med at den var hjemløs? Kan jo alltids ta vare på den du, hvis det ikke er krise ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå