Suitable Skrevet 9. juni 2010 #21 Skrevet 9. juni 2010 I innbydelsen hadde vi invitert det voksne ekteparet Per og Lise; vi hadde ikke nevnt barna. Vi fikk i dag til svar at Per, Lise og deres 3-årige sønn Kalle kommer. Er det da ikke logisk og alminnelig høflighet at de i det minste spør om det er greit at de tar med sønnen? Han er tross alt ikke bedt. Jeg og min forlovede er enige om at vi ikke ønsker barn i bryllupet. Babyer er ok, men ikke unger i "hyle, løpe overalt og plukke på ting-alderen". Har de gode grunner og spør om det er greit er vi ikke helt steile, men å bare ta for gitt at de kan ta med barn synes jeg er frekt. Måtte bare klage litt... Jeg er ikke interessert i å ha barn til stede, og jeg kommer ikke til å stelle i stand verken gryte med grillpølser eller filmrom.
Suitable Skrevet 9. juni 2010 #22 Skrevet 9. juni 2010 Dette var freidig. Jeg hadde gitt beskjed at det ikke skal være barn med. Hvis ikke kan du foreslå at dere ordner noen til å passe ungene for dem...?
Aurora26 Skrevet 17. juni 2010 #23 Skrevet 17. juni 2010 Opplevde noe av det samme da en av gjestene våre sendte en sms for å takke ja til invitasjonen, og skrev at de to døtrene deres gledet seg veldig til den dagen. Jeg ble også helt paff. For vi har hele veien sagt at vi ikke ønsker barn i bryllupet. Dette fordi vi mener at et bryllup er en voksen begivenhet (taler, festing og drikking) og vi VET at barna vil kjede livet av seg under taler etc. Hadde vi selv hatt barn, ville det kanskje vært annerledes. Men vi har i hvertfall hele veien vært veldig klare på dette. Eller, jeg trodde jo i hvertfall det, inntil jeg fikk den meldingen. Jeg valgte å sende et svar tilbake der jeg skrev at det var veldig hyggelig at de (voksne) ønsket å dele dagen med oss, men at vi hadde valgt å ikke invitere barn (av grunnene som jeg skrev over), og at jeg håpet de hadde forståelse for dette. Det ble et litt småmuggent svar tilbake, men de forsto. Det går jo ikke an å kreve at barna skal være med heller?! Så det endte med at barna blir hjemme Nei, for oss var det viktig at dette ble en voksen feiring, og derfor krever jeg at gjestene våre forstår dette. Når det gjelder spedbarn som fremdeles ammes er jo dette noe annet. Så det blir noen babyer i bryllupet, men de skaper stort sett litt mindre tjas og mas enn de som løper rundt og maser når de kjeder seg... Jeg syns det er et minstemål at gjestene respekterer ønskene til de som faktisk har bedt dem, og som den dagen faktisk skal handle om ... Gjester som ikke viser forståelse for våre ønsker, får heller bli hjemme og furte ... Hvis dette er noe som er like viktig for dere som det er for oss, så håper jeg dere velger å si i fra. Er utrolig dumt hvis dette ødelegger for dagen deres. Og gjør det det; så LOVER jeg at du kommer til å angre leeeeenge. Er bare å si i fra. Dere har lov til å skape den dagen som dere ønsker. Jeg har forøvrig også vært borte i at kjæresten til en av gjestene våre ba seg selv (selv om det kun var navnet hans som sto i invitasjonen, og vi aldri har møtt henne...) - men det blir en litt annen tråd igjen...
Auri Skrevet 17. juni 2010 #24 Skrevet 17. juni 2010 Jeg synes det tar kaka med de som tar med voksne barn. Vi skal prøve å snakke med dem en gang til og være litt klar i talen. Ønsk meg lykke til. Hva med å enkelt og greit si "Vi synes det er veldig hyggelig at xxx og xxx vil være med å feire, men det har seg slik at vi har ikke plass og mat til flere, derfor er det kun dere foreldre som er invitert og det er ikke mulig at de blir med!"
Gjest Spinell Skrevet 18. juni 2010 #25 Skrevet 18. juni 2010 Siden mange bryllupsgjester tydeligvis har tungt for å forstå hvem invitasjonen gjelder selv om navnene står tydelig på invitasjonen, så lurer jeg på følgende: Er det noen som har en kjekk og kort formulering som kan skrives inn i invitasjonen, der det framgår at barna ikke er invitert? På toppen av det hele bør det skrives på en slik måte at ingen blir fornærmet! (Rene kinderegg-ønsket, dette )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå