Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 I innbydelsen hadde vi invitert det voksne ekteparet Per og Lise; vi hadde ikke nevnt barna. Vi fikk i dag til svar at Per, Lise og deres 3-årige sønn Kalle kommer. Er det da ikke logisk og alminnelig høflighet at de i det minste spør om det er greit at de tar med sønnen? Han er tross alt ikke bedt. Jeg og min forlovede er enige om at vi ikke ønsker barn i bryllupet. Babyer er ok, men ikke unger i "hyle, løpe overalt og plukke på ting-alderen". Har de gode grunner og spør om det er greit er vi ikke helt steile, men å bare ta for gitt at de kan ta med barn synes jeg er frekt. Måtte bare klage litt... Jeg er ikke interessert i å ha barn til stede, og jeg kommer ikke til å stelle i stand verken gryte med grillpølser eller filmrom.
Gjest prikk1 Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Enig, frekt! Er ikke barna nevnt, er ikke barna invitert, da kommer ikke barna! Selvfølge
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Helt enig. Det var frekt. Vi ba kun voksne i vårt bryllup bortsett fra nær familie. I vårt bryllup var det bare to barn. Sønnen til mannen min og niesen min. Hvis alle de andre gjesten skulle hatt med seg alle sine barn ville det blitt veldig dyrt for oss. Vi måtte hatt større lokaler, mer mat og drikke. Det hadde også blitt et mer ståkete bryllup med mange små barn. Den dager er det DERE det gjelder. Ikke la masse småunger ta fra dere oppmerksomheten. Si fra til dem på en pen måte at dere ikke kan be barna til alle sammen pga plass, matbestilling, osv.
~Minni~ Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Frekt. Vi inviterte også kun voksne (skrev kun de voksnes navn i innbydelsene) og det var ingen som spurte om de kunne ta med barna. Jeg har også forståelse for at noen "må" ha med seg barna, men da er det normal høflighet og spørre om det er greit. Man tar da ikke bare med seg ekstra gjester uten å spørre først selv om det er barna det er snakk om.
jomfrua Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 En måte å se det på: De har sagt fra før bryllupet, så fint, for da kan dere si fra at det går dessverre ikke. Dere kan si at dere ønsker ikke å ha barn i bryllupet. Og at det blir feil da alle andre har skaffet seg barnevakt og forholdt seg til det og at det vil være feil om dere gjorde noen unntak. Jeg opplevde, enda vi hadde gjort det helt klart, at søster til brudgom kom med barn. Det var pinlig - for selv hadde jeg søsken som slet og kom senere pga barnevakt koordinering. Vi hadde heller ikke noe tradisjonelt bryllup men regelrett fest og derav så var det ikke ønsket at det var barn tilstede. Det var slik vi ønsket vårt bryllup. Jeg synes det er respektløst og det går det an å si fra om.
Gjest Pippelipp Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Vi har opplevd det samme, vi inviterte foreldrene og de kommer sammen med sine barn på littog tjue og atten. Det synes jeg ikke er greit. De reiser til Norge fra Frankrike og jeg skjønner at de vil gjøre en familieferie ut av turen, men barna er ikke invitert i bryllupet og de kan da vitterlig finne på noe annet den ene kvelden? Nå kommer barna likevel for han skjønte ikke poenget da jeg prøvde å foreslå at de sikkert heller hadde lyst til å gjøre noe annet den kvelden og hverken jeg eller kjæresten min har baller nok til å bruke klar tale...selber schuld...
Sunshine Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Si i fra på en pen måte at barn dessverre ikke var invitert til bryllupet, og det vil ikke være rettferdig for de andre om de tar med sitt.
Barcelone Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Så frekt! Blir helt sjokkert av det flere her forteller at folk bare tar med seg barn. Det går bare ikke an! Dere må sette dere ned med gjestene og si at det ikke passer. Pippelipp hva med å få en av foreldrene deres til å si fra. Å ta med voksne barn er virkelig toppen av frekkhet!!!!
Snart Frue Skrevet 3. juni 2010 #9 Skrevet 3. juni 2010 Det går an å sende en sms etter at de har takket ja til invitasjon hvor det står noe sånn: Kjempeglad for at dere kommer, håper det ikke ble for mye stress med å ordne barnevakt!
Pinkyh Skrevet 3. juni 2010 #10 Skrevet 3. juni 2010 Må nesten le... Er det mulig å være så frekk? Nesten så jeg ville blitt litt glad når folk gjør sånn, for da får jeg mulighet til å være litt frekk tilbake. Sånn som å sende en melding som "Snart Frue" foreslo.
Gjesten Skrevet 3. juni 2010 #11 Skrevet 3. juni 2010 De har jo allerede sagt at "Kalle" kommer, så da funker ikke metoden til Snart Frue. Jeg ville tatt en telefon og sagt at barn dessverre ikke er invitert. Det er veldig normalt å ikke invitere barna, så det bør de forstå, blir de sinte er det rett og slett deres eget problem.
Rosenrød Skrevet 3. juni 2010 #12 Skrevet 3. juni 2010 Sier dere ikke ifra til disse tankeløse fjolsene??
Snart Frue Skrevet 3. juni 2010 #14 Skrevet 3. juni 2010 Når de allerede har sagt at "Kalle" kommer så må de bare presisere at de har sagt til de andre gjestene at de ikke kan ta med barna og da er det ufint å gjøre unntak. De med normal folkeskikk og sosial intelligens forstår dette.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #15 Skrevet 3. juni 2010 Nå spørs det jo veldig på hvor disse gjestene kommer fra, om de kjenner andre i byen der bryllupet skal holdes osv...men jeg tror jeg ville ringt de og spurt om de har problemer med å skaffe barnevakt siden de har sagt at "Kalle" blir med. Deretter ville jeg ha prøvd å være behjelpelig ved å feks i fellesskap kommet til en løsning med en barnevakt som kunne tatt seg av Kalle i tillegg til barna til noen andre gjester som skal i bryllupet.
Viernes Skrevet 3. juni 2010 #17 Skrevet 3. juni 2010 Nå spørs det jo veldig på hvor disse gjestene kommer fra, om de kjenner andre i byen der bryllupet skal holdes osv...men jeg tror jeg ville ringt de og spurt om de har problemer med å skaffe barnevakt siden de har sagt at "Kalle" blir med. Deretter ville jeg ha prøvd å være behjelpelig ved å feks i fellesskap kommet til en løsning med en barnevakt som kunne tatt seg av Kalle i tillegg til barna til noen andre gjester som skal i bryllupet. Gjestene kjenner vel helt sikkert noen på sitt hjemsted som kan passe barnet. Trenger ikke ta med barnet om man skal til en annen kant av landet i bryllupet.
Jade Skrevet 3. juni 2010 #18 Skrevet 3. juni 2010 Om nå foreldrene skulle ha store problemer med å få barnevakt (selv med så god tid på seg), så burde de nå spørre pent om å få ta med barnet! Ikke bare ta det som en selvfølge!
Gjest Pippelipp Skrevet 4. juni 2010 #19 Skrevet 4. juni 2010 Jeg synes det tar kaka med de som tar med voksne barn. Vi skal prøve å snakke med dem en gang til og være litt klar i talen. Ønsk meg lykke til.
Jade Skrevet 4. juni 2010 #20 Skrevet 4. juni 2010 Lykke til Ja, jeg kjente haka bare dunket ned i knærne mine når jeg leste om de som tok med seg de voksne barna! Hjelpe meg! Godt de ikke reiser sammen en hel vennegjeng på ferieturen, da. Da hadde vel de troppet opp i bryllupet også :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå