Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 sex har aldri vert noe som har vert spesielt viktig for meg. jeg har blant annet en sykdom som gjør at jeg ikke er interessert i sex... jeg lurer på om dette gjør at jeg blir nødt å leve resten av livet alene? finnes det mennesker som har det som meg?, som er interessert i å leve i et samliv, med alt det andre gode et samliv har å by på, men ikke er interessert i sex - el at sex er det viktigste?
Phaedra Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 (endret) Husker jeg leste om det for noen år siden - at det fantes en forening i Norge for aseksuelle. Klarer ikke å finne den igjen nå, men fant Aven, den internasjonale organisasjon for aseksuelle + denne artikkelen. Skal si ifra hvis jeg finner noe mer info. Resten kan jeg dessverre ikke svare på... Men du er ikke alene om å føle det slik. Endret 2. juni 2010 av Phaedra
Phaedra Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Tidligere tråd på KG. Nevner blant annet http://aseksuell.diskusjonsforum.no/
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Har to venner som er asexuelle, og begge har surret seg inn i forhold med sexuelle. Det går, men det er komplisert. Begge forholdene er forøvrig et eller annet sted i spekteret åpne/polyamorøse. Det forenkler ting på mange måter med tanke på valgmuligheter. Men klart det er mulig å finne noen du klaffer med, og som er asexuell Det vil bare ta litt lengre tid AVEN er forøvrig ganske hyggelig forum, med mange fra Europa.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 I følge denne linken er 1.3% av befolkningen aseksuelle og det er faktisk flere enn som er homoseksuelle/lesbiske: http://www.abcnyheter.no/nyheter/100601/bare-en-prosent-er-homofile Aseksualitet er mer vanlig blandt kvinner enn blandt menn. Hvis man er mann er det dermed lettere å finne en kvinne i samme situasjon. I tillegg til de som er aseksuelle hele livet så er det mange som opplever aseksuelle perioder i livet etter puberteten. Det kan ha sammenheng med medisinske eller psykiske tilstander men kan også oppstå uavhengig av dette. F.eks. vil høyt stressnivå og høy arbeidsbelastning kunne medføre aseksuelle perioder. Det kan dermed tenkes at selv om en har vært aseksuell i mange år så kan dette endre seg. Det er også helt vanlig at interessen for sex avtar med alder (spesielt for kvinner) og mange blir helt aseksuelle. Uansett er det selvfølgelig veldig viktig at man blir kjent med hverandre og hverandres seksuelle behov. For mange er dette meget viktig og et for stor missforhold her vil kunne ødelegge et forhold helt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 En person i nær familie med meg er aseksuell, verdens triveligste person men ikke interessert i den typen forhold. Jeg vet at vedkommende har tenkt de samme tankene som deg, og det er klart at det er en del utfordringer hvis du finner en partner med andre preferanser enn deg men det meste kan gå hvis du er åpen om dine forventninger
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Ville bare si tusen takk til dere som har svart. Trodde jeg var alene om å ha det sånn, så nå føler jeg meg mye lettere til sinns. Tusen takk igjen, for hjelp og støtte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå