Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har idag fått forespørsel om han kan være vikar i et band for en spilling på en festival i Russland om 3 uker.. Finnes det mulighet for at dette går, til tross for at han må fornye sitt pass og heller ikke har visum... Er ikke tiden litt vel knapp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Stachtari83
Skrevet

Det tok nesten 2 mnd för jeg fikk visum til Russland... Pass pleier ogsaa aa ta noen uker saa näre sommerferien...

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Visumet er problemet. Pass kan man få på én uke, dessuten finnes det jo nødpass.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Fant nettopp ut at passet hans gikk ut IDAG... Må han ha det gamle passet med seg for å få nytt eller? Isåfall ligger det her hvor jeg er, og han befinner seg i en annen by...

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Fant nettopp ut at passet hans gikk ut IDAG... Må han ha det gamle passet med seg for å få nytt eller? Isåfall ligger det her hvor jeg er, og han befinner seg i en annen by...

Tror bare han må ha med legitimasjon. Man kan få pass på politikammerset der man oppholder seg, så han kan lett ordne det der han er.

Gjest Stachtari83
Skrevet

Ja, han maa nok det desverre, det er bare lov aa ha ett pass (selv om det ene er ugyldig), med mindre de "huller" det gamle saa det blir ubrukelig for forfalskning....

Skrevet

Takk igjen. Da blir det nok et problem, ja.. Ikke gyldig pass, og ikke visum.. Og 3 uker på seg.. Men hva gjør de som evt har MISTET passet sitt, og som av DEN grunn ikke har med seg pass på politistasjonen??

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Takk igjen. Da blir det nok et problem, ja.. Ikke gyldig pass, og ikke visum.. Og 3 uker på seg.. Men hva gjør de som evt har MISTET passet sitt, og som av DEN grunn ikke har med seg pass på politistasjonen??

Jeg sa at jeg hadde mistet det, fordi mitt lå en annen plass. Så fikk jeg nytt^^ Så det er lov å prøve seg. Men visumet er det verre med, det er dét som haster

Skrevet

Ok, takk:) Har prøvd å søke litt, og det ser ut til at dette kan bli vanskelig siden passet hans går ut idag, og det tar ganske lang tid før man får visum.. Hva er egentlig grunnen til at det tar så lang tid å få visum??

Gjest Stachtari83
Skrevet

Ok, takk:) Har prøvd å søke litt, og det ser ut til at dette kan bli vanskelig siden passet hans går ut idag, og det tar ganske lang tid før man får visum.. Hva er egentlig grunnen til at det tar så lang tid å få visum??

För var visum bare et ark du fikk via en enkel söknad (med kopi av pass), som du viste fram sammen med passet, men naa skal ambassaden skrive og stemple INNI det faktiske passet, saa dette maa leveres og hentes paa ambassaden (evnt sendes til/fra dersom landet ikke har ambassade i Norge....)

Skrevet

Du kan få nytt pass uten å ha med det gamle, men da må du levere inn en tapsmelding på det gamle passet samtidig (gjøres på passkontoret), og komme innom med det gamle passet når/hvis det dukker opp.

Undersøk med ambassaden om det går an å få visum raskere, forklar situasjonen. Det er ikke sikkert at de er så steile da.

Lykke til!

Skrevet

Ok, da finnes det altså håp, skjønner jeg..?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Se den russiske ambassaden for informasjon om visum.

http://www.norway.mid.ru/webko/visu_eu_nor.html

Normal behandlingstid for visum er 4-10 arbeidsdager. Man kan faa hastevisum i lopet av 1-3 arbeidsdager hvis man betaler ekstra for det.

Saa det boer ikke vaere pass/visum som hindrer han fra aa dra :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ang pass: Du trenger ikke å ha med det gamle når det har gått ut.

Jeg måtte ta med mitt gamle da jeg byttet navn, fordi det gamle var gyldig i noen år til. Men når hans har gått ut, trenger han det altså ikke.

Gjest Stachtari83
Skrevet

Ang pass: Du trenger ikke å ha med det gamle når det har gått ut.

Jeg måtte ta med mitt gamle da jeg byttet navn, fordi det gamle var gyldig i noen år til. Men når hans har gått ut, trenger han det altså ikke.

Jo han trenger det. Selv om det gamle er gaatt ut kan det fortsatt forfalskes med mindre de huller det.

Skrevet

Jeg fikk hastevisum til Russland på dagen. MEN det koster mye mer enn det vanlige visumet. Og man må regne med å vente noen timer på ambassaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...