Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har alltid vært singel. Trodde jeg møtte mannen i mitt liv for noen år siden, da jeg var 23, men neida, så har ikke funnet meg noen etter det. De fleste vennene mine fant seg en mann da de var mellom 18-22 år, og nå ser jeg at en del de er blitt så feite. Kiloene renner på. Jeg har to single venninner, og vi tre er alltid slanke, men vi er veldig aktive og er med på mye, og vi må holde oss attraktive, for det kan jo hende vi møter noen når vi minst venter det. ;-) Noen av mine opptatte venninner er like aktive som meg, og er med på ting selv om de har kjæreste, men jeg ser på de stillesittende. De sitter i sofaen kveld etter kveld og spiser potetgull, godt og brus, og gidder ikke bevege seg. Om jeg spør om vi skal finne på noe, så orker de som oftes ikke. Er det rart folk blir syke?
Konstantin Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Det er nok en del som forfaller litt når de får seg kjæreste ja. Hvis de har fått barn er det også mange som sliter med å få vekk all babyvekten!
Inger88 Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Jeg tror dette er veldig forskjellig fra person til person. Du sier jo at det er noen av de opptatte venninnene dine som er like aktive som deg selv. Og disse venninnene dine som ikke er så aktive; var de det før de fikk type? Det er nok noen som slapper litt mer av når det kommer til utsenet når de får seg type, men det er langt fra alle tror jeg. Har de barn kanskje? For jeg tenker at viss en har barn så gjør sikkert det en veldig sliten, sånn at en ikke orker gjøre så mye når kvelden kommer...
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Det er nok en del som forfaller litt når de får seg kjæreste ja. Hvis de har fått barn er det også mange som sliter med å få vekk all babyvekten! [/quot Men hvorfor gjør ikke de noe med det, det er jo bare å bevege litt på seg og spise sunnere. Eller har de det så bedagelig at de blir bare sittende trygt i armkroken til kjæresten og gror fast?
Evalilja Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Jeg dumpa eks, forelsket meg i en ny og samtidig gikk jeg ned kanskje 15 kg.. og etter tre år med ny.. 20 kg opp, og nå etter å bli dumpet ned fem... Så ja.. jeg blir feit av kjæreste :gjeiper:
*Numi* Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har nok også lagt på meg noen ekstra kilo etter at jeg ble sammen med min samboer. Han også, for den del. Det har nok noe med at før vi flytta sammen, så møttes vi gjerne kun et par ganger i uka og det ble fort vanlig med en film, godteri og brus disse dagene. Når vi plutselig var sammen hver dag etter at vi flytta sammen, hadde vanen med godteri og brus når vi hang sammen grodd seg litt fast, så da fortsatte det sånn flere ganger i uka. Men vi ble nå heldigvis obs på disse ekstra kiloene før noen av oss ble i nærheten av å se virkelig overvektige ut. Så nå er vi mer bevisste på vårt sukkerinntak og prøver å begrense oss til godterier på lørdager.
Konstantin Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Jeg personlig er i en vennegjeng, men vi er alle ganske unge. Vi er 21 alle sammen, og alle er i ett langvarigt forhold. Ingen av oss har lagt på oss noe, ene venninen min har faktisk gått ned 10 kg. Men jeg kjenner også en som har lagt på seg veldigt etter hun ble sammen med kjæresten. Jeg unnskylder forresten ikke de som ikke går ned babyvekt, men jeg sier bare at det er mange som sliter med dette. Selv om de ikke er så vanskelig å fikse. Men du som er singel vil jo se ditt beste ut siden du ser etter en som godtar deg, og elsker deg for den du er. De har funnet det og er kanskje ikke såå opptatt av å se like fysisk bra ut.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Jeg tror dette er veldig forskjellig fra person til person. Du sier jo at det er noen av de opptatte venninnene dine som er like aktive som deg selv. Og disse venninnene dine som ikke er så aktive; var de det før de fikk type? Det er nok noen som slapper litt mer av når det kommer til utsenet når de får seg type, men det er langt fra alle tror jeg. Har de barn kanskje? For jeg tenker at viss en har barn så gjør sikkert det en veldig sliten, sånn at en ikke orker gjøre så mye når kvelden kommer... Før var alle med på det meste, om det var jentekveld, fjelltur, ferie eller bare en tur i marka. 2 av mine nære venninner har små barn, men de er sosiale for det. De som sitter stille i sofaen var aktive før de fikk kjæreste og de har ikke barn, nå er de aktive på helt andre ting.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Er nok mye pga "skal vi kooose oss" på kveldene som blir til en fast greie. F.eks i helger. Siden det er helg så må man jo kose seg og spise dritt. Samboer har lagt på seg 13 kg etter vi flyttet sammen, men vi har nå tatt tak begge to og er på vei ned. Trimmer og spiser sunt, og har fått fjernet disse helg=snop. =) Er lettere når man er 2 om saken, enn at en av partene vil være aktiv, mens den andre er litt mer lat f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2010 #10 Skrevet 2. juni 2010 Tror nok det er veldig lett, når man skal kose seg med kjæresten, at man tyr til godt og brus og sånnne ting. Vet ikke ting alltid er lett, men jeg bare syns det er så fælt når jeg ser venner som forfaller, som hadde så bra kropp før. Så, ja, tror mange går opp i vekt når man får kjæreste etter å ha lest innleggene ;-)
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2010 #11 Skrevet 2. juni 2010 Er nok mye pga "skal vi kooose oss" på kveldene som blir til en fast greie. F.eks i helger. Siden det er helg så må man jo kose seg og spise dritt. Samboer har lagt på seg 13 kg etter vi flyttet sammen, men vi har nå tatt tak begge to og er på vei ned. Trimmer og spiser sunt, og har fått fjernet disse helg=snop. =) Er lettere når man er 2 om saken, enn at en av partene vil være aktiv, mens den andre er litt mer lat f.eks. Ja, det er sant, viss bare den ene vil, mens den andre spiser mye godt, så blir det vanskelig... :-)
Cashpink Skrevet 2. juni 2010 #12 Skrevet 2. juni 2010 Er nok mye pga "skal vi kooose oss" på kveldene som blir til en fast greie. F.eks i helger. Siden det er helg så må man jo kose seg og spise dritt. Samboer har lagt på seg 13 kg etter vi flyttet sammen, men vi har nå tatt tak begge to og er på vei ned. Trimmer og spiser sunt, og har fått fjernet disse helg=snop. =) Er lettere når man er 2 om saken, enn at en av partene vil være aktiv, mens den andre er litt mer lat f.eks. Man skal gjøre det litt spesielt med kveldene med kjæresten, og det er ofte at man forbinder mat med kos. Personlig synes jeg det er forkastelig. Har vært der selv hvor jeg har hatt samboer som kunne spise det han ville, mens jeg ikke. Og dermed la jeg på meg. Samboeren er kicka ut og vekta er borte. Med min nye kjæreste er det anderledes, han er opptatt av sunt kosthold som meg. Vi koser oss med hverandre istedet! hehe! Filmkveld med kjæresten betyr ikke at vi skal spise. Dessuten er vi mer fan av å gå oss en tur eller sykle eller noe sånt aktivt istedet for roligheten.
Gjest Elijah Skrevet 2. juni 2010 #13 Skrevet 2. juni 2010 Dette ser jeg selv overalt rundt meg og det er egentlig bare trist. Alle kjenner vel til de beryktede "forholdskiloene"? Om jeg en dag gifter meg eller inngår et seriøst forhold, kommer jeg til å legge frem en enkel kontrakt. Der skal det stå: If you grow, you go! :D
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2010 #14 Skrevet 3. juni 2010 Dette ser jeg selv overalt rundt meg og det er egentlig bare trist. Alle kjenner vel til de beryktede "forholdskiloene"? Om jeg en dag gifter meg eller inngår et seriøst forhold, kommer jeg til å legge frem en enkel kontrakt. Der skal det stå: If you grow, you go! :D HAHA, enig. Selv om man skal elske hvernadre for det indre, men jeg tenker på at når man blir feit blir man lettere syk og man orker ikke mer enn før ... jeg vil ha en aktiv kjæreste ;-)
Teriyaki Skrevet 3. juni 2010 #15 Skrevet 3. juni 2010 (endret) Jeg la vel litt på meg i starten, men nå er jeg finere, mer trent og sunnere enn jeg noen gang har vært. Vi har vært sammen i tre år. Han derimot trener ikke noe særlig, så han er nok litt overvektig, men ikke så mye da. Forresten ang. kommentaren om helgekos; Synes den var litt drøy da, for det er faktisk lov å kose seg med godis, potetgull, sjokolade eller hva man enn liker i helgene dersom man er glad i det. Man skal jo ikke begrense seg helt heller. Det som gjør at folk går opp i vekt er ikke den ene potetgullposen, sjokoladen og kanskje posen med smågodt de spiser i helgene. Det er all snopen de spiser når de ligger i sofaen og slasker i ukedagene samtidig som at middagene kanskje ikke er av sunneste sort heller, i tillegg til at de er i generelt lite aktivitet. Det er ikke sånn at enten så spiser man masse godt hele tiden, eller så spiser man ingenting. Det finnes en fin, og gylden middelvei, og det er det jeg mener alle bør strebe etter. (så framt man virkelig liker godter og snop. Dersom man ikke er glad i det så blir jo så klart saken en annen). Endret 3. juni 2010 av Teriyaki
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2010 #16 Skrevet 3. juni 2010 Svangerskap er en stor påkjenning for kroppen. Selv de som er slanke etterpå er BARE slanke. Musklene er like slappe, og når man da nærmer seg 40 så vil metabolismen hos de fleste endre seg, og man legger på seg, like mye fordi muskulaturen rett og slett ikke "lever" og bruker opp energien man får i seg. Problemet er ofte at i småbarnsårene så finnes det ikke ork eller tid til å fokusere på seg selv. Når kvelden kommer er det manna fra himmelen å ramle sammen i sofaen med noe godt i neven. Folk som ikke har barn er ikke istand til å se den mentale jobben som følger med barna.. De ser kun det praktiske, som bleieskift og trilleturer. Å holde seg i form krever tid, og det krever mulighet. Enda en grunn til at far bør og skal innvolvere seg 110% i barna. Å styre et helt hjem og en hel familie, pluss jobb utenfor huset OG alle andres timeplan hele uka er rett og slett for mye for en person. Da må noe gi etter... Og det er lov når det står på som verst synes jeg! Etterhvert som barna får beina med seg så hjelper det, og da kan man ta litt tak i det med tanken om at man skal være istand til å knyte sine egne skolisser ved fylte 80. Forhåpentligvis!
¤flicka¤ Skrevet 3. juni 2010 #17 Skrevet 3. juni 2010 Jeg har hørt om disse "forholdskiloene" men samtidig tror jeg det er litt tilfeldig. Jeg er iallefall sunn og aktiv selv om jeg er gift, samtidig kjenner jeg late single som liker å kose seg i sofakroken. Det er mulig at singellivet innbyr til mer fokus på kropp og utseende, men de som er opptatt av sunnhet vil nok alltid være det om de er i et forhold eller ikke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #18 Skrevet 3. juni 2010 Dette ser jeg selv overalt rundt meg og det er egentlig bare trist. Alle kjenner vel til de beryktede "forholdskiloene"? Om jeg en dag gifter meg eller inngår et seriøst forhold, kommer jeg til å legge frem en enkel kontrakt. Der skal det stå: If you grow, you go! :D Kjenner jeg blir litt trist hvordan single skal hakke ned på folk som er lykkelige og som har ett forhold for at de legger på seg litt. Hva gjør vell det dere?
Capricorn Skrevet 3. juni 2010 #19 Skrevet 3. juni 2010 Jeg dumpa eks, forelsket meg i en ny og samtidig gikk jeg ned kanskje 15 kg.. og etter tre år med ny.. 20 kg opp, og nå etter å bli dumpet ned fem... Så ja.. jeg blir feit av kjæreste :gjeiper: Kjenner meg igjen Jeg raste ned 10 kilo i forelskesrrus og la på meg det dobbelte når vi begynte å kose oss i sofakroken.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #20 Skrevet 3. juni 2010 Dette er typisk Når jeg var singel trente jeg så ofte jeg kunne, man er nok litt mer opptatt av hvordan man ser ut da og har litt bedre tid til å trene. Jeg har ikke lagt på meg så mye, men kost oss masse det siste året så flaks at det da. Men er ikke like fit så da vi traff hverandre. Begge liker å trene og er opptatt av å se bra ut så regner med at vi alltid kommer til å være sånn Nå prioterer vi heller å være sammen en å kun trene, men vi kan gjerne trene sammen, en joggeut/fjelltur sammen også. Viktig med sunne intresser som man kan dele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå