Nattesky Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Hei. Jeg er relativt ny i verdenen av styrketrening, men prøver meg litt frem. I det siste har jeg begynt å ta knebøy om kveldene (15 x 3) for å stramme opp rumpen og lårene litt. Jeg er ganske slank og trener kondisjon 3-5 ganger i uken. Hvor lang tid bør jeg forvente å måtte gjøre øvelsene før jeg merker fremgang? Har du gjort noe lignende? I så fall, hvor lang tid tok det før du så resultatene? Jeg vet at det er umulig å si for dere, ettersom det avhenger av utgangspunktet mitt osv, men jeg er interessert i å høre deres erfaringer (tok det 1 eller 6 mnd f.eks).
Gjest prikk1 Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Kan tenke meg du begynner å se synlige resultater etter en måneds tid om du trener 3-5 ganger i uken, om ikke før Men til du er i selve mål til du blir fornøyd, må man vel regne med mer enn en mnd
Leifr Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Du vil ha mer å hente hvis du kjører knebøy med vekter av en eller annen type.
Sekretæren Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Det er sikkert fremgang å spore på et eller annet nivå om du bare gjør knebøy uten vekter, men det vil stagnere ganske kjapt. Jeg gjør knebøy, men med vekter, og veksler mellom volum og intensitet, dvs lettere vekter med flere repetisjoner og tyngre vekter med færre repetisjoner. Hvis du ikke har tilgang til et greit utstyrt treningssenter, kan du jo bare holde et eller annet tungt inntil brystet, gjerne en manual, og gjøre goblet squat http://www.youtube.com/watch?v=PKmrXTx6jZs&feature=related Men etterhvert, hvis du vil se flere resultater, bør du øke i vekter for å få fremgang. Da må man ha en skikkelig rack/stativ, for sikkerhetens skyld. Og da må du på et senter
Leifr Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Men etterhvert, hvis du vil se flere resultater, bør du øke i vekter for å få fremgang. Da må man ha en skikkelig rack/stativ, for sikkerhetens skyld. Og da må du på et senter Eller evt. investere i et rack å ha i garasjen eller noe annet passende sted hjemme. Men det er vel mer for folk som allerede er seriøst hekta på vekttrening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå