Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er relativt ny i verdenen av styrketrening, men prøver meg litt frem. I det siste har jeg begynt å ta knebøy om kveldene (15 x 3) for å stramme opp rumpen og lårene litt. Jeg er ganske slank og trener kondisjon 3-5 ganger i uken. Hvor lang tid bør jeg forvente å måtte gjøre øvelsene før jeg merker fremgang?

Har du gjort noe lignende? I så fall, hvor lang tid tok det før du så resultatene?

Jeg vet at det er umulig å si for dere, ettersom det avhenger av utgangspunktet mitt osv, men jeg er interessert i å høre deres erfaringer (tok det 1 eller 6 mnd f.eks).

Videoannonse
Annonse
Gjest prikk1
Skrevet

Kan tenke meg du begynner å se synlige resultater etter en måneds tid om du trener 3-5 ganger i uken, om ikke før :) Men til du er i selve mål til du blir fornøyd, må man vel regne med mer enn en mnd

Skrevet

Du vil ha mer å hente hvis du kjører knebøy med vekter av en eller annen type.

Skrevet

Det er sikkert fremgang å spore på et eller annet nivå om du bare gjør knebøy uten vekter, men det vil stagnere ganske kjapt. Jeg gjør knebøy, men med vekter, og veksler mellom volum og intensitet, dvs lettere vekter med flere repetisjoner og tyngre vekter med færre repetisjoner. Hvis du ikke har tilgang til et greit utstyrt treningssenter, kan du jo bare holde et eller annet tungt inntil brystet, gjerne en manual, og gjøre goblet squat

http://www.youtube.com/watch?v=PKmrXTx6jZs&feature=related

Men etterhvert, hvis du vil se flere resultater, bør du øke i vekter for å få fremgang. Da må man ha en skikkelig rack/stativ, for sikkerhetens skyld. Og da må du på et senter :)

Skrevet

Men etterhvert, hvis du vil se flere resultater, bør du øke i vekter for å få fremgang. Da må man ha en skikkelig rack/stativ, for sikkerhetens skyld. Og da må du på et senter :)

Eller evt. investere i et rack å ha i garasjen eller noe annet passende sted hjemme. Men det er vel mer for folk som allerede er seriøst hekta på vekttrening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...