pittie Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 I de siste 3 dagene eller så har jeg observert en sjuskete katt i nabolaget. Vi har vinduet åpent om natten pga min egen pus, så h*n har funnet frem til matskåla. Ene natten h*n var her gav jeg den litt våtfor og h*n slukte det rått. H*n er ganske redd av seg, og mjauer noe grenseløs om vi nærmer oss, så til nå har vi ennå ikke rørt katten fysisk. Men har ser ut til å ha bodd hos mennesker før. Så nå da, har jeg lukket igjen døren til soverommet hvor vinduet er åpent, og pusen min er på stua. H*n ligger og sover i sengen etter nok et måltid fra oss. Siden det regner slik ute har jeg rett og slett gjort soverommet vårt til husly for den. Bør jeg la det gå en dag eller to for å se om h*n viser tillit til oss slik at det er lettere å fange den og få den til dyrlegen? Er bekymret for å stresse den mer hvis jeg presser den i et hjørne for å fange den. H*n ser ikke veldig syk ut, men bærer preg av å ha gått ute en stund. Å kontakte dyrebeskyttelsen o.l føleler jeg ikke er nødvendig (siden de allerede har nok av katter å ta seg av). Vi kan med glede sørge for at den får ett nytt hjem selv. Og om noen savner en hvit og grå langhåret katt i Ålesund, så si fra!
Siiw Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Herlig og høre at noen bryr seg!;-) Gi pusen tid, og når den ser at du ikke vil den noe vondt så bruker det å gå bra.. : ) Tålmodighet* ikke lett men er jo verdt det!! . får en venn for livet;)
Gjest Huffsa Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Etter tre dager hvor du har matet katten konkluderer du med at den er husløs? Pass på å sjekk for chipmerking o.l før du evt gir den bort til andre da. Ville også hengt opp plakater på butikker osv.
pittie Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2010 Etter tre dager hvor du har matet katten konkluderer du med at den er husløs? Pass på å sjekk for chipmerking o.l før du evt gir den bort til andre da. Ville også hengt opp plakater på butikker osv. Her er 2-3 katter som sniker seg inn og spiser. Denne katten derimot er utmattet, sover mye nå men er veldig alert, redd, stygg pels. Ja, om han så har en eier er de ikke verd katten for å si det slik. Det kan hende han har komt seg bort fra eierene, men de etterlyser ikke den noe sted som jeg har sett.
Siiw Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Sånn som ts forklarer hvordan kattepusen ser ut og at den har gått rundt der hun bor nå og komt inn i huset hennes. så tyder mye på at den er husløs... ;/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå