Gå til innhold

Kjæresten min vil endre utseendet mitt...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fantastisk kjæreste på mange måter. Vi har vært sammen i 8 måneder og jeg har ikke forandret meg utseendemessig siden da.

Men kjæresten min er veldig flink til å komme med kommentarer som "oj, der tok du en sjokoladebit... gå å ta deg en løpetur du". Han sier det alltid på en spøkende måte, og har også kommentert at jeg på ingen måte er overvektig, eller lubben, men at jeg ikke er direkte slank heller, og mener jeg ville sett fantastisk ut om jeg hadde gått ned en 5-6 kilo og farget håret mørkt(svart).

(nå skal det være sagt at jeg ikke kommer til å farge håret mørkt! har skikkelig blek hud, rødaktig hår og helt lyse vipper og bryn så jeg ser for meg at jeg blir et lik om håret blir helt mørkt :P )

Selv om han bare spøker med det mye, så skjønner jeg jo at han har en alvorlig undertone, men jeg blir utrolig såret når han kommer med sånne kommentarer. Jeg har nemlig aldri vært spesielt fornøyd med utseende mitt, og har hatt ganske mye dårlig selvtilitt og den bygges jo ikke akkurat opp av disse kommentarene hans.... han ser også at jeg blir misfornøyd når han kommer med kommentarene, men da bare legger han til en spøkende "neida", eller "tåler du ikke en spøk", eller "ikke vær så hårsår nå da pus".

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette her, kanskje bare få ut litt frustrasjon? Men hva ville du gjort om du var i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde sagt det rett ut til han det jeg føler, at jeg blir veldig såret når du kommenterer utseende mitt og alt jeg spiser.

Siden dere har vært sammen i 8 mnd, så begynner kanskje han å bli såpass trygg på deg, at han tør å si sånt, men bare spør han rett ut hva han mener, for det kan hende han bare vil erte deg også ;-)

Det er utrolig viktig å kunne si det man mener og tenker og prate om følelser i et forhold.

Gjest reebok
Skrevet

Aaargh! Kjenner til følelsen!

Jeg ville bare overdrevet skikkelig, type "MMMMM så god sjokolade! Tror jeg må ta en til! MMMM så god!!" Helt opp i ansiktet, skikkelig overdrevent.

Og "jeg ELSKER håret mitt altså, gjør ikke du også? Er så stolt av at dette er min naturlige hårfarge! Ville aldri farga håret om jeg hadde fått en million!"

Sånn ville jeg ihvertfall takla det. Jeg blir så irritert på folk som på død og liv skal forandre deg, så da ville jeg overdrevet det på denne måten for å få de til å forstå hvor tåpelige de er når de kommer med sånne kommentarer.

Gjest Gjest
Skrevet

Du må være bestemt. Si til han at slike kommentarer skal du ikke ha. Ferdig med det.

Skrevet

Denne tråden kan vel sammenlignes med hun som klager på klærne til typen sin, men jeg ser tilbakemeldingene er litt forskjellige.

Skrevet

Denne tråden kan vel sammenlignes med hun som klager på klærne til typen sin, men jeg ser tilbakemeldingene er litt forskjellige.

på hvilken måte er hva man putter på kroppen sin sammenlignbart med hvilken kropp man har og hvordan man ser ut? Jeg regner med at TS ikke hadde blitt like såret over et ønske fra kjæresten om å piffe opp klesstilen, ta på seg litt friske farger eller kle seg sexy for han. Det hadde ikke jeg blitt i alle fall, selv om kanskje en smule fornærmet i første omgang.. :P

Men hadde kjæresten min kommet med små kommentarer om vekt, og ønsket at jeg skulle endre på måten jeg ser ut, da hadde jeg blitt veldig såret. Og jeg er enig med dem som skriver at det må du si til han at han må slutte med.

Men jeg ville ikke giddet å være "trassig" og ta enda en sjokoladebit for å demonstrere, hva med å bare ta en rolig prat der du forteller at det sårer deg? Hvis du synes det er vanskelig burde du virkelig se situasjonen som en mulighet for å øve på nettopp slike samtaler, for der er SÅ viktig å kunne snakke sammen og si ifra om både store og små ting hvis et forhold skal vare.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Det beste du kan gjøre er nok å ta det opp med ham på en ordentlig måte. Fortell ham at det er sårende for deg når han kommer med slike kommentarer, og at du ikke aksepterer det. Forhåpentligvis vil han skjønne at du mener det :)

Var faktisk i en lignende situasjon med kjæresten for en stund siden. Jeg trodde han kom med en kommentar om at jeg hadde lagt på meg, og ble veldig såret. Det viste seg senere(etter at jeg hadde holdt en laaang monolog og forklart ham at jeg er fornøyd med meg selv slik jeg er og ikke vil være sammen med noen som kommer med nedsettende kommentarer om kroppen min) at jeg hadde misforstått det han sa...pinlig!

Skrevet

Hadde sagt at jeg ikke aksepterer å høre slike kommentarer fra han. Hvis han synes det er så morsomt å lage morro av ditt utseende/evt vekt, så hadde jeg ikke orket å være sammen med han iallefall. Det handler ikke om å være hårsår, men kropp og utseende er noe som vi ALLE er sensitive ovenfor, og noe av det værste er jo når det kommer fra en kjæreste.

Skrevet

Herregud, finn deg istede en mann som behandler deg som en prinsesse, og ikke som en idiot. Men om du mot formodning skulle beholde denne mannen, så håper jeg da inderlig at han ikke er så "hårsår" at han tåler å høre hva du føler også.

Det letteste er å bare gå fra han. Det finnes menn der ute som vil behandle deg bra og med respekt for akuratt den du er. Dette sier jeg bare av godhet til deg, og vil oppfordre deg til å finne din drømmeprins, og ikke en diktator, med snikende meninger.

Gjest najki
Skrevet

Hehe, akkurat det tenkte jeg også.

Svarene blir ofte preget ut ifra om man kommenterer andre eller om man selv blir kommentert selv om at situasjonen kunne vært tilnærmet lik.

Skrevet

"Lik meg for meg".

Har du forandret deg da? Du er vel sikkert helt lik nå som før! Dumme mannen!!

Skrevet

Jeg hadde forlatt ham.

Skrevet (endret)

på hvilken måte er hva man putter på kroppen sin sammenlignbart med hvilken kropp man har og hvordan man ser ut? Jeg regner med at TS ikke hadde blitt like såret over et ønske fra kjæresten om å piffe opp klesstilen, ta på seg litt friske farger eller kle seg sexy for han. Det hadde ikke jeg blitt i alle fall, selv om kanskje en smule fornærmet i første omgang.. :P

Jeg ser ikke den store forskjellen her, for bak begge utsagnene ligger det et ønske fra den ene om å forandre den andre. For mange så oppleves det som å ikke være bra nok slik man er.

Endret av Havbris
Skrevet

Jeg ser ikke den store forskjellen her, for bak begge utsagnene ligger det et ønske fra den ene om å forandre den andre. For mange så oppleves det som å ikke være bra nok slik man er.

Jeg ser heller ikke forskjellen i det hele tatt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta igjen med samme mynt? Vis at du ikke liker oppførselen hans :)

Gjest Gjest
Skrevet

Sånt blir man sakte men sikkert ødelagt av. Selvtilliten synker og til slutt går man rundt og føler seg ubrukelig. Jeg hadde glefset tilbake momentant, noe sånt som "Ja og du burde bli mer lik Vin Diesel!"

Eller jeg hadde dumpa ham!

Skrevet

Hvis du ikke har forandret deg nevneverdig etter at dere ble sammen er han en drittsekk.

Skrevet

Han ser bare potensialet ditt, ikke nødvendigvis noe galt med det (de aller fleste av oss har potensiale til å se bedre ut enn vi allerede gjør). Det er kanskje måten han lufter det på som det er noe galt med. Jeg tror ikke han mener noe vondt med det, og synes nok du er nydelig som du er, ellers hadde han ikke vært sammen med deg :).

Gjest Gjest
Skrevet

Og hvor mange menn/gutter får ikke høre slike kommentarer fra damene sine?

Damer er nok mye "flinkere" til å kommentere slikt på sine kjære enn det menn er.

Nok en gang blir tråden helt farget av at det er en dame som spør.

Hadde det vært en mann som skrev det samme, så hadde svarene vært helt annerledes.

Skrevet

Og hvor mange menn/gutter får ikke høre slike kommentarer fra damene sine?

Damer er nok mye "flinkere" til å kommentere slikt på sine kjære enn det menn er.

Nok en gang blir tråden helt farget av at det er en dame som spør.

Hadde det vært en mann som skrev det samme, så hadde svarene vært helt annerledes.

Neida. Fra meg hadde det blitt samme svar, det handler om det samme enten det er en kvinne eller en mann som presenterer en slik problemstilling - nemlig ønsket om å forandre den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...