KanTine_JA! Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Hva er den teiteste/morsomste kranglen du har hatt med din bedre halvdel? Jeg og kjæresten har vært sammen i over 4 år nå og krangler ikke mye, men det hender vi har intense diskusjoner. Heldigvis er det, selv om det kan være utrolig irriterende (iallfall når man er i dårlig humør), så er det litt morsomt og sjarmerende også. Kjæresten min har en greie med spesielt å gå med sko inne. Det har hendt at han har bært meg ut i gangen igjen og krevd at jeg tar dem av meg. Jeg er ofte litt sent ute og da blir det til at jeg kommer løpende tilbake i leiligheten, med skoene på for å hente noe. Mens han på sin side bruker ladyshaven min til å barbere seg i ansiktet med, som jeg da bruker på bena og enda lengre opp. Jeg prøver å si det til ham at han må slutte med det, men han klarer aldri å rote seg til å kjøpe seg en barberhøvel og når han får dem så roter ham dem bare bort uansett. Så det er mine teite "krangler". Er det noen andre som har noen artige gjengangere i heimen?
Caramela Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 (endret) Tja, vi har jo noen gjengangere som ikke er like festlige. Det er sjeldent vi krangler om ting som ikke er, hva skal jeg si, viktige for at forholdet skal funke. Men jeg kjenner jo jeg kan bli oppgitt noen ganger av ting han gjør, uten at jeg nødvendigvis tyr til krangling, mer sånn.. "Åh.. gjør du det igjen nå.." med påfølgende oppgitt fliring. Det være seg at han f.eks før han drar på jobb, har tatt på seg skoa, og deretter går inn til meg for å gi hadetkyss, hehe. Gulvet kan være polert, men likevel.. tramp,tramp,tramp! Men, setter ikke i gang krangling pga det, setter mer pris på at han kommer og vil gi hadetkyss En annen ting jeg kan irritere meg litt over er at han putter alt helt feil inn i oppvaskmaskina. Hehe, må flytte om på alt etter han har rydda inn. Men sier ikke noe, er bare glad han tar initiativet til å gjøre slikt! Setter stor pris på den velmente handlingen PS: Han er svært oppgitt over at jeg ikke setter på plass ny dorull når dorullen er tom. Jeg setter den nye på vaskemaskina i stedet, så ender med at han må bytte. Hehe :D Endret 2. juni 2010 av Caramela
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Det være seg at han f.eks før han drar på jobb, har tatt på seg skoa, og deretter går inn til meg for å gi hadetkyss, hehe. Gulvet kan være polert, men likevel.. tramp,tramp,tramp! Men, setter ikke i gang krangling pga det, setter mer pris på at han kommer og vil gi hadetkyss Du må ikke polere gulvet!
Caramela Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Du må ikke polere gulvet! Haha, du skjønner tegninga. Polerer ikke gulv, nei.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Gulvet kan være polert, men likevel.. tramp,tramp,tramp! Haha, du skjønner tegninga. Polerer ikke gulv, nei. Du skriver jo at det er polert?
Caramela Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Du skriver jo at det er polert? Beklager at jeg forvirret deg.
Fanteria Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Den desidert teiteste krangelen vi har hatt... ...det må være da jeg fant ut at jeg ville gifte meg med han, noe han absolutt ikke ville. Vi var 18 år, vært sammen i 4 mnd og på fylla. Skjønner ikke hvor jeg fikk den tanken fra :S
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Beklager at jeg forvirret deg. Du kunne jo forklart hvorfor du først sier at det er polert og så at du ikke polerer gulvet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Herregud, hun mener vel at han sikkert hadde kommet trampende inn selv om gulvet hadde vært polert.
The Kitten Skrevet 2. juni 2010 #10 Skrevet 2. juni 2010 Tja, vi har jo noen gjengangere som ikke er like festlige. Det er sjeldent vi krangler om ting som ikke er, hva skal jeg si, viktige for at forholdet skal funke. Men jeg kjenner jo jeg kan bli oppgitt noen ganger av ting han gjør, uten at jeg nødvendigvis tyr til krangling, mer sånn.. "Åh.. gjør du det igjen nå.." med påfølgende oppgitt fliring. Det være seg at han f.eks før han drar på jobb, har tatt på seg skoa, og deretter går inn til meg for å gi hadetkyss, hehe. Gulvet kan være polert, men likevel.. tramp,tramp,tramp! Men, setter ikke i gang krangling pga det, setter mer pris på at han kommer og vil gi hadetkyss En annen ting jeg kan irritere meg litt over er at han putter alt helt feil inn i oppvaskmaskina. Hehe, må flytte om på alt etter han har rydda inn. Men sier ikke noe, er bare glad han tar initiativet til å gjøre slikt! Setter stor pris på den velmente handlingen PS: Han er svært oppgitt over at jeg ikke setter på plass ny dorull når dorullen er tom. Jeg setter den nye på vaskemaskina i stedet, så ender med at han må bytte. Hehe :D Hvordan kan man sette ting feil inn i oppvaskemaskinen? Mener du at han plasserer det på en slik måte at han bare får plass til halvparten av hva det egentlig er plass til? Hvorfor ikke bare sette dorullen på plass når du er i gang?
Caramela Skrevet 2. juni 2010 #11 Skrevet 2. juni 2010 Hvordan kan man sette ting feil inn i oppvaskemaskinen? Mener du at han plasserer det på en slik måte at han bare får plass til halvparten av hva det egentlig er plass til? Hvorfor ikke bare sette dorullen på plass når du er i gang? Oppvaskmaskinen: Jeg tenker at det går an å putte ting inn på en plassbesparende måte. Dorullen: Godt spørsmål. Saken er vel at vi da stiller likt. Hvorfor kan ikke han sette oppvasken på plass når han først er i gang, på samme måte som at jeg kan sette dorullen på plass når jeg først er i gang.
KanTine_JA! Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 3. juni 2010 Oppvaskmaskinen: Jeg tenker at det går an å putte ting inn på en plassbesparende måte. Dorullen: Godt spørsmål. Saken er vel at vi da stiller likt. Hvorfor kan ikke han sette oppvasken på plass når han først er i gang, på samme måte som at jeg kan sette dorullen på plass når jeg først er i gang. Jeg skjønner hva du mener! Jeg har akkurat samme problem med kjæresten min. Han setter tallerkner skjevt og det virker som om han kaster sleiver ol. helt tilfeldig inn i maskinen, hehe. Føler at han burde spilt mer Tetris da han var mindre. Trodde gutter skulle ha bedre romforståelse enn oss.
Candypose Skrevet 3. juni 2010 #13 Skrevet 3. juni 2010 Kjæresten min er helt utrolig morgengretten. Hver eneste morgen så får jeg så øra flagrer. Vanligvis prøver jeg å fortelle meg selv at "han mener ikke noe vondt med det egentlig" og "det går over snart og da kommer han til å angre" osv. Noen ganger har jeg kort lunte selv om morgenen, og faller for fristelsen til å synke til hans nivå. Da hender det at en pute kommer flyvende i min retning Han på sin side mener at jeg står opp alt for tidlig om morgenen, og at jeg bråker unødvendig mye. Særlig.. Når han mener at det å kle Og ikke alle trenger ti minutter fra de står opp til de er ute av døra. Men det skjønner han ikke!
Realisten Skrevet 3. juni 2010 #14 Skrevet 3. juni 2010 Hva er den teiteste/morsomste kranglen du har hatt med din bedre halvdel? Jeg og kjæresten har vært sammen i over 4 år nå og krangler ikke mye, men det hender vi har intense diskusjoner. Heldigvis er det, selv om det kan være utrolig irriterende (iallfall når man er i dårlig humør), så er det litt morsomt og sjarmerende også. Kjæresten min har en greie med spesielt å gå med sko inne. Det har hendt at han har bært meg ut i gangen igjen og krevd at jeg tar dem av meg. Jeg er ofte litt sent ute og da blir det til at jeg kommer løpende tilbake i leiligheten, med skoene på for å hente noe. Mens han på sin side bruker ladyshaven min til å barbere seg i ansiktet med, som jeg da bruker på bena og enda lengre opp. Jeg prøver å si det til ham at han må slutte med det, men han klarer aldri å rote seg til å kjøpe seg en barberhøvel og når han får dem så roter ham dem bare bort uansett. Så det er mine teite "krangler". Er det noen andre som har noen artige gjengangere i heimen? Unnskyld meg men er det så sinnsykt vanskelig å dra seg ned på en butikk og kjøpe seg en barberhøvel? Og ha den i speilskapet/hylle/skuff på badet? Det er _utrolig_ uhygenisk å bruke din ladyshave i ansiktet, altså... eh... Ser han ikke dette selv!? Har forøvrig stor forståelse for at du må dra av deg skoene.. Hadde du vært dama mi hadde jeg kasta skoene dine for hver gang du braste inn som en unge med skoene på. Kranglene som oftest går igjen hos oss er ikke noe særlig morsomme. Må kjefte og smelle på dama når hun begynner å spise maten sin bare med gaffel, eller skjærer opp all maten for så å bare bruke gaffel som en fireåring. Også korrigere hun med "prøv igjen" helt til hun formulerer seg riktig og høflig når hun spør meg om noe. Da blir hun irritert etterhvert, men hun blir ihvertfall voksen nok til å gå ute blandt folk.
Lachesis Skrevet 3. juni 2010 #15 Skrevet 3. juni 2010 Kranglene som oftest går igjen hos oss er ikke noe særlig morsomme. Må kjefte og smelle på dama når hun begynner å spise maten sin bare med gaffel, eller skjærer opp all maten for så å bare bruke gaffel som en fireåring. Også korrigere hun med "prøv igjen" helt til hun formulerer seg riktig og høflig når hun spør meg om noe. Da blir hun irritert etterhvert, men hun blir ihvertfall voksen nok til å gå ute blandt folk. Dæven, jeg kan se at det kan skape en krangel. Om kjæresten min hadde funnet på å fortelle meg hvordan jeg skal spise maten min så hadde nok den gaffelen endt opp langt oppi et sted han sikkert ikke ville ha den.
Gjest Casteren Skrevet 3. juni 2010 #16 Skrevet 3. juni 2010 Dæven, jeg kan se at det kan skape en krangel. Om kjæresten min hadde funnet på å fortelle meg hvordan jeg skal spise maten min så hadde nok den gaffelen endt opp langt oppi et sted han sikkert ikke ville ha den. Ja, enig. Og Realisten du har rett: det høres ikke spesielt morsomt ut. Tråden ble jo laget for å høre om de litt artige "kranglene" som viser hva slags særegenheter partneren har da. Men er det en ting jeg har lært så er det at man kan i veldig liten grad endre noen, så hvis du ikke er fornøyd så burde du kanskje tenke på å bytte...
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #17 Skrevet 3. juni 2010 Om Corvette Stingray er en fin bil eller ikke. Skikkelig hissig diskusjon, og definitivt den teiteste. Godt vi ikke har mer å krangle om.
Inx Skrevet 3. juni 2010 #18 Skrevet 3. juni 2010 Mens han på sin side bruker ladyshaven min til å barbere seg i ansiktet med, som jeg da bruker på bena og enda lengre opp. Jeg prøver å si det til ham at han må slutte med det, men han klarer aldri å rote seg til å kjøpe seg en barberhøvel og når han får dem så roter ham dem bare bort uansett. Kjøp en barbermaskin til han da vel, den er vanskelig å miste At han bruker ladyshaven din er i bunn og grunn ikke mer eller mindre uhygiensk enn at du bruker den selv flere ganger uten å bytte blader. Kjæresten din er nok av typen som ikke kobler "historien" til tingen, til hans bruk og det er en fin egenskap.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #19 Skrevet 3. juni 2010 Er sko det går i her også.Kjæresten min har en tendens til å slenge skoene rett fremfor inngangsdøren,så noen ganger når jeg kommer hjem etter å ha handlet så har jeg nesten gått på trynet i skoene hans. Da er jeg rimelig irritert for å si det sånn Uansett hvor mye jeg maser om dette eller setter dem vekk så er de der. he he. En annen ting er at han slenger fra seg klær over hele stua,og det irriterer meg utrolig. Noen ganger har jeg latt det hope seg opp for å se om han tar hintet,men neida da er det gensere og tull overalt. Jeg har jo mine småting som han irriterer seg over også.Har tendens til å ta med meg ting også glemme å legge dem bort igjen.
Gjest Iah Skrevet 3. juni 2010 #20 Skrevet 3. juni 2010 Kranglene som oftest går igjen hos oss er ikke noe særlig morsomme. Må kjefte og smelle på dama når hun begynner å spise maten sin bare med gaffel, eller skjærer opp all maten for så å bare bruke gaffel som en fireåring. Også korrigere hun med "prøv igjen" helt til hun formulerer seg riktig og høflig når hun spør meg om noe. Da blir hun irritert etterhvert, men hun blir ihvertfall voksen nok til å gå ute blandt folk. Kjære vene, du høres ut som en utrolig usympatisk og slitsom kjæreste. Jeg hadde dumpet deg rimelig fort om du begynte å skape trøbbel ut av slike bagateller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå